Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Google Drive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist Google Drive geïnstalleerd. Vergeleken met Dropbox wat ik al een tijdje gebruik komt het nog wat ruw over. Geen tooltip met informatie hoe lang het uploaden nog duurt bijvoorbeeld, alleen een bewegend icoontje.
Ik heb ook een concreet "probleem". Google Docs files zijn niet meer dan shortcuts die een URL bevatten. Het moet echter ook mogelijk zijn offline files in te schakelen volgens een link in de preferences (https://support.google.co...r=2375012&p=local_offline).
Deze optie zit er bij mij echter niet in. Ik ben wel een Google Apps user overigens. Heeft iemand ook dit probleem?

• JoetjeF
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10-11-2012

JoetjeF

Mo Chuisneoir

In Google apps moet je eerst de offline functie in de control panel aanzetten: http://support.google.com...r.py?hl=en&answer=1642623

[ Voor 5% gewijzigd door JoetjeF op 03-05-2012 22:04 ]

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Inderdaad: eerst in Apps aanzetten als admin, dan als user aanzetten in Drive, dan de plugin installeren, Chrome herstarten en naar Drive.google.com gaan. En dan heb je readonly toegang, IMHO de moeite niet waard. Dan gebruik ik liever gewoon Word en Excel...

Laatst toch even aangezet. De offline versie zit dan zo te zien overigens wel in de Chrome cache (oid), niet in C:\Users\%user%\Google Drive

[ Voor 20% gewijzigd door F_J_K op 03-05-2012 22:26 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, die optie stond bij mij idd uit. Net aangezet, maar helaas geen optie te zien in het menu onder de gear icon, misschien heeft het even tijd nodig...
Echter, wanneer die documenten niet in de Google Drive folder worden gezet lijkt me de toegevoegde waarde van offline files bijna nihil... Vreemde keuze van Google (of het is ontmoedigingsbeleid).