PayPal weigert kopersbescherming na geschil Dealextreme

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Ik heb 24 maart een bestelling geplaatst bij Dealextreme voor een PCI SATA controller. Deze order is vervolgens 6 april verzonden. Ik heb deze order 26 april ontvangen, echter bleek dat er een totaal ander product in zat dan dat ik besteld had. Er zat een schakelaar in voor een stroomstekker voor een dvd speler of soortgelijk apparaat.
Ik heb bij PayPal een geschil geopend en bij Dealextreme een ticket geopend, dit beiden op 26 april. Vervolgens heb ik tot vandaag nog niks gehoord.
Hierna heb ik bij PayPal het geschil opgewaardeerd tot een claim waarbij ik direct een automatische mail kreeg dat ze er niks aan doen omdat ik het niet via Marktplaats of eBay gekocht heb.

In feite betekent dit dus dat PayPal weigert kopersbescherming te leveren ondanks dat ik kan aantonen met foto's dat ik niet heb ontvangen wat ik besteld heb. Als ik had gezegd niks ontvangen te hebben hadden ze wel wat voor mij kunnen doen. Dan stel ik dat ik niks ontvangen heb wat ook maar enigsinds lijkt op mijn bestelling. Komt er toevallig een ander pakketje binnen, wat ik nooit besteld hebt, lijkt me dan niet relevant.

In hun voorwaarden staat het natuurlijk weer lekker vaag afgedekt maar in de praktijk betekent het dat je gewoon onzin op kan sturen als verkoper en dan kan er nooit geclaimd worden omdat het niet onder de PayPal dekking valt. Zo kan je een laptop kopen met PayPal via een site anders dan Marktplaats of eBay en je geld terug krijgen als je niks ontvangt maar als je een baksteen ontvangt kan PayPal opeens niks voor je doen.

Rest mij volgens mij enkel nog het stoneren van de incasso van PayPal om mijn geld terug te zien, vraag me alleen af hoe verstandig dat is...

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:57
Tsurany schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:41:
Ik heb 24 maart een bestelling geplaatst bij Dealextreme voor een PCI SATA controller. Deze order is vervolgens 6 april verzonden. Ik heb deze order 26 april ontvangen, echter bleek dat er een totaal ander product in zat dan dat ik besteld had. Er zat een schakelaar in voor een stroomstekker voor een dvd speler of soortgelijk apparaat.
Ik heb bij PayPal een geschil geopend en bij Dealextreme een ticket geopend, dit beiden op 26 april. Vervolgens heb ik tot vandaag nog niks gehoord.
Hierna heb ik bij PayPal het geschil opgewaardeerd tot een claim waarbij ik direct een automatische mail kreeg dat ze er niks aan doen omdat ik het niet via Marktplaats of eBay gekocht heb.

In feite betekent dit dus dat PayPal weigert kopersbescherming te leveren ondanks dat ik kan aantonen met foto's dat ik niet heb ontvangen wat ik besteld heb. Als ik had gezegd niks ontvangen te hebben hadden ze wel wat voor mij kunnen doen. Dan stel ik dat ik niks ontvangen heb wat ook maar enigsinds lijkt op mijn bestelling. Komt er toevallig een ander pakketje binnen, wat ik nooit besteld hebt, lijkt me dan niet relevant.

In hun voorwaarden staat het natuurlijk weer lekker vaag afgedekt maar in de praktijk betekent het dat je gewoon onzin op kan sturen als verkoper en dan kan er nooit geclaimd worden omdat het niet onder de PayPal dekking valt. Zo kan je een laptop kopen met PayPal via een site anders dan Marktplaats of eBay en je geld terug krijgen als je niks ontvangt maar als je een baksteen ontvangt kan PayPal opeens niks voor je doen.

Rest mij volgens mij enkel nog het stoneren van de incasso van PayPal om mijn geld terug te zien, vraag me alleen af hoe verstandig dat is...
Omgekeerd geld het natuurlijk ook : Jij kan getrukeerde foto's gebruiken voor je claim. Wat was de waarde van het pakket? Heb je al eens ingelogged bij DealExtreme zelf en op je account je bestelling nagezien? Daar staan packaging foto's op.

Ps: Dealextreme communiceert enkel via hun portal, niet via e-mail. Dus heb je al niet een antwoord op je vraag gehad via je klantenhoek?

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iets omwisselen bij dealextreme gaat overigens prima, heb het ook een gehad.

