Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moglie38
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 13-10-2024
Beste tweakers,

Wie kan mij helpen? Ik heb en I3 2100 met mobo asrock P67 pro en 12GB aan ddr3 geheugen corsair 1333 Mhz met een GTX570 van evga en voeding is een cooler master Silent pro M 850W deze zitten allemaal in een kast van coolermaster CM 690.

Ik heb me CPU die standaard op 3100MHz werkt via de bios op 3300Mhz gezet. spanning niet aangepast alleen de bus snelheid van 100 naar 106.4 gezet. Alles werkt prima wordt niet te heet.

Nu mijn probleem: Als ik me PC aanzet hoor je de fan 1x draaien en dan stop ie na 2 seconden springt ie weer aan en start ie op. Ik wil wel eens weten wat het kan zijn? Heb hiervoor ook het zelfde probleem gehad als ie in slaap modus springt. Dan krijg ik hem daarna er niet meer uit , moet hem dan hardware matig uitzetten. Dan krijg ik weer dat me voeding aanspringt en uit en dat doet ie dan z'n 6 tot 7 keer en dan start ie op. Nu heb ik hem zo ingesteld dat ie nooit meer in slaap modus spring en nu heb ik dus dit probleem.

Kan iemand mij helpen wat het probleem is wordt er een beetje ziek van.

Met vriendelijke groeten,

Michael

[ Voor 4% gewijzigd door Moglie38 op 03-05-2012 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09 18:40

Perkouw

Moderator General Chat
Is je stopcontact wel geaard ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11-09 15:24
Dit klinkt heel bekent en is meestal een probleem in de voeding.
Om zeker te zijn test met een andere voeding.
Heeft ie dit altijd gedaan of is dit pas?
Hoe oud is de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moglie38
Heren,

Stopcontact is geaard. en nee dit heeft ie pas sinds dat ie een keer in slaap modus is gesprongen. sinds die tijd blijft het probleem zich voor doen. voeding is nu ongeveer 3 maanden oud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moglie38
Heb geen andere voeding om mee te testen. enige wat ik kan doen is hem proberen te ruilen voor een nieuwe als ie echt het probleem is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragoncry
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 11-09 16:16
koppel de pc los van de netspanning en wacht to de mobo-led uit is, sluit de pc weer aan en probeer op te starten, als dit lukt, gelijk naar bios gaan en "deep sleep" modus deactiveren/onbeschikbaar maken.

Mijn werk pc wilde ook niet meer opstarten na standby/sleep mode, dit loste mijn probleem op misschien helpt het jou ook.

Succes

nvm, niet goed gelezen... 8)7

[ Voor 5% gewijzigd door dragoncry op 03-05-2012 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Is de bios up to date?
Ik heb dit zelf een paar keer mee gemaakt en toen was het de voeding.
Kan je geen voeding van iemand lenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moglie38 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 18:19:

Ik heb me CPU die standaard op 3100MHz werkt via de bios op 3300Mhz gezet. spanning niet aangepast alleen de bus snelheid van 100 naar 106.4 gezet. Alles werkt prima wordt niet te heet.
Als ik het zo lees werkt het toch niet prima, wat in principe ook niet zo vreemd zou zijn aangezien dit toch wel een relatief grote overklok is voor deze CPU.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
MIjn advies, reset de bios (middels de normale procedure) dat sluit dat je bios-aanpassingen uit als de mogelijke reden voor het niet doorstarten. Deze gaan dan terug naar de fabrieksinstellingen. Start ie daarna weer normaal op, dan zijn het foutieve instellingen of niet up-to-date bios versie (instellingen bij oude nog niet mogelijk?) mogelijk de oorzaak. Heb je verder niets aan hardware vervangen/gewijzigd oid?
Als de bios reset niet werkt... volg dan de normale procedure volgens het hangen en opstarten (oid) protocol dat je in het forum kan vinden. Oftewel, kaal...met 1 geheugen bank, een harde schijf etc. Daarmee kun je uitsluiten welke hardware het mogelijk veroorzaakt. Dan is het ook makkelijker voor ons evt te helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Gijsjha op 03-05-2012 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D_Jeff
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 22:10
Klinkt als een voeding die langzaam aan het overlijden is.
Ervaring met een soort gelijke situatie: Voeding dood, videokaart dood.

Videokaart is toen overleden door de onregelmatige pieken die de voeding gaf.

Veel Succes !

Hold. Step. Move. There will always be a way to keep on moving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 11-09 17:58

Bolletje

Moderator Harde Waren
Voeding probleem. Move naar OH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Probeer eerst je overclock ongedaan te maken en kijk of je het probleem dan nog steeds hebt.
Als je het probleem dan nog steeds hebt, probeer een andere voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real[B]art
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 19:42

real[B]art

CTRL+ALT+D1337

Bij een nieuw probleem is de laatste wijziging altijd de hoofdverdachte... oftewel maak de overclock ongedaan of reset je BIOS en kijk of het probleem dan weg is.

