Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goakiller900
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-06 08:36
Ik heb geen idee of ik dit in de goede topic doe maar here it goes.

Het gebeurd elke gamer/pc fanaat/prof/ en het is irritant en dat is stof in de pc.
Wat ik wil vragen is

1. heeft iemand toevallig een goed merk voor die pers lucht busjes
2. waar kan ik het krijgen

of stellen jullie wat iets anders voor ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-06 23:19
ogen dicht en een keer flink uitblazen buiten?

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goakiller900
ja dat snap ik dat dat kan maar je kan blazen wat je wilt maar onder druk is het natuurlijk iets makkelijker om bijvoorbeeld in de hoekjes te komen van de grafische kaart ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:49
Kan je bijna overal krijgen. Dixons, Saturn, MediaMarkt, Mycom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-06 22:29
lidel, aldi, office center, pc winkel. co2 is co2. of het you van de lidel is of van een of ander A mark. dat maakt geen verschil. hooguit dat busje van de aldi/lidel/action iets eerder leeg is dan die van een a merk die 100% of meer duurder is.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:49
http://www.dixons.nl/catalogsearch/result/?q=air+duster

[ Voor 37% gewijzigd door Khayma op 04-05-2012 00:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:44

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Met perslucht moet je wel opletten dat je stof juist niet verder in koelblokken e.d. blaast.. oftewel altijd tegen de airflow in blazen of gewoon zuigen (kreng ;))..

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goakiller900
Heren en als die er zijn Dames ik wou u bedanken voor de tips

ik kan zweren dat ik dixons heb afgezocht maar goed.. het zal wel ^^

kan een slotje op ben goed geholpen (tweakers salu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMilco
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-06 20:51
ook kun je een compressor gebruiken, deed ik ook altijd, en het stof kwam goed los ;)

Geluidsoverlast??? Als je de politie moet sms'en omdat ze het niet verstaan dat is geluidsoverlast!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snuffel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 16:11

Snuffel

Vroem!

Risico met compressor is dat de kans om naast lucht ook water je systeem in te blazen nogal groot is...

You have to be careful if you don't know where you are going because you might not get there...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Laatst online: 17-06 03:11
MrMilco schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:33:
ook kun je een compressor gebruiken, deed ik ook altijd, en het stof kwam goed los ;)
let er dan wel op dat je de eerste paar seconden niet op je hardware richt om eventueel vocht/condens uit de slang te spuiten.

Heb zo mijn 8800GT ooit eens gemold (wel nieuwe gekregen onder garantie :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301785

http://www.ffxs.net/?p=723

stofvorming :)Afbeeldingslocatie: http://www.ffxs.net/images/tipvdweek/stofvorming.jpg

[ Voor 44% gewijzigd door Anoniem: 301785 op 04-05-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Struikrover
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Hahaha dat plaatje wat er bij staat XD

EDIT: hierboven dus ;)

Dat is dan ook wel extreem stof. Die PC hebben ze in de openlucht naast een bouwplaats laten staan o.i.d..

[ Voor 22% gewijzigd door Struikrover op 04-05-2012 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixeltje
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 13:20

Pixeltje

Woo-woohoo!

Of bij een roker in huis. Vergis je niet; ik heb die dingen wel eens op mijn operatietafel liggen en de nicotineaanslag is ten eerste vies, plakkerig en het stinkt, ten tweede ziet je stof er dan ook ongeveer zo uit: bruin en sticky. In ernstige gevallen (zoals hierboven) helpt perslucht dan helemaal niets meer hoor..