Geduld is wel van belang, het moet nogal een eindje heen en weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:46:

Maar deze persoon heeft geen geduld, zat ook al te ranten in het china webshop topic. Gaat over een kabeltje van een euro ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
tc982 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:44:
Omgekeerd geld het natuurlijk ook : Jij kan getrukeerde foto's gebruiken voor je claim. Wat was de waarde van het pakket? Heb je al eens ingelogged bij DealExtreme zelf en op je account je bestelling nagezien? Daar staan packaging foto's op.

Ps: Dealextreme communiceert enkel via hun portal, niet via e-mail. Dus heb je al niet een antwoord op je vraag gehad via je klantenhoek?
Ik heb de bestelling niet via een account geplaatst en via het ordernummer kan ik niks achterhalen.
Daarnaast kan ik zelfs stellen dat op geen enkele mogelijke wijze het product dat ik wil hebben in de verpakking past.
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:46:

Ik wil alleen niks omwisselen, ik wil gewoon mijn product hebben of mijn geld terug.
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:49:
Maar deze persoon heeft geen geduld, zat ook al te ranten in het china webshop topic. Gaat over een kabeltje van een euro ofzo
Gaat over een SATA PCI kaart van 17$. En dat lijkt mij niet relevant, waarom zou ik zomaar 17$ aan Dealextreme betalen en accepteren dat ik niks krijg?

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 15:27
Tsurany schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:50:
Ik wil alleen niks omwisselen, ik wil gewoon mijn product hebben of mijn geld terug.
Je hebt in dit geval toevallig het verkeerde product gekregen. Om je geld terug te krijgen of het juiste product, zal iig het verkeerde product terug gestuurd moeten worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Hogader schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:54:
Je hebt in dit geval toevallig het verkeerde product gekregen. Om je geld terug te krijgen of het juiste product, zal iig het verkeerde product terug gestuurd moeten worden.
Het product heeft een waarde van hooguit 2$, het terugsturen zal meer kosten dan de gehele order bij elkaar. Lijkt me sterk dat ze het item terug willen en mij de verzendkosten gaan vergoeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Heb je al eens direct contact opgenomen met DealExtreme via een algemeen e-mailadres bijvoorbeeld?

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Bestel gewoon het goede product nog een keer? Tyft dat andere ding van maar $2,- weg?

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
warhamstr schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:57:
Bestel gewoon het goede product nog een keer? Tyft dat andere ding van maar $2,- weg?
Dan moet ik dus 17$ betalen voor een fout van Dealextreme en ze nogmaals het vertrouwen gunnen dat ze leveren wat ze beloven?
Hooglander1 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:55:
Heb je al eens direct contact opgenomen met DealExtreme via een algemeen e-mailadres bijvoorbeeld?
Ik zie geen algemeen e-mail adres waarop ik ze kan bereiken, enkel een ticket systeem. Sta al geruime tijd in de wachtrij van de Live Chat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Tsurany schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:50:
[...]

Ik heb de bestelling niet via een account geplaatst en via het ordernummer kan ik niks achterhalen.
Daarnaast kan ik zelfs stellen dat op geen enkele mogelijke wijze het product dat ik wil hebben in de verpakking past.

[...]

[...]

Gaat over een SATA PCI kaart van 17$. En dat lijkt mij niet relevant, waarom zou ik zomaar 17$ aan Dealextreme betalen en accepteren dat ik niks krijg?
Je bent wel een hevige hé. Je kan nog altijd een account aanmaken, als je hetzelfde e-mail adres gebruikt, krijg je automatisch je historiek te zien. Daar kan je dus de foto's van DealExtreme zelf zien. Indien deze hetzelfde product tonen dan hetgeen verzonden is, kan je die gebruiken voor je PayPal claim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gtoniser
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:16
Paypal levert niet zomaar overal kopersbescherming bij. Alleen bij bedrijven/dingen die daarbij aangesloten zijn zoals ebay/marktplaats etc.
Je geschil is dus met DX en niet met paypal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

btw: als je het geschil hebt verloren bij paypal, dan zal dealextreme NIETS meer voor je hoeven doen ;)
Heb je aangegeven bij paypal dat je wel een product hebt ontvangen maar verkeerd? Heb je even gewacht op reactie van Dealextreme voordat je de claim opwaardeerde?

