[Voeding] Losse modulaire voedingskabels kopen?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cappie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 13-02 17:02

cappie

all lowercase

Topicstarter
Ik heb vrijwel overal gekeken, maar het lijkt er op dat je nergens online extra of nieuwe kabels kunt kopen voor een modulaire voeding van bijvoorbeeld Coolermaster of Corsair.

Momenteel zit ik met het probleem dat ik een RAID0 set hebt die af en toe faalt, omdat een van de SATA power kabels een los contact heeft (waardoor nu dus m'n kast niet meer rechtop kan staan en ik zo'n 10 minuten nodig heb bij iedere verplaatsing om 't lost contact weer op te heffen en m'n bak weer kan booten met m'n RAID0 set weer compleet)

Aspire to inspire before we expire | profiel | systeem

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:25
cappie schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 00:05:
Ik heb vrijwel overal gekeken, maar het lijkt er op dat je nergens online extra of nieuwe kabels kunt kopen voor een modulaire voeding van bijvoorbeeld Coolermaster of Corsair.
Dan mankeert er ws wat aan je zoekcapaciteiten: http://www.cmstore.eu/cables/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 25-04 10:42
Waar heb je dan al gekeken? Je kan de kabels vaak bij op de website van de betreffende merken zelf bestellen, maar met een beetje zoeken vind je ze ook wel in andere webshops. Ook zou je een molex naar s-ata adapter kunnen gebruiken.

Ook vraag & aanbod is een goede plek om een aanvraag voor iets dergelijks te doen, vast nog wel ergens een tweaker die een bundeltje kabels heeft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

ion

Maakt toch helemaal niet uit van welk merk je de kabels gebruikt voor een modulaire voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 292340

Dat maakt wel degelijk uit, pinbezetting bv?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:55
ionn schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 00:29:
Maakt toch helemaal niet uit van welk merk je de kabels gebruikt voor een modulaire voeding?
Tuurlijk wel, heb je wel eens gekeken naar de stekkers en draad volgorde van diverse voedingen?
Het is geen standaard, elk merk gebruikt andere stekkers aan z'n voeding + draad volgorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Maar cooler master levert niet alle modulaire kabels en ik heb binnenkort een nieuwe ATX kabel nodig, maar die verkopen ze daar niet, dus wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
ATX is ook niet modualair bij CM?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Nou ik heb deze overgekocht de Coolermaster silent pro hybrid 1050W:

Afbeeldingslocatie: http://www.coolermaster.nl/upload/product/6742/gallery/full/top3.jpg?1330512698

En hij is gewoon modulair. Dus waar moet je dan die kabel halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Laatst online: 26-12-2023
ohja sry :$

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoepersooi
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 18-04 20:10
mail corsair (misschien een idee)

http://supsooi.tweakblogs.net/ kijk eens bij mijn advertenties intressante spullen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordWhiskey
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-04 20:27
Supsooi schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:37:
mail corsair (misschien een idee)
dat is lastig als hij een coolermaster voeding heeft,..

ik zou coolermaster even mailen! hahaha
Succes

Eeuwige roemlijst: 1. Achilles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
ionn schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 11:27:
Nou ik heb deze overgekocht de Coolermaster silent pro hybrid 1050W:

[afbeelding]

En hij is gewoon modulair. Dus waar moet je dan die kabel halen?
Dus jij koopt een modulaire voeding over zonder kabels? 8)7
Ik zou proberen of de verkoper de kabels nog heeft en anders Coolermaster even e-mailen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Hell-Slave schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:46:
[...]

Dus jij koopt een modulaire voeding over zonder kabels? 8)7
Ik zou proberen of de verkoper de kabels nog heeft en anders Coolermaster even e-mailen.
Al gedaan. Maar ik kan er een paar op de site van cooler master kopen, maar atx en pci-e kabels niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
ionn schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:54:
[...]

Al gedaan. Maar ik kan er een paar op de site van cooler master kopen, maar atx en pci-e kabels niet.
Oke je mist dus de belangrijkste kabels, had de verkoper ze niet meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Hell-Slave schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:08:
[...]

Oke je mist dus de belangrijkste kabels, had de verkoper ze niet meer?
Nope dus als cooler master niet heeft ben ik een bietje genaaid ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malantur
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:39
Of op ebay/marktplaats/V&A kijken of iemand de losse kabels verkoopt. Er zijn sowieso mensen met een defecte voeding die kabels op overschot hebben.

