Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 20-02-2024
Hoi allemaal ...

Blijkbaar ben ik niet alleen die twijfelt bij de aankoop van z'n nieuwe mobiel :-)

Momenteel heb ik nu een HTC Desire (geroot met een sense 3.5)
Ik heb ook het probleem dat m'n telefoon komt klagen omdat het geheugen volraakt.

Ik ben nu aan het rondkijken achter een vervanger van m'n huidige Desire (Ik ben altijd heel tevreden geweest van m'n HTC'tje ; de beste telefoon in jaren in mijn ogen).

Nu heb ik volgende types gevonden :

- HTC One X
- HTC One S
- Sony Experia

Ik twijfel eigenlijk tussen deze 3 toestellen ... jullie vragen je wsl af : waarom geen Samsung Galaxy of zo : heel simpel : ik vind de bouw van de Galaxy te "plastic" aanvoelen ... is my point.

Waarom de twijfel :

HTC One X : nieuwste vlaggenschip, alleen vind ik het scherm aan de grote kant, ook af en toe problemen gemeld met scherm, ...
HTC One S : tussenin maat (zelfde schermgrootte als de Experia S) ... Dual core processor, std al ICS, Sense interface (vind ik leuk werken)
Sony Experia S : ik vind het toestel er super leuk uit zien, leuke bouw, mooi scherm, zeer deftige camera, alleen nog wachten op ICS tot het najaar ... lees ik net dat de GPU van de Experia S eigenlijk net niet goed genoeg is ... wat me dan weer doet twijfelen aan het toestel ... spijtige ook aan de zaak van de Sony : geen Sense ...

Waar gebruik ik hem voor : ik gebruik de smartphone als m'n kleine pc : dropbox, gmail, evernote, kalender, ... noem maar op : alles waar je je de smartphone maar voor kan gebruiken ... foto's worden er ook wel regelmatig mee gemaakt.

Welke smartphone heeft jullie voorkeur?

Het zit zo : ik woon zelf in België, maar kan via iemand die z'n abo moet verlengen kiezen welke gsm ik wil ... deze wordt dan simlockvrij gemaakt ... nu nog één vraagje over het simlockvrij maken : vervalt de garantie hierdoor?

Graag jullie keuzes!

Thx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Nou, als je geen plastic wilt dan blijft van deze drie dus alleen de One S over... ;)
Ik heb zelf een One X en heb geen issues. Bij mij is het scherm echt top.
Ik ben zelf een van de mensen die heeft opgemerkt dat de GPU van de Xperia S wat aan de lichte kant is voor een 1280x720 scherm. Dat geldt met name voor 3D / grafisch redelijk zware spellen. Bij de meeste reguliere taken verwacht ik geen problemen. De Xperia S heeft een heel mooi scherm (gewaagd aan die van de One X),en camera (beter dan van de One's), maar de CPU / GPU zijn niet de snelste. De prijs is echter ook lager dan die van de One X en One S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
@ Sigis : Ik begin me nu de vraag te stellen : als je doodnormale dingen doet met je Experia S, je er af en toe angry birds en coin dozer op speelt : ga je dat voelen (dit doe ik nu op m'n Desire ook) ... en ga je uberhaupt het verschil voelen van de cpu / gpu bij een normaal gebruik van het toestel.
Ik was net ff aan het kijken op de website van KPN en daar staat blijkbaar enkel de HTC One X en de One V ... geen one S ... dus wordt het weer moeilijker.

Maar als ik op smartphoneshop.nl kijk, kan ik daar weer wel een HTC One S bestellen als er een abonnement verlengt wordt via KPN ... Zo wordt het wel moeilijk 8)7

Alvast bedankt voor je mening!

[ Voor 14% gewijzigd door MM51_Mini op 05-05-2012 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Bij de spellen die je noemt en 'normaal' gebruik verwacht ik geen problemen. Het is op zich een goede GPU maar gewoon geen top performer op dit moment. De realiteit is dat de meeste mensen dat ook niet nodig hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
@Topic Starter...

Sony heeft weleenswaar geen sense maar ze maken alsnog de meest stabiele en efficiënte roms in de android wereld. tevens is sony ook erg vriendelijk namens devs, houden ze de root open. en staan ook bekend om met de meeste kwalitatieve en updates te komen.

Dit is wat Jean-Baptiste Queru (Android Open-Source Project) laatst te vertellen had over Sony.
I'm happy to see Ice Cream Sandwich on more devices. Congratulations to Sony on joining the bleeding edge.

It took Sony only about 5 months to ship this after I released the code in the Android Open Source Project at the very end of last year. This is actually a very reasonable time, since under the hood Ice Cream Sandwich is quite different from Honeycomb (and upgrades from Gingerbread are likely to take longer as those differences are huge).