"The general rule on about people on IRC seems to be "Attractive, single, mentally stable: choose two"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moglie38
Heren, ik heb gisteravond me bios een update gegeven. En nu start ie niet meer op. Bootmgr is missing haha lekker dan weer. Ga vanavond de oude gedownloade bios weer terug zetten met de hoop dat alles fuctioneerd. Zoniet dan wordt het opnieuw installeren. Even om te zeggen me overclock van me cpu heeft er niks mee te maken. Zo draait ie al een lange tijd zonder problemen hij wordt niet warmer dan cq 39 graden. Probleem was dat ie in slaap stand sprong en daarna er niet meer uitkwam. Toen zijn eigelijk de problemen gekomen. Maar allemaal thanks voor jullie tips. Zal proberen me voeding om te ruilen voor de zekerheid.w

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Moglie38 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 13:58:
Bootmgr is missing haha lekker dan weer.
ACHI/IDE veranderd? Of start die nu van een andere HD?
Zoniet dan wordt het opnieuw installeren.
Lijkt mij nergens voor nodig, met een bios flash verander je niks aan je Win installatie.
Even om te zeggen me overclock van me cpu heeft er niks mee te maken. Zo draait ie al een lange tijd zonder problemen hij wordt niet warmer dan cq 39 graden.
Dat zegt niks, meest logische is wel dat dat je probleem is.
Probleem was dat ie in slaap stand sprong en daarna er niet meer uitkwam. Toen zijn eigelijk de problemen gekomen. Maar allemaal thanks voor jullie tips. Zal proberen me voeding om te ruilen voor de zekerheid.w
Zoals al gezegd lijkt het niet eens op een voeding probleem, daar moet je dus als laatste na kijken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drunken_Bear
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 02-09 21:02

Drunken_Bear

Pro Niksnut

check je bios instellingen, bootmgr kan liggen aan een AHCI/IDE instelling bijvoorbeeld.

Zoals de ouden zongen, zo housen de jongen. LoL IGN: warmastah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imprezzion
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 04-09 14:30

Imprezzion

E92 320i & 307CC

106.4Mhz op een SB CPU is mogelijk een gevaarlijk hoge baseclock aangezien je deze eigenlijk helemaal niet aan hoort te passen.

106.4Mhz betekend dat ook je PCIE en SATA op die snelheid loopt en voor SATA kan dit dataverlies betekenen. Overclock zsm uitzetten, windows repair functie draaien en klaar is kees.

~ 9800X3D @ 5.5Ghz eCLK + PBO ~ Arctic LF2 240 CPU ~ Crosshair X670E Gene ~ 32GB Dominator Titanium @ 6400C26 FCLK 2200 ~ Zotac RTX 5080 SOLID OC @ 3285 core 18000 VRAM ~ Corsair 2500X ~ Dark Power Pro 11 1000w ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moglie38
[quote]-The_Mask- schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 16:24:
[...]

ACHI/IDE veranderd? Of start die nu van een andere HD?

Heb vandaag ook die tip gekregen en wat denk je heb hem van ide naar Achi veranderd en me pc start weer op. thanks voor je tip. Werkt goed.

Heren allemaal bedankt voor jullie info.

Laat me processor nu een tijd standaard draaien en dan zal ik hem toch weer sneller zetten en kijken of het probleem dan weer van zich laat horen. Zo ja draai ik alles weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moglie38
Imprezzion schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 18:20:
106.4Mhz op een SB CPU is mogelijk een gevaarlijk hoge baseclock aangezien je deze eigenlijk helemaal niet aan hoort te passen.

106.4Mhz betekend dat ook je PCIE en SATA op die snelheid loopt en voor SATA kan dit dataverlies betekenen. Overclock zsm uitzetten, windows repair functie draaien en klaar is kees.
Thanks voor je tip.