Verder wil je een nieuw product zonder dat jij het verkeerde product wilt terugsturen.....
Je hebt een bestelling geplaatst zonder account, erg slim ja....
Allemaal kleine dingetjes waar jij zelf wat aan kon doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

Hooglander1 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:55:
niet doen, gewoon via het ticket systeem, reageren ze meestel vrij vlot op, ook als er wat mis is gegaan, en ze doen NOOIT moeilijk over dat soort dingen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
tc982 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:59:
Je bent wel een hevige hé. Je kan nog altijd een account aanmaken, als je hetzelfde e-mail adres gebruikt, krijg je automatisch je historiek te zien. Daar kan je dus de foto's van DealExtreme zelf zien. Indien deze hetzelfde product tonen dan hetgeen verzonden is, kan je die gebruiken voor je PayPal claim.
Account aangemaakt, krijg alsnog geen foto te zien.
Gtoniser schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:04:
Paypal levert niet zomaar overal kopersbescherming bij. Alleen bij bedrijven/dingen die daarbij aangesloten zijn zoals ebay/marktplaats etc.
Je geschil is dus met DX en niet met paypal.
PayPal blijkt inderdaad een vrij waardeloos bedrijf te zijn. Schijnveiligheid dus.
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:14:
btw: als je het geschil hebt verloren bij paypal, dan zal dealextreme NIETS meer voor je hoeven doen ;)
Natuurlijk zullen ze alsnog wat moeten doen, PayPal is geen rechter. PayPal zegt dat volgens hun manier van werken zij niet tot actie verplicht zijn maar dat betekent neit dat Dealextreme niks meer hoeft te doen. Enkel PayPal kan hun niet meer dwingen.
Heb je aangegeven bij paypal dat je wel een product hebt ontvangen maar verkeerd? Heb je even gewacht op reactie van Dealextreme voordat je de claim opwaardeerde?
Een week lang zitten wachten, lijkt me lang genoeg.
Verder wil je een nieuw product zonder dat jij het verkeerde product wilt terugsturen.....
Wil het best terugsturen hoor, ik hoef die troep niet. Maar dat gaat ze behoorlijk wat aan shipping kosten.
Je hebt een bestelling geplaatst zonder account, erg slim ja....
Een webshop bied die mogelijkheid, waarom zou je die dan niet gebruiken?
Allemaal kleine dingetjes waar jij zelf wat aan kon doen...
Dus nu krijg ik de schuld van het niet leveren van Dealextreme?
AlexanderB schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:17:
[...]

niet doen, gewoon via het ticket systeem, reageren ze meestel vrij vlot op, ook als er wat mis is gegaan, en ze doen NOOIT moeilijk over dat soort dingen..
Moeilijk doen ze niet nee, ze reageren gewoon niet. Ik kan geen ticket aanmaken maar moet via een apart systeem en daar krijg ik geen enkele reactie op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanaduNL
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:46
DX heeft het erg druk de laatste tijd, dus hoewel een week al erg lang is, misschien komt die reactie alsnog wel.

PayPal zijn inderdaad boeven. Heb ook al een keer 275 euro "kwijt geraakt" dankzij hen.

Uit nieuwsgierigheid, hoeveel was je bestelling waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:33
Dealextreme heeft een prima customer support.
Je moet alleen 2 weken wachten voordat je ticket in behandeling word genomen. Maar als het eenmaal in behandeling is krijg je in een paar dagen reactie terug als je reageert op de vragen die ze stellen.

Het lijkt alsof dealextreme een probleem heeft met hun "nieuwe" systeem. Ik moest 2 maanden wachten voordat mijn order überhaupt werd verzamelt (alles op voorraad) en na het sturen van een ticket zagen ze meteen dat de order was "vergeten". Helaas vergaten ze weer de helft van de order te sturen en heeft het nog 2 maanden geduurd

Als het bedrag niet te hoog is zou ik me er niet zo druk om maken en gewoon op eBay zoeken naar dat product. Dan heb je het veel sneller, zeker als je een verkoper in Duitsland of Groot Brittannië kiest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tsurany, tuurlijk krijg jij niet de schuld van het verkeerd leveren van DX. Zelf zou ik nooit een order plaatsen zonder dat ik een account aanmaak.
Verder vind ik het heel raar dat je geen antwoord krijgt van DX. Ik heb daar ook wel eens wat besteld. Ik krijg altijd netjes antwoord op mijn vragen.. Duurde soms een dag of 3, maar geen week of 2 ;)

Over je claim: Jij kan als enigste je geld bij PayPal terug claimen, als DX niet reageert gaat het (bijna) niet. Je zou dan daar helemaal heen moeten om je geld terug te krijgen. Aanklagen gaat ook niet. etc. etc. PayPal was je enigste kans en die heb je niet goed gebruikt.

