Clonezilla Could not stat device /dev/sda

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Ik ben aan het kloten met clonezilla voor een multicast installatie (opensource variant van Ghost). Bij het maken van een een image krijg ik de volgende error:
Selecting device [sda1] found!
Selecting device [sda2] found!
Selecting device [sda5] found!
Getting /dev/sda1 info
Getting /dev/sda2 info
Getting /dev/sda5 info
Checking the integrity of partition table in the disk /dev/sda...
The partition table in this disk is illegal/invalid: /dev/sda
It's not supported by parted. Parted is used in clonezilla to parse the filesystem in the partition table. This partition table is detected as WRONG by parted!
The error messages from parted are:
#####################
Error: Could not stat device /dev/sda - no such file or directory.
####################
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/V4i38bTWyFSxQnYfySHRv1KZ/full.png
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/5Dz7pZCIVOxmFSOlY08w3ETw/full.png

Ik heb geen idee meer waar ik nog moet/kan kijken, iemand suggesties?

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Google, er staat in het rood al dat de partitietabel van die schijf niet in orde is; raadzaam dus om daar eens mee aan de slag te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Ik image een standaard installatie van Linux ubuntu 12.04 (ext4). Verschillende partitie methodes geprobeerd.
Manueel als guided zowel 12.04 als 11.10. Zoals parted laat zien zijn de partities aangemaakt op /dev/sda. Kan je uitleggen wat je bedoeld met aan de slag gaan?
Anders partitioneren? Ik heb gespeeld met volgorde van root en swap maar dat mocht niet baten.
Partitie size? Ik heb de root partitie aangepast naar 20GB en de swap naar 2, ook dit mocht niet baten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Google simpelweg eens op de foutmelding die je krijgt, heb je al redelijk wat hits waar je eventueel wat mee zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Ik heb gezocht op:
Clonezilla Error: Could not stat device /dev/sda
parted Error: Could not stat device /dev/sda
drbl Error: Could not stat device /dev/sda
en partition table is detected as WRONG by parted!

Geen enkele post tegengekomen waar ik wat mee kon. Misschien begrijp of kijk ik niet goed, zou je anders een een link kunnen geven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer eens met parted magic, clonezilla staat daar ook op en met een recenter kernel en drivers.
meuk: Parted Magic 12.04.21

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Bedankt, ik wist niet dat er ook een pxe versie was. Maandag gelijk proberen. Via de Live CD van Clonezilla werkt het wel. Ik heb een e-mail gestuurd om te kijken of het een known bug is.

[ Voor 41% gewijzigd door battler op 04-05-2012 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kavaa
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 30-09 07:40
Als het voor het maken van windows images is enz? En je hebt al 1 windows server draaien dan is wds een goeie optie kost niks extra's en zit ook in s2008 standaard

ICTWebSolution - Wi-Fi Problemen? Stuur maar een berichtje! - Wi-Fi Bereik verbeteren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Het is voor het maken van Linux images, ook niet iets dat vaak zal gebeuren. Maar het is onhandig om elke keer een cd te moeten pakken als er ook gewoon een image gemaakt kan worden via pxe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Helaas, het maken van een image is wel mogelijk met een live CD maar het terugzetten lukt ook niet via PXE. Bij het terugplaatsen krijg ik de melding:
sfdisk: Fatal error: cannot find /dev/sda
This is done by sfdisk --force /dev/sda < /home/partimag/2012-05-07-11-img2/sda-pt.sf
Failed to create a partition table on this disk: /dev/sda
Via de Live CD kan ik een image maken (wegschrijven naar de nfs-server) en weer installeren van de gemaakte image.

[ Voor 14% gewijzigd door battler op 07-05-2012 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkstar
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 27-01-2023

Darkstar

BSOFH

Probeer bij wijze van test eens de partities aan te maken met bv. gparted voor je de image terugzet. In sommige gevallen kan Clonezilla volgens mij niet zelf de partities aanmaken. De oplossing daarvoor moet ik je helaas ook schuldig blijven...

 MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Opgelost! Ik heb de unstable versie geinstalleerd (instructies goed opvolgen m.b.t verwijderen huidige installatie) en nu werkt alles naar behoren.

Pagina: 1