Since Sony has been contributing a lot to the Android Open Source Project, they have fewer changes that they need to maintain on their own: those changes of theirs are already there when the source code is first released. That's probably one of the reasons why they could get done faster: the work they did preparing those contributions gave them a head start. I don't think that any other manufacturer has been contributing nearly as much as Sony did, so everyone else is now going to have to play catch-up.

The part that blows my mind is that some variants of the Google-engineered flagship devices still haven't received Ice Cream Sandwich (or are stuck with older versions of Ice Cream Sandwich) because of delays introduced by operator approvals. I'm very glad that Google is back in the business of selling phones directly without any middlemen to interfere, and I'll be even happier when I see that program expanded to more countries.
Lees meer hier. http://www.androidpolice....be-surprised-whos-on-top/

Aan de andere kant is de kans groot dat je een Xperia S krijgt met het "gele vlekken syndroom"... Het scherm schijnt nogal een probleem te hebben dat het wit permanent geel kan aanslaan... (Uiteraard valt het in garantie)... Maar alsnog is het jammer genoeg een erg VEEL voorkomende issue...

Neem dit ook maar eventjes mee voor je oordeel :)

Ik denk tevens niet dat je het verschil gaat merken tussen de GPU's. De Xperia S GPU is al best wel erg krachtig... Zeker als je kijkt naar de simpele games die jij in andere berichten had opgenoemd.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat jij ook 2 HTC toestellen in je TS beschrijft, is Keuze HTC smartphone misschien ook handig om door te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
@ Vinand : betreffende het "gele vlekken syndroom" : het zit zo : ik woon in België en ken iemand in NL die z'n abo gaat verlengen ... ik zou dan de nieuwe telefoon "overnemen" ... nu zijn deze toestellen simlock en moeten deze simlockvrij gemaakt worden : gaat dit een probleem vormen voor de garantie?

Alvast bedankt aan alle antwoorden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dat ligt er aan of je dit bij de provider doet (code kopen, is duur en ga je denk ik niet doen) of via een hack (S-OFF). Het tweede is prutsen aan je telefoon en daarmee vervalt officieel je garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
Volgens de persoon van wie ik de GSM overneem zou het het heel simpel zijn : winkel binnenstappen, simlockvrij maken en bellen ... maar ik zou totaal niet weten hoe dit in de praktijk werkt ... SXS geeft de bootloader vrij dus dan ga ik daarvan uit dat er geen probleem zal zijn ... maar ja wie ben ik natuurlijk.

Dilemma's ... de SXS heeft toch licht m'n voorkeur ... maar ja dan dat garantie / simlockvrij maken verhaal ... pffff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-05-2021
't Is idd heel simpel, (unlock)winkel binnenstappen, simlockvrij maken en bellen - garantie weg. Die behoud je n.l. alleen, wanneer het toestel simlockvrij gemaakt wordt met de originele code van de provider en die codes zijn, afhankelijk van toesteltype en provider, duur tot zeer duur, reken maar op gemiddeld 100 euro.
Dit heeft niets met het al dan niet unlocken van de bootloader te maken, het gaat simpelweg om de netwerklock, die verhindert, dat je een andere simkaart in de telefoon gaat gebruiken, dan die van de provider, die het toestel met subsidie geleverd heeft.

Maar weten jullie wel zeker, dat het betreffende toestel een simlock heeft ? Bij prepaid toestellen is dat meestal wel het geval, maar telefoons met abo worden in Nederland meestal simlockvrij geleverd, met uitzondering van bepaalde modellen, gewoonlijk provider-exclusieve versies.

In ieder geval zou ik een nieuw model smartphone, die in 't begin nog weleens wat kinderziektes kan hebben, nooit zonder garantie willen kopen, tenzij hij wel heel erg goedkoop zou zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Marly schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 03:13:
't Is idd heel simpel, (unlock)winkel binnenstappen, simlockvrij maken en bellen - garantie weg. Die behoud je n.l. alleen, wanneer het toestel simlockvrij gemaakt wordt met de originele code van de provider en die codes zijn, afhankelijk van toesteltype en provider, duur tot zeer duur, reken maar op gemiddeld 100 euro.
Dit heeft niets met het al dan niet unlocken van de bootloader te maken, het gaat simpelweg om de netwerklock, die verhindert, dat je een andere simkaart in de telefoon gaat gebruiken, dan die van de provider, die het toestel met subsidie geleverd heeft.

Maar weten jullie wel zeker, dat het betreffende toestel een simlock heeft ? Bij prepaid toestellen is dat meestal wel het geval, maar telefoons met abo worden in Nederland meestal simlockvrij geleverd, met uitzondering van bepaalde modellen, gewoonlijk provider-exclusieve versies.

In ieder geval zou ik een nieuw model smartphone, die in 't begin nog weleens wat kinderziektes kan hebben, nooit zonder garantie willen kopen, tenzij hij wel heel erg goedkoop zou zijn.
Het is juist omgekeerd. Toestellen bij een abonnement hebben vaak een simlock, toestellen die je los hebt gekocht NIET.

