Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452
Heb ik inderdaad iets aan!
Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452
sjek ffe of de l1 bruggen echt goed dicht zitten! kijk ook of er niks doorverbonden is f zo....
anders zou je handmatig door wat andere bruggen te slopen/lijmen een andere multiplyer in kunnen stellen.
check ook ffe je bios goed
anders zou je handmatig door wat andere bruggen te slopen/lijmen een andere multiplyer in kunnen stellen.
check ook ffe je bios goed
Verwijderd
Ik denk dat je de CPU even goed moet schoonmaken. Met wasbenzine.
De L1 bruggen daarna ook nog met een gummetje.. en weer opnieuw met wasbenzine.
Overigens, als je dat moet halen, ga dan naar de Etos of een andere drogist, Albert Heijn heeft 't niet meer..
En als laatste, heel lichtjes met fijn schuurpapier over de gouden L1 bruggetjes. Haal dan goed de resten 'zand' weg, want als die tussen de core en de koeler komen is Leiden weer is last.
Ik denk dat ze gewoon niet pakken, omdat er wat bagger op zit..
O ja
GEBRUIK EEN VERGROOTGLAS !!!
Voor dat licht schuren van de L1 bruggen hoef je wat de goudcontactjes betreft geen angst te hebben, die ^*&^$# dingen zijn met een mes nog niet open te krijgen als je dat nodig hebt.
Zoals bv mensen die geen BIOS overklok kunnen doen, en alle bruggen zelf moeten maken/verbreken... poeh poeh, ze zeggen dat goud zacht is, maar dat valt VIES tegen..
Nou,
suc6
De L1 bruggen daarna ook nog met een gummetje.. en weer opnieuw met wasbenzine.
Overigens, als je dat moet halen, ga dan naar de Etos of een andere drogist, Albert Heijn heeft 't niet meer..
En als laatste, heel lichtjes met fijn schuurpapier over de gouden L1 bruggetjes. Haal dan goed de resten 'zand' weg, want als die tussen de core en de koeler komen is Leiden weer is last.
Ik denk dat ze gewoon niet pakken, omdat er wat bagger op zit..
O ja
GEBRUIK EEN VERGROOTGLAS !!!
Voor dat licht schuren van de L1 bruggen hoef je wat de goudcontactjes betreft geen angst te hebben, die ^*&^$# dingen zijn met een mes nog niet open te krijgen als je dat nodig hebt.
Zoals bv mensen die geen BIOS overklok kunnen doen, en alle bruggen zelf moeten maken/verbreken... poeh poeh, ze zeggen dat goud zacht is, maar dat valt VIES tegen..
Nou,
suc6
Eventueel is het misschien een optie om de L6-bruggen zo te veranderen dat de default multiplier wordt veranderd...
Kijk even bij Anandtech, naar dat stuk over het KT133/133A overklok probleem. Goede bescrijving!
Kijk even bij Anandtech, naar dat stuk over het KT133/133A overklok probleem. Goede bescrijving!
Bnet pindle#2913
Verwijderd
Waarom zitten jullie nou allemaal zo moelijk te doen met bison of solderen of weet ik wel niet wat allemaal. Ik heb et gewoon met een potloodje gedaan, en 2 kameraden van mij ook, en we hebben nog NOOIT probs gehad.
Waarom zou je moeilijk doen als et makkelijk kan ?
Waarom zou je moeilijk doen als et makkelijk kan ?
Verwijderd
Mhh nou,
ik weet nog wel een reden.....
Als je met een koperen shim werkt, kun je daar ok pasta op smeren, om een wat beter thermisch gedrag te krijgen.
Niets spectaculairs, maar alle beetjes helpen. Het punt is alleen dat iedereen er nu zo langzamerhand het er wel mee eens is, dat je geen zilverhoudende pasta moet gebruiken voor de shim, omdat dat al snel tussen de contactjes komt.
Dan moet je dus standaard witte pasta gebruiken, die heeft geen geleidende stoffen er in zitten. En de oppervlakte is groot genoeg voor de mindere therische eigenschappen, zodat dat best gaat.
Alleen.. potlood streepjes kunnen er niet tegen, die gaan dan snel achteruit.. en stoppen na een tijdje met geleiden. (Geloof me maar, dat heb ik allang geprobeerd.)
Alternatief is dan Bison Electro e'd, en de rest van de CPU bovenkant sealen met nagellak.
Tsjah.. een Tweaker moet toch ergens zijn geld en tijd aan spenderen !!
ik weet nog wel een reden.....
Als je met een koperen shim werkt, kun je daar ok pasta op smeren, om een wat beter thermisch gedrag te krijgen.
Niets spectaculairs, maar alle beetjes helpen. Het punt is alleen dat iedereen er nu zo langzamerhand het er wel mee eens is, dat je geen zilverhoudende pasta moet gebruiken voor de shim, omdat dat al snel tussen de contactjes komt.
Dan moet je dus standaard witte pasta gebruiken, die heeft geen geleidende stoffen er in zitten. En de oppervlakte is groot genoeg voor de mindere therische eigenschappen, zodat dat best gaat.
Alleen.. potlood streepjes kunnen er niet tegen, die gaan dan snel achteruit.. en stoppen na een tijdje met geleiden. (Geloof me maar, dat heb ik allang geprobeerd.)
Alternatief is dan Bison Electro e'd, en de rest van de CPU bovenkant sealen met nagellak.
Tsjah.. een Tweaker moet toch ergens zijn geld en tijd aan spenderen !!
Voor iedereen die nog steeds over potlood begint. Lees eens een keertje. Ik ga binnenkort dus maar schuren, schoonmaken en verven. Wellicht moeten mijn contacten een beetje opgepoetst worden om weer contact te leggen met elkaar.
Verwijderd
Op maandag 26 maart 2001 16:34 schreef bakboord1 het volgende:
.......
om weer contact te leggen met elkaar.
Geldt voor de Tweakers hier soms ook, een beetje, weer contact krijgen .. jah..
Suc6 met je werk aan de CPU bakboord. !
Pagina: 1