Game over als DX je blijft negeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

26 april ticket aangemaakt, dat kan ff duren voor je een reactie krijgt. zeker omdat een groot aantal mensen hier (en dus waarschijnlijk ook bij DX) 2 dagen vrij waren voor 1 mei viering. (staat trouwens bij het ticketsysteem ook vermeld dat het enige dagen kan duren voor je een reactie krijgt)
..wel erg ongeduldig tbh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Velvet
  • Registratie: November 2005
  • Niet online
Ik heb ook eens verkeerde spullen ontvangen bij DX, en daarvoor een ticket aangemaakt. In eerste instantie kwam de vraag of ik dan de spullen terug zou willen sturen, en wat dat zou kosten. Toen ik dat vertelde (meer dan de spullen waard waren), reageerden ze al snel dat ik de dingen mocht houden, en dat mijn bestelling eraan kwam. Die arriveerde inderdaad enige tijd later.
Okee, het was niet binnen een dag of een week helemaal rond, maar ze hebben me netjes behandeld, en het goed afgehandeld.
Relax, je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.

Fujifilm XT-20 | Fuji lenzen | Vintage lenzen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het eigenlijk best logisch dat de customer service een stuk minder is, en je dus lang moet wachten op een antwoord. Van sommige producten begrijp ik namelijk echt niet dat deze eerst gemaakt kunnen worden, dan hierheen verscheept kunnen worden en dan ook nog genoeg verdient kan worden om DX te runnen met de prijzen die ze hanteren.
Je kan nu eenmaal niet verwachten dat je eerste klas service krijgt voor een prijs ver onder eerste klas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Op dit moment nog steeds geen reactie, zal het wel afwachten.

En Machiel_ve, waarom kunnen eBay shops soms nog veel goedkoper leveren en wel goede service bieden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Tsurany schreef op maandag 07 mei 2012 @ 03:40:

En Machiel_ve, waarom kunnen eBay shops soms nog veel goedkoper leveren en wel goede service bieden?
Waarom heb je het dan niet op eBay gekocht als je de service daar goed vind ?
Er loopt hier al lang een thread over zaken zoals Dealextreme dus je wist was je kon verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Tsurany schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:41:
In hun voorwaarden staat het natuurlijk weer lekker vaag afgedekt
De twee bolletjes op deze pagina onder "Via het Klachtencentrum kunt u een claim indienen voor:" zijn toch helder geformuleerd?

[ Voor 9% gewijzigd door GlowMouse op 07-05-2012 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Tsurany schreef op maandag 07 mei 2012 @ 03:40:

Omdat dat meestal geen echte firma's zijn, maar iemand die dat zelf doet. Dat is zoals vragen waarom Polen in het zwart goedkoper zijn dan een bouwfirma. Omdat ze alles zelf doen, en er geen magazijn aan te pas komt.

Heb je de foto's al eens bekeken van het DX warehouse? Dat is geen klein ding meer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jeroen3 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:38:
Dealextreme heeft een prima customer support.
Je moet alleen 2 weken wachten voordat je ticket in behandeling word genomen. Maar als het eenmaal in behandeling is krijg je in een paar dagen reactie terug als je reageert op de vragen die ze stellen.
Nou....prima zou ik niet willen zeggen. Het duurt inderdaad minimaal een week voordat een ticket in behandeling wordt genomen. Vervolgens ben je twintig mailtjes aan uitwisselen met iemand die je niet kent, maar jou toch consequent heel amicaal "friend" blijft noemen. Daarna nog talloze foto's moeten sturen van de verpakking, de inhoud e.d. En uiteindelijk bijna vier weken verder (en daarna nog twee weken op de re-shipment) voordat je een toezegging krijgt dat ze het opnieuw versturen. Overigens mocht ik het foute product (t.w.v. $15) gewoon houden.

En ook een keer meegemaakt dat mijn order gesplitst was in twee delen, waarvan de eerste na drie weken aankwam, maar het tweede gedeelte niet. Na anderhalve maand een ticket gemaakt. "Please wait another week, my friend, it should be shipped". Uiteraard niks na die week. Toen adviseerde "my friend" weer hetzelfde maar dan nu twee weken wachten. Dus toen werd ik echt heel vies via de mail en heb ik gedreigd met ik-weet-niet-wat, dat ik een klacht wilde indienen e.d. En toen was het binnen twee dagen geregeld (en uiteraard een weekje of twee voor de bezorging). Het originele pakketje is overigens nooit aangekomen.