'Let's eat Grandma!' or, 'Let's eat, Grandma!'. Punctuation saves lives.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
ionn schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:49:
[...]

Nope dus als cooler master niet heeft ben ik een bietje genaaid ;(
Waarom heb je dan deze voeding gekocht?
Malantur schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:51:
Of op ebay/marktplaats/V&A kijken of iemand de losse kabels verkoopt. Er zijn sowieso mensen met een defecte voeding die kabels op overschot hebben.
Je kan dat proberen maar geef je weinig kans, ik denk dat niet veel mensen die kabels zullen bewaren vanwege dat veel merken andere stekkers en pin bezetting erop na houden.

[ Voor 49% gewijzigd door Hell-Slave op 04-05-2012 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Hell-Slave schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:02:
[...]

Waarom heb je dan deze voeding gekocht?

[...]

Je kan dat proberen maar geef je weinig kans, ik denk dat niet veel mensen die kabels zullen bewaren vanwege dat veel merken andere stekkers en pin bezetting erop na houden.
Vond het wel waard voor dat prijsje, moet alleen die kabels nog hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
ionn schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:21:
[...]

Vond het wel waard voor dat prijsje, moet alleen die kabels nog hebben
Vind je het nog steeds waard als je geen kabels ervoor kan vinden? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Hell-Slave schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:52:
[...]

Vind je het nog steeds waard als je geen kabels ervoor kan vinden? 8)7
Ja hoor, gewoon die atx kabel zien te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
ionn schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 20:10:
[...]

Ja hoor, gewoon die atx kabel zien te krijgen.
Ik hoop voor je dat je die kan vinden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
ionn schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 17:54:
[...]

Pci-e kabels hebben ze wel hoor bij Coolermaster ;) Maar idd, geen ATX kabels en bij nadere inspectie op de sites van andere bekende merken zoals Corsair ook vrijwel alles behalve ATX.

Dan denk ik dat de goedkoopste manier het aanschaffen van de goedkoopste modulaire voeding van Coolermaster is... maar dan ben je toch alweer snel €70,- kwijt. Probeer daarvoor anders ook vraag&aanbod eens... een defecte voeding mét kabels zal al okay zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Nou ik zie net pci-e is uitverkocht -_- Duss beetje faal. Maar beetje raar dat ATX kabels niet verkocht worden. Maar ik kan dus niet zomaar van een corsair voeding ofzo de modulaire atx kabel pakken en in een cooler master steken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Nee dat is af te raden.
Je weet de pin bezetting niet, als de stekkers hetzelfde zijn.
Maar als een tweaker mag je het van mij proberen hoor. :D

[ Voor 25% gewijzigd door Hell-Slave op 04-05-2012 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Zou zoiets niet passen? Gewoon er in pluggen, en met een paperclip even de groene aan de zwarte doorverbinden als er een oude maar goede harde schijf aan hangt waarvan je de data kan missen.

Ik bedenk mij opeens dat ik niet meer weet wat voor aansluiting er aan zo'n ATX kabel aan de moederbordkant zit :$ , pinnetjes of busjes. Als dat nou 'het andere' is op de voeding zou je op zoek kunnen naar zo'n soort kabel.

[ Voor 17% gewijzigd door Resistor op 04-05-2012 22:12 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
ionn schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 21:32:
Nou ik zie net pci-e is uitverkocht -_- Duss beetje faal.
Wat vreemde uitdrukking richting iemand die aan het helpen is?... Het uitverkochte gedeelte zie je pas als je het artikel pas geopend hebt... mijn excuus.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of je de kabels van corsair ook kan gebruiken, de connectors zien er vaak wel hetzelfde uit maar het gaat om de bedrading. Maar zonder ATX kabel kan je toch nog steeds niets? Die hebben ze ook bij Corsair niet, ik heb er alleen maar eentje kunnen vinden van het merk König... en die kan ik potver nu weer even niet terug vinden. Maar zoals eerder vermeld door iemand anders, er is geen standaard wat betreft modulaire voedingen, de kabeltjes aan aan de connector die je aansluit op de schijven en het moederbord zitten altijd op de goede plek, maar het staat de fabrikant vrij wat er gebeurd aan de andere kant van de kabel... kan tricky zijn.

Maar er zal vast wel een tweaker zijn die het wel eens heeft geprobeerd, ff afwachten of die toevallig langskomt.

