Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Voeding wel/niet vervangen bij upgrade naar nieuw systeem?

Pagina: 1
Acties:

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
Ik sta op het punt mijn huidige PC te upgraden naar een Ivy Bridge Systeem.

Heb het zelfs al besteld, wacht nog op de levering maar begin mij achteraf toch af te vragen of het niet verstandig is mijn voeding ook direct te updaten.

Specs huidige PC:
mobo: Asus P5B deluxe
cpu: Intel c2d q6600
gpu: Sapphire AMD HD6770
geheugen: 4x 2gb pc6400 cl4 (Kingston)
2x: 3,5inch 7200rpm WD Black
1x: 3,5inch WD Green
1x: Crucial M4 128gb
1x PCI-E X-fi Titanium

Nieuwe PC:
mobo: Asus Maximus Gene V
cpu: Intel i7 3770k
gpu: Sapphire AMD HD6770
geheugen: 2x 4gb 1600mhz cl9 (Corsair, 1.5volt)
2x: 3,5inch 7200rpm WD Black
1x: 3,5inch WD Green
1x: Crucial M4 128gb

De voeding die ik over wil zetten is een TAGAN TG430-U15 en draait sinds april 2007 in mijn oude systeem.

Nu zal mijn nieuwe systeem minder energie gebruiken. Weet alleen niet of hij nog volgens de moderne standaarden en functionaliteiten van het nieuwe moederbord goed kan functioneren!

Wat zou jullie advies zijn, overzetten en kijken hoe lang hij het nog volhoud of gelijk een nieuwe voeding nemen gezien hij al 5 jaar oud is en in bedrijf is geweest?

• hostler
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 26-11 17:16

hostler

Yeahhh dude!

Hij zal het prima doen, maar gezien de prijzen van nu en de kwaliteit van bijvoorbeeld Corsair, Seasonic en Cooler Master zou ik persoonlijk voor een nieuwe gaan.

Edit: En de voedingen van tegenwoordig zijn ook een stuk efficiënter :)

[ Voor 18% gewijzigd door hostler op 03-05-2012 23:01 ]

• Suzaku
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22-11 08:12
Als je opsomming klopt heb je geen dedicated GPU zitten in je nieuwe systeem. Dus zal 430W zeker voldoende zijn. Echter weet ik wel niet wat de continous output wattage is van dat type voeding. Maar hoe dan ook, onder load zie ik jouw systeem zeker niet meer dan 170-180W verbruiken.

Kortom: het zal zeker werken met je voeding, maar als je toch al uitkeek naar een eventuele vernieuwing kan je dit natuurlijk (vrij goedkoop) doen.

• Dnc1n
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-11 22:42
Suzaku schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:01:
Als je opsomming klopt heb je geen dedicated GPU zitten in je nieuwe systeem. Dus zal 430W zeker voldoende zijn. Echter weet ik wel niet wat de continous output wattage is van dat type voeding. Maar hoe dan ook, onder load zie ik jouw systeem zeker niet meer dan 170-180W verbruiken.

Kortom: het zal zeker werken met je voeding, maar als je toch al uitkeek naar een eventuele vernieuwing kan je dit natuurlijk (vrij goedkoop) doen.
Oeps nee klopte niet, ik was de GPU vergeten, staat er nu wel bij :)