• Bruintjebeer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-02-2023
Hallo,

Ik hoop hier een beetje antwoord te krijgen op mijn vraag, de grote online shops kunnen mij niet echt adviseren mbt mijn situatie.

Ik woon doordeweeks op de kazerne en wil daarom een 32" LED TV aanschaffen. Nu is het probleem dat wij hier alleen maar een analoog signaal uit de muur krijgen. Ik kijk voor 80% gewoon TV en 20% films die ik graag in HD zou willen zien. Nu heb ik begrepen dat sowieso dit soort TV's niet zo best uit de voeten kunnen met een analoog signaal. Ook heb ik gelezen dat er bij zijn die een acceptabel beeld leveren, ik ben dus naar zo'n toestel opzoek. Wie zou mij een tips kunnen mbt toestellen die redelijk, tot goed beeld leveren met een analoog signaal?

Thanks

• mr.paaJ
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 05-02 22:21

mr.paaJ

generatie cmd+z

Als je de echte instap modellen overslaat zal het wel prima zijn hoor. Niet geweldig maar goed genoeg.

Eventueel kun je nog Digitenne overwegen, alle TV's zijn geschikt voor een CI module dus dan heb je alleen een antenne erbij. Bevalt me prima thuis.

liever de tong gebrand dan lauwe soep

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 06-02 20:22

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Als er echt geen andere mogelijkheid is dan analoog tv kijken, is het soms nog interessant om te kijken voor een HD Ready toestel. Door de wat lagere resolutie is een analoog beeld toch beter te bekijken (i.v.m. minder oprekken, beelverbetering).

Verder kan Digitenne inderdaad een mooie oplossing zijn, tenzij je ergens in een bos zit met je kazerne. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 15:29
Toen ik op campus in een buitengebied woonde kon ik mijn ziggo kastje gewoon blijven gebruiken omdat ik in een ziggo gebied bleef. Kon toen mijn smartcard activeren bij een abonnement van iemand anders.

Laat je dus niet direct beperken, misschien is het goed mogelijk om toch digitaal te kijken. Als bovenstaande niet lukt kun je ook de beheerder van jullie terrein contact op laten nemen met jullie kabelaar. Ze hebben waarschijnlijk een account manager die je wel kan helpen.

• Bruintjebeer
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12-02-2023
Contact laten opnemen met de kabelaar dat werkt op een grote kazerne niet,weet zeker dat ze dit niet doen. Om sneller internet te krijgen wil al totaal niet. Ik ga van de week wel ff in een winkel kijken, het zou mooi wezen als ze daar ook misschien nog de beschikking hebben over een analoog signaal, is denk ik niet waarschijnlijk. Omdat het om een toestel gaat voor op de kazerne wil ik er ook niet al te veel geld aan uitgeven, denk zo'n +/- 400 Euro.

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-01 09:50
Ik weet dat er bij Philips jarenlang gewerkt is aan algoritmen voor beeldverbetering van crappy signalen; analoog dus. Anderen hebben dat minder gedaan, en al eerder gefocussed op het zo goed mogelijk weergeven van digitale signalen. Dat is inmiddels natuurlijk ook de belangrijke markt, maar als je juist analoog wilt kijken, is dit wel iets om in het achterhoofd te houden.

Als je ooit de TV aansluit op een digitaal signaal, is het overigens wel zaak om een aantal van die algoritmes vervolgens uit te zetten; ze maken een digitaal signaal bepaald niet beter dan het al is.

• HenkEisDS
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06-02 15:29
Bruintjebeer schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 10:49:
Contact laten opnemen met de kabelaar dat werkt op een grote kazerne niet,weet zeker dat ze dit niet doen. Om sneller internet te krijgen wil al totaal niet. Ik ga van de week wel ff in een winkel kijken, het zou mooi wezen als ze daar ook misschien nog de beschikking hebben over een analoog signaal, is denk ik niet waarschijnlijk. Omdat het om een toestel gaat voor op de kazerne wil ik er ook niet al te veel geld aan uitgeven, denk zo'n +/- 400 Euro.
Ik heb geen ervaringen met kazernes, maar als ze je een vergoeding vragen voor het gebruik van de kabel dan zou ik het eisen. * HenkEisDS weet niet of je veel te eisen hebt op zo'n kazerne :p
Pagina: 1