Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Windows 8 ondersteunt dvd-video alleen na bijbetaling

Pagina: 1
Acties:

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Windows 8 bevat standaard wel ondersteuning voor codecs als h.264, mp4, wma, mp3 en mpeg. Ondersteuning voor de veelgebruikte mkv-container is niet aanwezig. Tv-adapters worden standaard ook niet meer ondersteund; ook daarvoor moet Windows Media Center worden bemachtigd. Blu-ray wordt in zijn geheel niet ondersteund, ook niet in het betaalde Windows Media Center.
Ik zet eigenlijk aanhalingstekens bij de 'veelgebruikte mkv-container' ik ken eigenlijk geen betaalde/legale service waarbij ik dingen aangeleverd krijg als mkv en zelfs in het torrent zit het grootste deel gewoon in een avi container.

~ Mijn prog blog!

• willemdemoor
  • Registratie: Januari 2008
  • Niet online

willemdemoor

Redacteur
Ik weet niet hoor, maar als ik films zou downloaden via torrents, zou ik de meeste hd-content in mkv-containers binnenhengelen, vermoed ik :)

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-10 16:43
Hmm, misschien gebruik jij hypothetisch andere websites dan als ik zou gebruiken. Het is verder niet zo belangrijk maar het viel me toevallig op in het artikel :P.

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

MKV is al jaren de standaardcontainer voor HD-video in het illegale circuit, zowel TV series als films. Sinds een tijdje is het dat ook voor SD-video. Voor zover dat niet algemeen bekend is, is dat gewoon met google te vinden. Dat er op torrent sites een hoop rommel te vinden is, is wat mij betreft ook geen nieuws. Ja dat heb ik allemaal ergens gelezen.

Qua legale content is er meestal sprake van streaming, dan wordt er dus überhaupt geen container gebruikt.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-05-2012 02:08 ]