And I begged Angel of the Lord what are these tortured screams? And the angel said unto me; These are the cries of the carrots, the cries of the carrots! You see, Reverend Maynard, Tomorrow is harvest day and to them it is the holocaust

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedfightserv
  • Laatst online: 14:50
ik heb gewoon bij de bouwmarkt een keer een compressor gekocht voor rond de 100 euro.
perfect om de pc's mee uit te blazen en je hoef niet elke keer nieuwe busjes met perslucht te kopen :)
Maar dit is denk ik handiger voor degene die nog wel eens hier en daar wat bij klust ;)

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:50

Fordox

00101010

roken is een aanslag voor je hardware, vergelijk maar eens wat er dan wel niet in je longen komt...

ik gebruik zelf een elektrische fietspomp als compressor :P werkt ideaal en is niet eens zon groot lomp ding.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:36
Een beetje compressor blaast dat zo weg >:) Hier op het werk hebben we ook een compressor en zelfs een 5 jaar oude pc uit een werkplaats was binnen de 5 minuten weer als nieuw.

http://specs.tweak.to/16567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 301785

Pixeltje schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:43:
Of bij een roker in huis. Vergis je niet; ik heb die dingen wel eens op mijn operatietafel liggen en de nicotineaanslag is ten eerste vies, plakkerig en het stinkt, ten tweede ziet je stof er dan ook ongeveer zo uit: bruin en sticky. In ernstige gevallen (zoals hierboven) helpt perslucht dan helemaal niets meer hoor..
;) precies.Daarom prefereer ik een stofzuiger.Anders blaas je met perslucht die vieze stof overal heen.
Ik heb een kleinere slang aan de stofzuiger vastgemaakt,waarin een stuk panty als veiligheidnet werkt.
Mocht ik iets opzuigen dan word het daar op gevangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 304426

Of stofzuiger lekker zacht en alsnog met perslucht werken. Heb je ook geen last meer van onbedoelde hoestbuien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 16:50

Fordox

00101010

een stofzuiger... domste wat je kunt doen, want je krijgt statische lucht ;)
ik weet niet precies hoe het zit, maar de meesten zullen een stofzuiger ten strengste afraden.

[ Voor 8% gewijzigd door Fordox op 04-05-2012 19:15 ]

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 15:59

Mavamaarten

Omdat het kan!

Haha "merken" van lucht... Are you kidding me? :+
Tuurlijk zijn die dingen allemaal hetzelfde. Lucht is lucht man!

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16:54
Lucht wel ja maar de drijfgassen ed verschillen best.

Gebruik zelf graag de Nexus busjes. Deze zijn tenminste niet na 2x blazen leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ample Energy
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:55
Speedfightserv schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 12:46:
ik heb gewoon bij de bouwmarkt een keer een compressor gekocht voor rond de 100 euro.
perfect om de pc's mee uit te blazen en je hoef niet elke keer nieuwe busjes met perslucht te kopen :)
Maar dit is denk ik handiger voor degene die nog wel eens hier en daar wat bij klust ;)
Ik gebruik de compressor van m'n vader. Die zal iets meer hebben gekost dan 100 euro, maar hij is er echt ideaal voor. Je gaat toch niet om de zoveel tijd een persluchtbusje kopen? Die zijn ontzettend duur. Paar busjes kosten meer dan een kleine compressor.

Laatst een pc stofvrij gemaakt die zichzelf bleef afsluiten. Bleek de CPU koeler helemaal te zijn volgelopen. Gek hè, dat-ie het dan heet krijgt :) Daarom doe ik alle pc's in huis elke 6 maanden.

Luister naar je onderbewustzijn. Er is een reden dat je niet wilt weten hoe je voedsel wordt geproduceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CDA441
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12-02 11:22
ik gebruik gewoon een luchtmatrasoppomperopelectriciteit :p
srsly die dingen werken echt goed voor computers, net compressors, maar een beetje zwakker ;)

Mijn motorblog | Mijn motovlogkanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 31-05 10:02

Midas.e

Is handig met dinges

Ik stofzuig gewoon mn huis. Werkt ook goed. Ik kan een Neato robot aanraden.

