Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[aanschaf] 19" Mediapresentatie PC

Pagina: 1
Acties:

• Digidoo
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

Topicstarter
Ik bouw een 19" PC voor een zakenvriend. Eisen zijn een 19" rackmountable, stil en stevig chassis met snelle ladingstijden voor media en presentaties. De PC zal worden regelmatig worden vervoerd en gebruikt voor professionele powerpointpresentaties, maar ook voor andere visuele prestaties. Belang hierbij is dat er een beamer op kan worden aangesloten via VGA en DVI. De vraag is vooral of ik voor de "simpele" oplossing ga, waarbij gebruik wordt gemaakt van de aansluitingen op het moederbord (snellere CPU nodig?) of dat het verstandiger is om een losse videokaart - heb nu een willekeurige VGA/DVI kaart gekozen - te gaan. Verder is dus van belang een SSD met grote snelheid, maar geringe opslagcapaciteit (128GB is voldoende) en 8GB DDR3 geheugen.

Graag advies hierover!

#ProductPrijsSubtotaal
1Chenbro RM42300€ 117,30€ 117,30
1Corsair 8GB DDR3 SODIMM Memory kit, 1066MHz€ 37,70€ 37,70
1Intel Core i3 2100€ 97,-€ 97,-
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,90€ 37,90
1Crucial m4 CT128M4SSD1 Slim 128GB€ 108,20€ 108,20
1Sapphire HD 6570 2GB DDR3€ 58,18€ 58,18
1Gigabyte GA-Z77X-D3H€ 124,-€ 124,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 580,28

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Waarom 19" als je hem gaat vervoeren? Is een krachtige laptop dan niet vele malen handiger?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Heb je serieus een SSD en 8GB geheugen nodig voor een domme Powerpoint presentatie nodig? Dat lukt nog wel met een 5400rpm schijf en 2GB...

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Donool
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 20:23
Geloof me, je hebt geen 8GB ram nodig voor wat je ermee wil gaan doen. Ik heb vanochtend zelf even getest hoeveeel ram ik gebruik als ik multi task, met dreamweaver, photoshop cs6 (beta) 3 foto's van 1920 * 1080, word, outlook, skype, mediamonkey, musicbee, dropbox, steam, ultramon, firefox, chrome, internet explorer en google sketchup kwam ik op 4,66 GB uit. Als je een beetje goed moederbord koopt met onboard video (bijv. een amd 4250 onboard) kan je prima een presentatie geven en heb je echt niet een losse videokaart voor nodig. Succes ermee!

• Digidoo

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

Topicstarter
Hooglander1 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:25:
Waarom 19" als je hem gaat vervoeren? Is een krachtige laptop dan niet vele malen handiger?
Laptops zijn nu eenmaal al sneller duurder en bovendien fragieler dan een 19" rackmountable.

Kan me voorstellen dat je met een on-board kaart ook prima uit de voeten kan, maar ik ga er wel voldoende RAM en een SSD inbouwen, want het ding moet gewoon moeiteloos snel laden en betrouwbaar zijn.

Dank voor de tips!

• DennusB
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Digidoo schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 20:59:
[...]

Laptops zijn nu eenmaal al sneller duurder en bovendien fragieler dan een 19" rackmountable.

Kan me voorstellen dat je met een on-board kaart ook prima uit de voeten kan, maar ik ga er wel voldoende RAM en een SSD inbouwen, want het ding moet gewoon moeiteloos snel laden en betrouwbaar zijn.

Dank voor de tips!
Luister je wel echt naar de tips? 8GB RAM en een SSD is onnodig duur voor een laptop die wat 'domme' powerpoint presentaties moet laten zien. Bespaar op je RAM en je SSD en koop een laptop inplaats van een 19" rack ding waar je niks aan hebt ;)

Owner of DBIT Consultancy | DJ BassBrewer

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Je behuizing alleen al weegt 12kg. Moet het ding perse 4U zijn?
Verder zou ik voor de simpele oplossing gaan. Een losse videokaart is altijd kwetsbaar bij het vervoer (kan bijvoorbeeld los gaan zitten). Ook stelt het je in staat een plattere setup samen te stellen waardoor een lichtere behuizing mogelijk moet zijn.
Een SSD moet je altijd doen bij mobiele oplossingen die betrouwbaar moeten zijn op locatie (trillen, schokken etc). Plus dat de snelheid natuurlijk gewenst is.

• Digidoo

Digidoo

Verpleegkundige i.o.

Topicstarter
DennusB schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 23:38:
[...]

Luister je wel echt naar de tips? 8GB RAM en een SSD is onnodig duur voor een laptop die wat 'domme' powerpoint presentaties moet laten zien. Bespaar op je RAM en je SSD en koop een laptop inplaats van een 19" rack ding waar je niks aan hebt ;)
Ja, maar zoals gezegd: het moet een 19" rack ding zijn. Een laptop, zoals ik al zei, is fragieler. Dus ik luister zeker wel, een laptop is gewoon geen optie. Iets meer RAM kan geen kwaad en is nauwelijks duurder en een SSD kan beter tegen schokken door vervoer.

Die 19" hoeft geen 4U te zijn, 2U mag ook. Gewicht is ansich geen probleem, komt toch in een flightcase op wielen te staan, maar lichter dan 12k mag natuurlijk wel. Bij een lagere 19" case, zal ik ook een lagere CPU-koeler moeten hebben, toch? Is er advies hierover en welke case te nemen?
Pagina: 1