Dus ja, de service "werkt" uiteindelijk wel, maar je moet een beetje doorzettingsvermogen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrHarry
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-09 16:11
paypal is de grootste boeven bende die er bestaat jammer dat zoveel mensen het gebruiken zie liever een bedrijf die wel weet hoe ze met klanten om moeten gaan groot worden, een geschil openen met paypal is een grap en 9/10 krijg je echt geen geld terug.
zoals anderen zeiden geschil openen met DX en gewoon als je iets besteld nooit verwachten dat paypal je ooit zal helpen (scheelt je frustratie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Kenzi schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:20:
Waarom heb je het dan niet op eBay gekocht als je de service daar goed vind ?
Er loopt hier al lang een thread over zaken zoals Dealextreme dus je wist was je kon verwachten.
Omdat Dealextreme vroeger een stuk beter was qua levertijd.
GlowMouse schreef op maandag 07 mei 2012 @ 09:24:
De twee bolletjes op deze pagina onder "Via het Klachtencentrum kunt u een claim indienen voor:" zijn toch helder geformuleerd?
Als ik een totaal ander item krijg beschouw ik dat toch eerder als "niet geleverd".
tc982 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 11:51:
Omdat dat meestal geen echte firma's zijn, maar iemand die dat zelf doet. Dat is zoals vragen waarom Polen in het zwart goedkoper zijn dan een bouwfirma. Omdat ze alles zelf doen, en er geen magazijn aan te pas komt.
Maar als die Polen betere support leveren dan lokale bedrijven ga je toch geen lokale bedrijven inhuren?
Heb je de foto's al eens bekeken van het DX warehouse? Dat is geen klein ding meer ...
Dus? Dat is een excuus voor crappy werk? Moet ik ook maar eens doen. Ja sorry dat uw badkamer is overstroomd maar kijk eens naar mijn warehouse, die is wel heel groot dus dan mag dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

tc982 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:44:
Beetje tegenstrijdig wat je hier zegt. Wellicht gebruikt DE zelf ook wel getrukeerde foto's. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aart44
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:04
MrHarry schreef op maandag 07 mei 2012 @ 14:25:
paypal is de grootste boeven bende die er bestaat jammer dat zoveel mensen het gebruiken zie liever een bedrijf die wel weet hoe ze met klanten om moeten gaan groot worden, een geschil openen met paypal is een grap en 9/10 krijg je echt geen geld terug.
zoals anderen zeiden geschil openen met DX en gewoon als je iets besteld nooit verwachten dat paypal je ooit zal helpen (scheelt je frustratie).
Dan weet je vast een beter alternatief als Paypal.

En ja een jaar of 4 geleden een claim ingediend bij Paypal en geld terug gehad niet alles er gaan kosten af maar ik dacht dat de claim 100 euro was en heb ongeveer 60 euro terug gehad.
De verkoper had 3 jaar eerlijk verkocht op Ebay maar was ineens verdwenen en had zijn account gewist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Tsurany schreef op maandag 07 mei 2012 @ 16:38:
[...]

Maar als die Polen betere support leveren dan lokale bedrijven ga je toch geen lokale bedrijven inhuren?

[...]

Dus? Dat is een excuus voor crappy werk? Moet ik ook maar eens doen. Ja sorry dat uw badkamer is overstroomd maar kijk eens naar mijn warehouse, die is wel heel groot dus dan mag dat!
Wat een belachelijk argument, als jij niet kan inzien dat iemand die alleen werkt , meestal zonder enige extra kosten, en zonder personeel, in het zwart niet hetzelfde is als een bedrijf dat alles in stock houd en 50 man personeel heeft rondlopen, dan wens ik je nog het beste in dit topic.

Deze houding is voor mij de reden waarom er nergens meer coulance is. Je wilt niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, je verwacht er nog voor dat ze komen pamperen. Ik hoop voor jou dat je nooit zelfstandige word, want dan zal je ineens wel weten wat het verschil is tussen iemand in het zwart en jouw uurtarief...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Even ter illustratie:
3/9/2012 4:08:27 PM is de datum waarop ik mijn laatste ticket heb geopend bij DX, de eerste respons kwam op 3/21/2012 1:58:26 AM en de oplossing volgde (een nieuw exemplaar), na nog een reactie van mijn kant, later die dag.