Heb wel gemerkt dat als ik hem sneller zet me bench mark11 een betere prestatie neerzet. Sorry maar ga toch weer iets sneller zetten na een week standaard. Als het probleem dan weer van zich laat horen zal ik hem asp weer terug zetten. ( Toch maar kijken voor een processor die ik wel kan overclocken ) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
Ja en als je je cpu op 5Ghz zet gaat ie nog sneller.
Wat is nu belangrijker iets sneller of een stabiele goed werkende pc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gijsjha
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 28-01-2024
Hahaha. Sorry, maar laat ik ff moeten lachen ;) Mijn tip...bij start post volgende keer alle info geven die je hebt. Dus Welke OS, welke foutmeldingen, of die voorbij de bios komt of daar net in blijft hangen. In eerste instantie lijkt het namelijk dat ie niet voorbij de bios kwam, maar waar nu lijkt doet ie dat wel... Meldt ook alle onderdelen en evt. de veranderingen, wijzigingen harware, software (evt update) of zelf in aansluitingen...Alles... Zeer van belang om probleem snel op te lossen, aangezien het dan makkelijker narrrowen is wat het mogelijk kan veroorzaken.
Want zoals ik het nu vluchtig weer de initiele icm met aanvullende info lees, kom ik met het volgende vermoeden...
Heb je een samsung spinpoint f3? Dan heb je 'm mogelijk op de sata3 poort gehangen ipv sata2??? De P67 chipset icm oude firmware van de HD werkt voor de S103j namelijk niet lekker, weet ik uit ervaring. Is dat de veroorzaker, dan moet je de HD's firmware updaten, of deze weer aan sata2 hangen, dan wordt ie weer herkend door de bios en start ie gewoon op.
Daarnaast het slaapstand verhaal...volgens mij heb je vista (zonder alle updates/servicepacks?) Kan me nog herinneren dat die de slaapstand niet zo leuk vond en daar idd niet makkelijk uit wilde komen.
Mijn tip, zoals al eerder verzocht. Verstrek alle info, wees duidelijk (evt screenshots) in je beschrijving van fouitmeldingen en problemen (liever te veel dan te weinig info). Want wederom is het mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Bovenstaande is maar een ingeving, op de beperkt verstrekte info!!!! Dus ga niet meteen hals over kop aan de slag (geen zeker idee van je ict kennis, al heb ik het idee dat dat redelijk is, gezien je overklocken/bechmarken, maar just to be sure mocht je een beginner zijn;) zonder zeker te zijn wat het veroorzaakt en zonder kennis van zaken....

[ Voor 4% gewijzigd door Gijsjha op 05-05-2012 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moglie38
Gijsjha schreef op zaterdag 05 mei 2012 @ 11:09:
Hahaha. Sorry, maar laat ik ff moeten lachen ;) Mijn tip...bij start post volgende keer alle info geven die je hebt. Dus Welke OS, welke foutmeldingen, of die voorbij de bios komt of daar net in blijft hangen. In eerste instantie lijkt het namelijk dat ie niet voorbij de bios kwam, maar waar nu lijkt doet ie dat wel... Meldt ook alle onderdelen en evt. de veranderingen, wijzigingen harware, software (evt update) of zelf in aansluitingen...Alles... Zeer van belang om probleem snel op te lossen, aangezien het dan makkelijker narrrowen is wat het mogelijk kan veroorzaken.
Want zoals ik het nu vluchtig weer de initiele icm met aanvullende info lees, kom ik met het volgende vermoeden...
Heb je een samsung spinpoint f3? Dan heb je 'm mogelijk op de sata3 poort gehangen ipv sata2??? De P67 chipset icm oude firmware van de HD werkt voor de S103j namelijk niet lekker, weet ik uit ervaring. Is dat de veroorzaker, dan moet je de HD's firmware updaten, of deze weer aan sata2 hangen, dan wordt ie weer herkend door de bios en start ie gewoon op.
Daarnaast het slaapstand verhaal...volgens mij heb je vista (zonder alle updates/servicepacks?) Kan me nog herinneren dat die de slaapstand niet zo leuk vond en daar idd niet makkelijk uit wilde komen.
Mijn tip, zoals al eerder verzocht. Verstrek alle info, wees duidelijk (evt screenshots) in je beschrijving van fouitmeldingen en problemen (liever te veel dan te weinig info). Want wederom is het mij nog steeds niet helemaal duidelijk. Bovenstaande is maar een ingeving, op de beperkt verstrekte info!!!! Dus ga niet meteen hals over kop aan de slag (geen zeker idee van je ict kennis, al heb ik het idee dat dat redelijk is, gezien je overklocken/bechmarken, maar just to be sure mocht je een beginner zijn;) zonder zeker te zijn wat het veroorzaakt en zonder kennis van zaken....
Heb windows 7 ulimate draaien met alle updates. Ben zelf van de oude stempel van ICT. Heb in 2000 afgestudeerd in alkmaar opleiding informatica en telematica. Toen kregen we geen uitgebreid pakket van ict. Kan een pc bouwen en installeren, kwa software kennis is eigenlijk wat ik in de jaren zelf heb geleerd. Zo te merken dus niet al te goed haha. Klopt heb een samsung spingpoint F3 sa2. Me bios zag de HD wel. Alleen had ie hem na de bios update verkeerd aangemerkt waardoor hij niet meer opstarten kwam ik later achter door alle info. Ga nu weer proberen hem weer in slaapstand te krijgen om te kijken wat nu weer gebeurd. Stop met overclocken en koop straks I5 3570K die je wel kan overclocken haha. Maar thanks voor je tip. Zal volgende keer meer info bij me probleem zetten.

grtz mike :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moglie38
Hell-Slave schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 19:00:
Ja en als je je cpu op 5Ghz zet gaat ie nog sneller.
Wat is nu belangrijker iets sneller of een stabiele goed werkende pc?
Je hebt gelijk een stabiele pc is beter dan onstabiel en sneller.
Pagina: 1