Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[MODX] Ervaringen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.webhost.uk.net/images/imgs/modx-logo.png

Wat is Modx?
Modx is een cms systeem geschreven in php, tevens is Modx ook een applicatie framework. Modx is dusdanig opgezet dat het gemakkelijk is om er ieder soort website mee te bouwen. De dynamische opzet van het cms zorgt voor een goede schaalbaarheid en uitbreidbaarheid. Modx kan gezien worden als een bouwdoos waar je zelf de bouwstenen samenvoegt (chunks en snippets). Een chunk is een brok html code die je op iedere gewenste plek in de pagina kan invoegen, een snippet is hetzelfde alleen dan een brok php.

Templates zijn puur gebaseerd op html, hier hoef je dus geen xml of dergelijke bestanden voor aan te passen. Iedere html website kan eenvoudig om worden gezet naar een template voor Modx. Om de layout dynamisch te maken kan er gebruik worden gemaakt van Modx zijn eigen syntax.

Ook ontbreekt het Modx niet aan extensies welke eenvoudig geinstalleerd kunnen worden door de backend van het cms. Deze verbind via curl naar een repository waar vele ontzettend handige componenten en extensies gedownload kunnen worden.

Database
Modx is gebouwd rond de xPDO database abstraction layer, hiermee word het de programmeur makkelijk gemaakt. Omdat de database(s) op kan worden gezet met een simpele xml layout, ook is dit systeem voorzien van relatiebeheer tussen kolommen.

Zoals de titel het al voorzegt is xPDO gebaseerd op php's pdo laag, door xPDO is het ook mogelijk om query's op de database uit te voeren die je kunt bouwen doormiddel van array's. Ook is het mogelijk om de database entry's aan te spreken als objecten en deze als objecten te behandelen in php.

Graag zou ik horen of jullie ervaring hebben met dit cms systeem.

Zelf werk ik er al enige tijd mee en ik moet zeggen dat ik er zeer tevreden over ben. :D

• kokx
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-11 12:58

kokx

WIN

Een linkje naar de software lijkt mij wel op z'n plaats in zo'n topic ^^. Also, wat is het verder? Dit is een redelijk beknopte en abstracte beschrijving. Maar wat kun je er nu echt mee?

• Onoffon
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:46
Zijn er ondertussen al mensen die meer ervaring met ModX hebben?

Just a simple thought....

• Mike2k
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-10 07:43

Mike2k

Zone grote vuurbal jonge! BAM!

Dit is wel een grave kick maar het is een mooi systeem dus verdiend het wel een topic vind ik...

Ik heb er nu een aantal dagen mee gespeeld en ik moet zeggen dat ik het erg leuk vind.
Standaard doet het niets dan het bieden van een backend voor het maken van website.

In tegenstelling tot bijv joomla en drupal moet je hier echt je eigen layouts en pagina's maken.

You definitely rate about a 9.0 on my weird-shit-o-meter
Chuck Norris doesn't dial the wrong number. You answer the wrong phone.

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Die mededeling is wel een kick van een bijna jaar oud topic waard ja...

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Het klinkt als een beetje als een blokkendoos. Zo heb ik laatst iets met Drupal moeten maken en dat voelt gewoon als boxen met code omdat je vanwege die uitbreidbaarheid altijd tegen problemen aanloopt qua openheid. Geef mij maar een los framework (Zend, Symfony 2 of Silex) en laat me zelf bepalen waar alles komt en welke andere tools ik gebruik.
Pagina: 1