Ik heb al een handjevol tickets bij DX aangemaakt en telkens hebben zij het naar mijn tevredenheid opgelost. Ik zou je adviseren om gewoon nog wat geduld te hebben. Als je iets direct nodig hebt, moet je iig niet bij DX zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
tc982 schreef op maandag 07 mei 2012 @ 17:31:
Wat een belachelijk argument, als jij niet kan inzien dat iemand die alleen werkt , meestal zonder enige extra kosten, en zonder personeel, in het zwart niet hetzelfde is als een bedrijf dat alles in stock houd en 50 man personeel heeft rondlopen, dan wens ik je nog het beste in dit topic.
Kan mij aan m'n reet roesten dat het niet hetzelfde is. Voor mij is enkel het resultaat belangrijk, niet hoe het resultaat tot stand komt.
Deze houding is voor mij de reden waarom er nergens meer coulance is. Je wilt niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten, je verwacht er nog voor dat ze komen pamperen. Ik hoop voor jou dat je nooit zelfstandige word, want dan zal je ineens wel weten wat het verschil is tussen iemand in het zwart en jouw uurtarief...
Ik verwacht gewoon service, namelijk het juiste product krijgen en tijdig een antwoord als er een probleem is. Als dat al pamperen is dan hoop ik dat jij nooit een zelfstandige wordt aangezien je het verschil niet kan zien tussen de normale gang van zaken en pamperen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
Tsurany schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 13:59:
[...]

Kan mij aan m'n reet roesten dat het niet hetzelfde is. Voor mij is enkel het resultaat belangrijk, niet hoe het resultaat tot stand komt.

[...]

Ik verwacht gewoon service, namelijk het juiste product krijgen en tijdig een antwoord als er een probleem is. Als dat al pamperen is dan hoop ik dat jij nooit een zelfstandige wordt aangezien je het verschil niet kan zien tussen de normale gang van zaken en pamperen.
Laatste keer dat ik antwoord. Ik ben zelfstandige, EN ik ken de kosten die we moeten doen in investeren. En ja ik heb last van die gasten die onder de prijs pc's repareren in het zwart. Weet je, ik wens je success met je paypal claim. Maar met jouw houding... ik zou je ook echt niets gunnen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Botticelli
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 19-09 14:50
tc982 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:07:
[...]

Laatste keer dat ik antwoord. Ik ben zelfstandige, EN ik ken de kosten die we moeten doen in investeren. En ja ik heb last van die gasten die onder de prijs pc's repareren in het zwart. Weet je, ik wens je success met je paypal claim. Maar met jouw houding... ik zou je ook echt niets gunnen...
Nounou, niet helemaal een goede vergelijking natuurlijk. Tsurany niets gunnen omdat hij vindt dat Dealextreme na een klacht op 26 april op 9 mei nog niets gehoord heeft is niet echt een "houding" waarom je iemand iets niet zou gunnen. De grootte van een magazijn heeft natuurlijk ook niets te maken met de service die je van een dergelijk bedrij zou kunnen verwachten.

Tsurany, al iets gehoord van Dealextreme?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Laatste wat ik gehoord heb is dat mijn klacht niet in het systeem stond. Nieuwe klacht in gediend en nog geen antwoord terwijl we al weer een aantal dagen verder zijn.
tc982 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 15:07:
Dus omdat jij niet in staat bent genoeg toegevoegde waarde te leveren kom je hier tegen mij aanzeiken? Dat jij last hebt van zwart werkers die onder jou prijs zitten betekent dat jij te veel geld vraagt voor te simpel werk. Je kan moeilijk ongeschoold werk doen, er veel geld voor vragen en raar kijken als anderen dat er zwart bij klussen.

[ Voor 69% gewijzigd door Tsurany op 09-05-2012 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:12

Mavamaarten

Omdat het kan!

Pff, mijn ervaring met DX is dat ze echt niet moeilijk doen met defecte dingen, ze sturen zelfs een vervangend exemplaar voor bepaalde dingen zonder dat ik foto's hoefde te sturen. Waarom zouden ze dan moeilijk doen over zoiets? Stuur ze gewoon nog eens een mailtje.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Mavamaarten schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:45:
Pff, mijn ervaring met DX is dat ze echt niet moeilijk doen met defecte dingen, ze sturen zelfs een vervangend exemplaar voor bepaalde dingen zonder dat ik foto's hoefde te sturen. Waarom zouden ze dan moeilijk doen over zoiets? Stuur ze gewoon nog eens een mailtje.
Ik geloof best dat ze niet moeilijk doen, echter bij mij doen ze helemaal niks. Communicatie gaat traag en ik kan enkel opnieuw hetzelfde formulier invullen, verder niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 19-09 14:02
Je bent gewoon de one in a million (letterlijk waarschijnlijk) waarbij het even fout gaat. Ga je hard lopen zeiken tegen dat soort mensen krijg je geen respect en zal je ook niet geholpen worden. Wees geduldig, blijf vriendelijk en dan heb je zo je geld terug :). Wat je geeft krijg je terug, dus ga jij gigantisch lopen zeuren tegen die mensen zul je dat terug krijgen, doe je vriendelijk richting hen zul je dat ook terug krijgen ;).