Hacktheplanet / PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedwolf
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 20-07-2024
5 min met je pc naar buiten en compressor en doe ik 1 keer per jaar.
gaat perfect zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exile84
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 01-08-2020
CDA441 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:19:
ik gebruik gewoon een luchtmatrasoppomperopelectriciteit :p
srsly die dingen werken echt goed voor computers, net compressors, maar een beetje zwakker ;)
Werkt inderdaad prima. Gebruik zelf ook één. Rond de 15 euro heb je er al één.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Laatst online: 17-06 09:05
Tip voor als je een fan uit je pc haalt om deze schoon te blazen, houd de compressor niet te dicht bij de fan. Zo een keertje een casefan gemold. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Laatst online: 17-06 22:29
Vaag dat mensen zoveel stof in hun PC krijgen. Ja ik heb ook wel cm laag stof in een machine gezien..

Maar elke 6 maanden je PC schoonmaken is beetje van de zotte.. Zelf heb ik geen normale PC meer. Alleen een Mac en MacMini.. :+

Maar mn ouders hebben mijn laatste zelf bouw machine.. Vrij krachtige machine.. onlangs schoon gemaakt ivm stof en zelf afsluiten.. Machine stond toen 2 jaar al op de grond waar ook eenhond langs loop. Enige wat er in die machine zat tegen stof is een filter voor de 4 fans. Deze kan in de vaatwasser en klaar :) Verder ja er zat stof in de behuizing. Afsluiten van de machine had te maken dat de CPU fan niet meer draaide defect na 5 jaar. vervangen en de machine draaid weer als een zonnetje.. wel met een busje even uitgespoten en er kwam wat stof uit maar minimaal voor een PC van 3 jaar.

CPU cooler kwam nog van een andere machine.. Deze wel hellemaal schoon gemaakt omdat tussen de cool finnen wat stof was opgehoopt.. stofzuiger en de compressor van mn pa deed wonderen.. Nu is dat ding weer als nieuw :+

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucky-Shirt
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:57

Lucky-Shirt

Happy as a pig in shit

Fordox schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:13:
een stofzuiger... domste wat je kunt doen, want je krijgt statische lucht ;)
ik weet niet precies hoe het zit, maar de meesten zullen een stofzuiger ten strengste afraden.
Die lucht wordt er toch aan de achterkant uitgeblazen? Ik kan mij voorstellen dat die lucht, die dus door de motor in de stofzuiger heen is geweest, statisch kan zijn, maar de aangezogen lucht komt gewoon uit de PC-kast en omgeving.

Ik doe het ook met een stofzuiger een een antistatisch kwastje, gaat al jarenlang prima zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 151407

ieuw! staat al paar jaar ongepoetst te ronken zeker!
ik raad de combo perslucht en stofzuiger aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-05-2024

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Anoniem: 151407 schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 12:53:
[...]

ieuw! staat al paar jaar ongepoetst te ronken zeker!
ik raad de combo perslucht en stofzuiger aan.
Demiwater ;)

Flink soppen!

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:51
Dat heb ik al een paar keer gedaan (niet opzettelijk).
Iets met geen slangetjes van een euro kopen als je een waterkoeling bouwt :P

Maar echt schoner wordt je PC er niet van, zeker niet als je de 12V lijn een sopje geeft terwijl de PC aan staat. |:(

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Even door de autowasstraat, dat zal hem weer mooi laten glimmen.

Maar hoe erg dit ook lijkt, het is niets vergeleken met wat ik een tijd geleden heb gezien in de computerzaakje waar ik werkte. Er kwam een meneer met een pc die het niet meer deed en vroeg of wij er achter konden komen waar het aan zou liggen..

Echt, er zat zo'n dikke laag stof op alle componenten dat het gewoon hard was geworden. Waarschijnlijk was het ook een kettingroker.

Zoals meeste tweakers wel begrijpen lagen wij daar in een deuk. Wat een verschrikking was dat. :P
Pagina: 1