Daarnaast wordt het unlocken van een toestel juist vaak goedkoper zodra je een gedeelte van je abonnement er hebt opzitten (in het geval van dat je een toestel bij je abonnement krijgt). Na één jaar kan je vaak gratis een legitieme, officiële en gratis unlock aanvragen. :)

[ Voor 8% gewijzigd door Uniciteit op 10-05-2012 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
De laatste jaren worden worden toch echt veel modellen bij een abo zonder simlock geleverd, bijv. de meeste toestellen van T-Mobile en ook de abo-telefoons van Vodafone hebben alleen een simlock, wanneer het een model betreft, dat exclusief voor Vodafone is, anders niet. Ook sluiten veel mensen hun abo niet rechtstreeks bij de provider af, maar bij een onafhankelijke (web)shop, die verkopen abo's van alle providers en hebben vaak alleen maar simlockvrije telefoons.
Los gekochte toestellen hebben uiteraard geen simlock, maar die bedoelde ik ook niet, ik had het over prepaid, die koop je natuurlijk ook los, maar compleet met simkaart, waar ze dus ook op gelockt zijn. Ook hier zijn er weer uitzonderingen, zo zijn veel T-Mobile prepaid telefoontjes momenteel simlockvrij.

Verder zoekt TS een nieuw toestel, wat boeit het hem dan, dat hij na een jaar gratis de originele unlock-code van de provider kan opvragen?
Tot de telefoon een jaar oud is, kost de legale code van de provider bij KPN 68,- euro, bij Vodafone, afhankelijk van het model, 50 of 100 euro en bij T-Mobile tussen 50 en 120 euro, afhankelijk van de leeftijd van het toestel, beginnend bij 120 en elk kwartaal wordt het iets goedkoper. Pin me overigens niet op deze bedragen vast, 't is zo uit het hoofd en kan in 't afgelopen jaar veranderd zijn, maar veel goedkoper zal 't niet zijn geworden.

Overigens doet dit er allemaal niet toe voor TS, ik wilde in mijn post alleen aangeven, dat je na "een winkel binnenstappen" wel de simlock kwijt bent, maar de garantie ook en dat ik dat met een gloednieuwe smartphone niet zou riskeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
@ Marly : Dus als ik het goed begrijp, corrigeer me als ik fout ben :

Degene die ik ken verlengd via internet (coolblue, ...) zijn abo bij KPN en krijgt een nieuwe GRATIS GSM (in dit geval zou ik opteren of voor een SXS of HTC One S), dan is dit vermoedelijk een toestel dat simlockvrij is en dat ook gewoon in België gebruikt kan worden.

Voorbeeld :
http://www.smartphoneshop...&template=ProviderContent

Gaat degene die ik ken naar een KPN shop, verlengd daar zijn contract, krijgt hij ook een toestel dat hem 19,95€ kost, maar in alle waarschijnlijkheid ook simlockvrij is ... als dit niet het geval is, kost het mij eventueel een +/- 70€ om het toch simlockvrij te maken, zonder dat de garantie vervalt.

http://www.kpn.com/mobiel...69&AddonSubscriptionSkus=

Graag jullie mening.

Mijn excuses voor de vele vragen, maar ik wil mij en de persoon die ik ken niet in nesten werken :)

Alvast bedankt voor al jullie tijd _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marly
Bij Coolblue zijn 99% van de toestellen simlockvrij, een enkele keer hebben ze ook weleens een provider-versie, maar dat slaat dan meestal op software branding, mocht het betreffende toestel ook een simlock hebben, staat dat erbij op de site, omdat ze immers ook losse toestellen verkopen. Je kunt ze ook bellen of mailen en het vragen.

Bij een KPN shop ligt het iets anders, vaak weten de verkopers zelf niet zeker, of een toestel simlockvrij is, voor de veiligheid zeggen ze dan maar, dat de betreffende telefoon een simlock heeft, de kans, dat dit inderdaad zo is, zal ongeveer 50/50 zijn. KPN heeft een aantal simlockvrije telefoons in het (abo)-assortiment, maar soms hebben ze een nieuw toestel bijv. gedurende de eerste drie maanden exclusief in de verkoop, deze telefoons hebben meestal een simlock. Zover ik weet, kost het dan 68 euro, om de originele unlock-code van KPN te krijgen, dus met behoud van garantie, valt nog mee, vergeleken met de andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM51_Mini
@ Marly : bedankt voor je uitleg !! Dus eigenlijk is de gemakkelijkste manier en ook de kans om een simlockvrije SXS of One S te ontvangen : bestel hem via Coolblue en het is gebakken :-) Normaal zal het begin juni zijn dat het abonnement verlengd zal worden ... ik hoop dan een beetje dat het "gele vlekken" syndroom met die toestellen verleden tijd zijn :) Bedankt alvast voor al jullie antwoorden / raad!
Pagina: 1