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:13

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

TS, laat ik voorop stellen dat ik begrijp dat het erg amateuristisch overkomt als je een verkeerd pakje krijgt vanuit DX. Ik heb in het verleden een aantal dingen gehad die of defect, of gewoon niet aankwamen en ben altijd tot volle tevredenheid geholpen. Keywords voor zaken doen met DX zijn vriendelijkheid en geduld. Het kan idd rustig een paar weken duren voor je een eerste antwoord krijgt, maar daarna gaat het normaliter erg snel. Je moet er rekening mee houden dat er een flink tijdsverschil is tussen NL en China.

Daarnaast vind ik je toon en houding in dit topic erg agressief en aanvallend. Als je ook zo reageert op DX, dan zie ik er weinig heil in. Ik heb gemerkt dat ze het bij DX erg op prijs stellen als je met ze meedenkt en alles duidelijk uitlegt. Jouw referentiekader is *compleet* anders dan dat van die lui.

Zoals iemand al opmerkte: je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.
(en ja, je vangt er nog veel meer met bullshit)

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Als je al na 5 dagen (waarvan 2 feestdagen) een ticket opwaardeerd bij Paypal naar een claim zullen ze iets minder geneigd zijn je te helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HitDyl
  • Laatst online: 05-08 10:07
Ik weet nog wel dat een Paypal geschil de zaken juist heel erg vertraagt bij DX, je moet eerst een ticket openen dan komen ze er vaak echt wel uit komen ze er dan echt niet uit dan pas open je een geschil

Een geschil is volgens mij dan ook meer bedoelt als je er niet uit komt met de verkoper. Het gaat hier zeer duidelijk over een fout van de verkoper. Dit lost de verkoper echt zelf wel op als je contact met hem opneemt.
Persoonlijk vind ik geschillen altijd vrij ernstig.

[ Voor 40% gewijzigd door HitDyl op 09-05-2012 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Tsurany schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:42:
Dus omdat jij niet in staat bent genoeg toegevoegde waarde te leveren kom je hier tegen mij aanzeiken? Dat jij last hebt van zwart werkers die onder jou prijs zitten betekent dat jij te veel geld vraagt voor te simpel werk. Je kan moeilijk ongeschoold werk doen, er veel geld voor vragen en raar kijken als anderen dat er zwart bij klussen.
Zwart werken heeft natuurlijk geen ene drol met geschoold of ongeschoold werk te maken, een ingenieur/architect/jurist/etc kan ook zwart bij klussen.
Ook hoeft het geen reet te maken te hebben met toegevoegde waarde. Het simpele feit is gewoon dat iemand die geen belasting en andere zaken afdraagt goedkoper kan aanbieden dan iemand die zich netjes aan de regels houdt.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Kenzi schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:02:
Als je al na 5 dagen (waarvan 2 feestdagen) een ticket opwaardeerd bij Paypal naar een claim zullen ze iets minder geneigd zijn je te helpen.
Ik ben echter ook minder geneigd lang te moeten wachten aangezien alles bij DX traag gaat.
SanderPS3 schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 16:53:
Je bent gewoon de one in a million (letterlijk waarschijnlijk) waarbij het even fout gaat. Ga je hard lopen zeiken tegen dat soort mensen krijg je geen respect en zal je ook niet geholpen worden. Wees geduldig, blijf vriendelijk en dan heb je zo je geld terug :). Wat je geeft krijg je terug, dus ga jij gigantisch lopen zeuren tegen die mensen zul je dat terug krijgen, doe je vriendelijk richting hen zul je dat ook terug krijgen ;).
Ik ben altijd zeer vriendelijk tegen die mensen, echter wil ik graag wel een vlot antwoord als dat even kan.
FooLsKi schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:02:
TS, laat ik voorop stellen dat ik begrijp dat het erg amateuristisch overkomt als je een verkeerd pakje krijgt vanuit DX. Ik heb in het verleden een aantal dingen gehad die of defect, of gewoon niet aankwamen en ben altijd tot volle tevredenheid geholpen. Keywords voor zaken doen met DX zijn vriendelijkheid en geduld. Het kan idd rustig een paar weken duren voor je een eerste antwoord krijgt, maar daarna gaat het normaliter erg snel. Je moet er rekening mee houden dat er een flink tijdsverschil is tussen NL en China.
Natuurlijk zit er tijdsverschil in maar geen tijdsverschil van een paar dagen. Ik snap niet waarom je een paar weken geduld moet hebben, dat is toch van de zotte? Dan vind ik het niet gek om andere paden te bewandelen zoals een PayPal claim.
Daarnaast vind ik je toon en houding in dit topic erg agressief en aanvallend. Als je ook zo reageert op DX, dan zie ik er weinig heil in. Ik heb gemerkt dat ze het bij DX erg op prijs stellen als je met ze meedenkt en alles duidelijk uitlegt. Jouw referentiekader is *compleet* anders dan dat van die lui.
Zo reageer ik niet op DX natuurlijk, daar zijn het nette vragen in correct Engels.
Zoals iemand al opmerkte: je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.
(en ja, je vangt er nog veel meer met bullshit)
Ik hoef geen vliegen, ik wil mijn SATA pci controller.
HitDyl schreef op woensdag 09 mei 2012 @ 17:08:
Ik weet nog wel dat een Paypal geschil de zaken juist heel erg vertraagt bij DX, je moet eerst een ticket openen dan komen ze er vaak echt wel uit komen ze er dan echt niet uit dan pas open je een geschil