Overigens misschien nog een laatste tip... Cooler Master is vrij soepel met hun service, ik heb ook al eens gratis een compleet nieuw front van ze gekregen incl. dekplaatjes e.d. Nooit geschoten is altijd mis zou ik zeggen, waag er een mailtje aan en wie weet... kleine moeite kan met misschien grootse resultaten. Dat probeer ik altijd, je weet het maar nooit en een mailtje is zo opgesteld. Heb wel vaker dingen 'los gepeuterd' met een mailtje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Ik hoop echt dat Cooler Master je kan helpen anders wordt een goedkoop een duurkoop. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

MicGlou schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:10:
[...]

Wat vreemde uitdrukking richting iemand die aan het helpen is?... Het uitverkochte gedeelte zie je pas als je het artikel pas geopend hebt... mijn excuus.

Ik durf niet met zekerheid te zeggen of je de kabels van corsair ook kan gebruiken, de connectors zien er vaak wel hetzelfde uit maar het gaat om de bedrading. Maar zonder ATX kabel kan je toch nog steeds niets? Die hebben ze ook bij Corsair niet, ik heb er alleen maar eentje kunnen vinden van het merk König... en die kan ik potver nu weer even niet terug vinden. Maar zoals eerder vermeld door iemand anders, er is geen standaard wat betreft modulaire voedingen, de kabeltjes aan aan de connector die je aansluit op de schijven en het moederbord zitten altijd op de goede plek, maar het staat de fabrikant vrij wat er gebeurd aan de andere kant van de kabel... kan tricky zijn.

Maar er zal vast wel een tweaker zijn die het wel eens heeft geprobeerd, ff afwachten of die toevallig langskomt.

Overigens misschien nog een laatste tip... Cooler Master is vrij soepel met hun service, ik heb ook al eens gratis een compleet nieuw front van ze gekregen incl. dekplaatjes e.d. Nooit geschoten is altijd mis zou ik zeggen, waag er een mailtje aan en wie weet... kleine moeite kan met misschien grootse resultaten. Dat probeer ik altijd, je weet het maar nooit en een mailtje is zo opgesteld. Heb wel vaker dingen 'los gepeuterd' met een mailtje...
Was niet richting jou, maar richting cooler master. Ik had al een mailtje vanochtend gestuurd met of ze een atx kabel kunnen leveren van die voeding en/of hoe ik er aan kan komen, dus nog even wachten op een reactie. Ik heb trouwens de ATX kabel wel meegeleverd gekregen, maar 2 kabels waren kapot.
Resistor schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:08:
Zou zoiets niet passen? Gewoon er in pluggen, en met een paperclip even de groene aan de zwarte doorverbinden als er een oude maar goede harde schijf aan hangt waarvan je de data kan missen.

Ik bedenk mij opeens dat ik niet meer weet wat voor aansluiting er aan zo'n ATX kabel aan de moederbordkant zit :$ , pinnetjes of busjes. Als dat nou 'het andere' is op de voeding zou je op zoek kunnen naar zo'n soort kabel.

Nou als je op de foto kijkt hierboven moet je hem er in klikken, dus ik denk niet dat het dan kan, want je kan hem dan ook niet in het moederbord prikken, toch?
Hell-Slave schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 22:16:
Ik hoop echt dat Cooler Master je kan helpen anders wordt een goedkoop een duurkoop. ;(
Ach ja ik hoop dat ze me moet goed nieuws terugmailen, maar je leert ervan :D

Maar wat is trouwens precies anders. Tussen een corsair en cm atx kabel bijvoorbeeld?

[ Voor 42% gewijzigd door ion op 04-05-2012 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordWhiskey
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-04 20:27

nou nee, dat is een female to male en ge hebt nodig, male to male

Eeuwige roemlijst: 1. Achilles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
De stekkers?
De pin bezetting?
Ik heb die voedingen niet, dus ik kan het je niet zeggen.
Het is aan de voedingszijde niet gestandaardiseerd.
Nog veel erger is je weet waarschijnlijk niet eens of de voeding het doet. :X

[ Voor 43% gewijzigd door Hell-Slave op 04-05-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Hell-Slave schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 23:20:
De stekkers?
De pin bezetting?
Ik heb die voedingen niet, dus ik kan het je niet zeggen.
Het is aan de voedingszijde niet gestandaardiseerd.
Nog veel erger is je weet waarschijnlijk niet eens of de voeding het doet. :X
Ik vertrouw op zijn woord, aangezien die een hoge reputatie heeft hier op tweakers. Maar wat is precies die pinbezetting dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
De volgorde waarin +5V en +12V en de - (massa) en de negatieve spanningen en Pson en PG signaal pinnen zitten.
Bijvoorbeeld: om je voeding aan te laten gaan moet Pson signaal pin aan massa, weet jij welke pin het Pson signaal is?
Dit is aan de voedingskant niet gestandaardiseerd.

