Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hulp nodig met Laptop OS

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Binnenkort van plan om een Toshiba Satelite C660 aan te schaffen. (core i5, intel hd 3000, dus geen optimus gpu sinds dat een drama is voor linux ubuntu)

Alleen wil ik er een Crucial M4 ssd in monteren en Linux Ubuntu 12.04LTS er op installeren.
Naar mijn weten werkt intel hd 3000 goed met ubuntu 11.10 en hoger dit klopt toch?

Stel ik krijg problemen en moet een beroep doen op de garantie ik verwijder de ssd en zet de originele 320gb hdd met windows 7 pre installed weer terug, zal de laptop de 320gb hdd herkennen inclusief de pre installed windows 7 zodat ik deze tenminste kan gebruiken...??
(dit in verband dat ze "moeilijk" doen omdat ik linux os gebruik en zeggen "sorry we helpen je niet omdat je linux gebruikt" dit wil ik dus vermijden!)

Gaarne hulp bij deze vragen.
Alvast dank

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 04-05-2012 07:48 ]

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:33
Je harde schijf wissel gaat werken mits je geen andere hardware veranderd. (bij een laptop gaat dat vaak moeilijk)
Of de intel HD 3000 goed werkt met Ubuntu weet ik niet maar denk het wel, je kan het proberen.

Verwijderd

Topicstarter
Hell-Slave schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 08:33:
Je harde schijf wissel gaat werken mits je geen andere hardware veranderd. (bij een laptop gaat dat vaak moeilijk)
Of de intel HD 3000 goed werkt met Ubuntu weet ik niet maar denk het wel, je kan het proberen.
thanks for the reply

Even ter verificatie als ik weer die 320gb met windows 7 terug zet zal de laptop de pre installed windows 7 herkennen? Ik begrijp dat je hdd mag swappen alsmede geheugen zonder problemen het ging mij om dat ie nog steeds windows 7 herkent. Het enige wat ik nog zou kunnen swappen is een compatible 2 x 4gb ram de laptop komt met 4gb vind ik net iets te weinig. Voor de rest laat ik alles met rust.

• Hell-Slave
Je heb toch niks aan je hardware veranderd dus zou ik niet weten waarom het niet zou moeten werken.
Ik zou eerst je geheugen opwaarderen en dan je pre instal windows 7 opstarten en kijken of dat goed gaat.
Als dat goed gaat windows afsluiten en harde schijf eruit.
Als je daarna niks veranderd (hardware) zal de windows 7 installatie gewoon blijven werken als je de schijf weer terug plaatst.

• TMoose
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16-11 11:16

TMoose

Mooooooose !!

Ik heb Ubuntu 12.04 Op mijn Sony VAIO met i5 en HD3000 gezet, en dat werkt prima. Zowel native, bootend vanaf een usb3 schijf, als virtueel binnen vmware.

Prusa mini+ & Xtool M1 & Anycubic Photon

Verwijderd

Topicstarter
@Hell-Slave, thanks for the verification en tip (geheugen eerst dan windows opstarten) ik weet nu voldoende.

@TMoose, dank je voor de feedback de versies voor ubuntu 11.10 zoals 11.04 hadden wat problemen met hd 3000 zoals het niet herkennen van de native resolution van je laptop scherm in plaats daarvan een lagere resolutie en nog een zooi problemen. Die zouden zijn verholpen met 11.10 en hoger. Goed dat dit word bevestigd door jou.

Van mij mag deze thread gesloten worden nogmaals bedankt voor de hulp.

• Hell-Slave
Nog een tip: als je je nieuwe geheugen erin hebt gedaan, doe dan even een memtest86+ test om te kijken of je geheugen goed en stabiel is.

Threads worden niet gesloten als de TS geholpen is. :D
Pagina: 1