Toon posts:

Stroomkabel verkeerd om op hdd aangesloten en zei toen poeff

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb circa een jaar geleden een hdd ingebouwd, maar vergiste mij door het kabeltje er verkeerd om in te doen, waarna ik een brandgeur rook... lijkt me dus dat de stroomvoorziening stuk is... kan ik het printplaatje van een andere hdd (ook sata) met deze verwisselen, of zit dat niet zo makkelijk?

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 21:41
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:39:
Ik heb circa een jaar geleden een hdd ingebouwd, maar vergiste mij door het kabeltje er verkeerd om in te doen, waarna ik een brandgeur rook... lijkt me dus dat de stroomvoorziening stuk is... kan ik het printplaatje van een andere hdd (ook sata) met deze verwisselen, of zit dat niet zo makkelijk?
Van de meeste harde schijven is het printplaatje relatief te vervangen. Je moet dan wel een donorschijf hebben waarvan het printplaatje nog werkt.

Hoe krijg je het voor elkaar de connector er verkeerd om in te steken? Enige manier die ik kan bedenken is grof geweld ;)

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• karstnl
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 25-01 22:00
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:39:
Het is niet zo gemakkelijk, maar in de theorie zou het kunnen. Al zul je eerst moeten uitzoeken wat er precies kapot is.

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:58

heuveltje

KoelkastFilosoof

Keiichi schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:41:
[...]

Van de meeste harde schijven is het printplaatje relatief te vervangen. Je moet dan wel een donorschijf hebben waarvan het printplaatje nog werkt.

Hoe krijg je het voor elkaar de connector er verkeerd om in te steken? Enige manier die ik kan bedenken is grof geweld ;)
Dat en hopen dat je de motor zelf niet gefrituurd hebt, kleine kans maar toch :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 29-01 21:41
heuveltje schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 19:42:
[...]

Dat en hopen dat je de motor zelf niet gefrituurd hebt, kleine kans maar toch :)
Een motor vervang je niet zomaar ;) van een seagate schijf heb ik een keer het printplaatje losgehaald (connectors waren toch gebroken). Die zat met 3 of 4 torx schroefjes vast en de verbindingen naar de harde schijf bestond uit en paar drukcontacten.
Althans, wat ik me kon herinneren.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Domweg een andere printplaat erop doen gaat niet werken. Het moet wel een printplaat van hetzelfde type schijf zijn. Ik zit met min of meer hetzelfde probleem (al stierf mijn schijf een natuurlijke dood :P) met een 150GB Raptor van 6 jaar oud waar ik graag nog wat data af wil halen maar dit niet klaar krijg omdat ik geen geschikte donorschijf kan vinden. ;)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Verwijderd

Topicstarter
Aha het kan wel maar moet dus een soortgelijke type zijn... dan gaat het niet op voor mij, ik hoef niet zozeer mijn data te redden maar wil een 500 gb weer aan het werk krijgen met een 40gb hdd goed werkende hdd

ben weer wat wijzer geworden, bedankt voor de reacties :)

• CaptJackSparrow
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

CaptJackSparrow

x07 - License to Tweak.

Print mag ook qua leeftijd niet veel afwijken (maanden) van de defecte schijf omdat data over de schijfstructuur blijkbaar frequent kan wisselen en in die print is vastgelegd.

Zie video's op http://myharddrivedied.com/

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Print verwisselen, zelfs met hetzelfde model, wil langs niet altijd werken.
Maar het valt te proberen natuurlijk.

Rest de vraag hoe je een SATA power verkeerd aansluit, want die kabel past door het nokje maar op één manier op diens aansluiting. Hoe lomp heb je wel niet gedaan of had je te maken met een schijf waarvan het nokje afgebroken was?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Verwijderd

Topicstarter
ik had een oude stroomkabelsplitter waar de stroom vd sata weer aan vast zat verkeerd om erin gedaan (dus niet rechtsstreeks op de sata drive zelf

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daarvan vraag ik me ook nog af hoe je dat voor elkaar krijgt, tenzij je echt grof geweld gebruikt.

Maar goed, ik zou gewoon een nieuwe disk kopen. Want een donor regelen voor deze kost je waarschijnlijk net zoveel als gewoon een nieuwe disk.

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 29-01 20:34

Midas.e

Is handig met dinges

Je kan ook kijken of er niet alleen een stel smd's zijn gebakken. Even nameten met een multimeter en zonodig deze vervangen

Hacktheplanet / PVOutput

Pagina: 1