[ Voor 34% gewijzigd door Hell-Slave op 05-05-2012 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Oke, dus 0,0001% kans dat er een andere op past bij wijze van spreke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Als jij weet welke pinnen wat zijn op de voeding, kan je een snoer aanpassen.
Als je het niet weet wordt het moeilijk.
ionn schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:09:
Oke, dus 0,0001% kans dat er een andere op past bij wijze van spreke.
Jep een snoer met de juiste stekker kan wel passen, maar je weet niet of de volgorde van de draadjes juist zijn.
Het dan aansluiten op je pc zou niet heel erg slim zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door Hell-Slave op 05-05-2012 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Hell-Slave schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:12:
Als jij weet welke pinnen wat zijn op de voeding, kan je een snoer aanpassen.
Als je het niet weet wordt het moeilijk.

[...]

Jep een snoer met de juiste stekker kan wel passen, maar je weet niet of de volgorde van de draadjes juist zijn.
Het dan aansluiten op je pc zou niet heel erg slim zijn.
Afwachten dan maar op cooler master anders verkopen of in de kast pleuren. Uhm als nou de specificaties van voeding overheen komen met AC en DC input. Kan het dan? Of heeft dat er niks mee te maken.

[ Voor 11% gewijzigd door ion op 05-05-2012 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
ionn schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:23:
[...]

Afwachten dan maar op cooler master anders verkopen of in de kast pleuren
Je kan het ook uitmeten welke pin wat is, als je weet hoe dat moet.
Bovendien vind ik voedingen die compleet modulair zijn erg stom. (dus ook de atx stekker modulair)
Want hoe start je die voeding zonder die stekker?
Je heb die stekker altijd nodig, dus waarom modulair?
Jij heb in ieder geval wat geleerd: koop een modulaire voeding compleet met snoeren. :P
ionn schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:23:
[...]
Uhm als nou de specificaties van voeding overheen komen met AC en DC input. Kan het dan? Of heeft dat er niks mee te maken.
Ik snap niet wat je nu bedoeld. :?

[ Voor 20% gewijzigd door Hell-Slave op 05-05-2012 00:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Hell-Slave schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:28:
[...]

Je kan het ook uitmeten welke pin wat is, als je weet hoe dat moet.
Bovendien vind ik voedingen die compleet modulair zijn erg stom. (dus ook de atx stekker modulair)
Want hoe start je die voeding zonder die stekker?
Je heb die stekker altijd nodig, dus waarom modulair?
Jij heb in ieder geval wat geleerd: koop een modulaire voeding compleet met snoeren. :P
Haha ja:p En wat bedoel je met uitmeten ;) Ben niet echt geweldig technisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
ionn schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:31:
[...]

Haha ja:p En wat bedoel je met uitmeten ;) Ben niet echt geweldig technisch.
Dan moet je daar maar niet aan beginnen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Hell-Slave schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:31:
[...]

Dan moet je daar maar niet aan beginnen. :P
Kan het toch proberen, ik leer graag dus vertel maar;P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Je neemt een 10 Ohm weerstand sluit 1 kant aan op de voedingkast en ga met de andere kant alle pinnen af van de ATX stekker.
Als de voeding aangaat heb je PSon pin te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

MMmm toch iets te ingewikkeld ik volg het nog tot pak een weerstand haha. Misschien met foto's uit te leggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Als je de voeding met een ouwe harde schijf hebt belast, kan je met een Voltmeter de spanning meten en zo ook de massa pinnen meten.
De enige pin die overblijft is dan de Pg pin en is moeilijk te onderscheiden van de gewone +5V.
ionn schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 00:40:
MMmm toch iets te ingewikkeld ik volg het nog tot pak een weerstand haha. Misschien met foto's uit te leggen?
Nee ik heb er geen foto van, heb dit net bedacht. :P

[ Voor 48% gewijzigd door Hell-Slave op 05-05-2012 01:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

Ok dat snap ik, maar wat houden de massa pinnen in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
De massa pin of de min pool.
Elke spanning is tov een min pool. (massa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ion
  • Niet online

ion

En de Pg pin. Kun je me dit niet misschien goed uitleggen via dm's? Als je dat wilt/bereid bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
oke DM
Pagina: 1