Toon posts:

Externe HD WD 2TB intern maken... en dvdwriter ein plaatsen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil graag de hdd eruit halen (zoals getoond op youtube) en een dvdwriter (die ik nog intern heb) in plaatsen (is wat groter, maar gaat me even om de techniek...

beide zijn sata... is dit uberhaupt mogelijk???

nog een vraag: met wat voor gereedschap (of handigheidje) krijg ik op een goede manier het doosje open (liefst beschadig ik hem niet)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-01 18:46

job

HD eruit en in je pc moet prima kunnen. Je moet dan wel weten dat je zowel op de behuizing als de losse HD geen garantie meer hebt. WD houdt gewoon bij welke HD's ze los verkopen, en welke in een behuizing zaten.

Een interne dvdwriter aansluiten moet qua aansluiting wel passen, al is het de vraag of de printplaat in de behuizing wil samenwerken met een HD. Maar zeker weeten dat het gaat passen? Een HD is 3.5 inch breed.. een DVD brander 5.25 inch.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ja, en YouTube: How to Open a Western Digital Elements External Hard Drive Enclosure

Details liggen uiteraard aan wat voor type het exact is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de reacties tot dusver, ja ik had al bedacht dat het wat omvang betreft niet past maar dat vind ik niet erg..... ik bedoel meer dat als ik het printplaatje (even beginnerstaal) van de externe hdd op die van een dvdwriter plaats en deze past, dat het ook wel zou moeten werken? printplaatje is toch alleen om het via de usb aan te kunnen sturen? Dat filmpje had ik idd al eerder gezien, vandaar hier mijn vraag... alleen hoe krijg ik hem open (ik heb alleen ''scherpe' voorwerpen waar ik hem mee kan openen..)

over garantie: ik behoud de behuizing en pas als hij stuk raakt, plaats ik hem er weer in en dan maar hopen dat de winkel hem ongezien omruilt voor een ander (wat wel altijd zo ging met interne hdd's)

Verwijderd

Topicstarter
kan hierbij aangeven dat het overzetten is gelukt, maar dat het niet lukt de dvdwriter ook werkend te krijgen met de voeding vd WD...