Een geschil is volgens mij dan ook meer bedoelt als je er niet uit komt met de verkoper. Het gaat hier zeer duidelijk over een fout van de verkoper. Dit lost de verkoper echt zelf wel op als je contact met hem opneemt.
Persoonlijk vind ik geschillen altijd vrij ernstig.
Zoals PayPal het beschrijft is een geschil bedoeld om in contact te komen met de verkoper op een "officiele" wijze en niet bedoeld als een ernstig middel.

Wat ik wel geleerd hebt is om voortaan gewoon m'n credit card te gebruiken en niet langer m'n bankrekening. Dan had ik m'n geld allang terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kenzi
  • Niet online

Kenzi

Scientia potentia est

Tsurany schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:51:
[...]

Ik ben echter ook minder geneigd lang te moeten wachten aangezien alles bij DX traag gaat.

[...]

Ik ben altijd zeer vriendelijk tegen die mensen, echter wil ik graag wel een vlot antwoord als dat even kan.

[...]

Natuurlijk zit er tijdsverschil in maar geen tijdsverschil van een paar dagen. Ik snap niet waarom je een paar weken geduld moet hebben, dat is toch van de zotte? Dan vind ik het niet gek om andere paden te bewandelen zoals een PayPal claim.
Als je weet hoeveel tickets zij per dag moeten verwerken, 2 dagen dicht waren binnen die 5 dagen maar de verkoop doorgaat (dus 2 dagen tickets inhalen) dan is een response van iets langer geen verrassing.
Zeker als je al van te voren weet dat winkels zoals DX niet de snelste zijn met response.

Sorry, maar met die argumenten van jou kom je over als een zeer ongeduldig persoon die al na 1 ding wat fout gaat op zijn strepen gaat staan. Met zo'n houding maak je je bij geen enkele winkel favoriet.
Voor service zoals jij wil moet je meer betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloemstukje
  • Laatst online: 19-09 14:02
Dus je koopt iets voor veel te weinig geld, het komt helemaal uit China ZONDER verzendkosten, en dan ga je nog lopen zeuren dat alles traag gaat? Dat is de hele reden waarom ze zo goedkoop zijn. Je maakt het stereotiep nederlander hier wel waar; voor een dubbeltje op de eerste rang. Je zoekt de goedkoopste shit uit in (letterlijk) de hele wereld, en dan ga je lopen zeuren over trage service. Komop man, 5 jaar geleden mocht je blij zijn dat je creditcard niet leeg was wanneer je wat in China kocht.

gewoon nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Tsurany schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 10:51:
Natuurlijk zit er tijdsverschil in maar geen tijdsverschil van een paar dagen. Ik snap niet waarom je een paar weken geduld moet hebben, dat is toch van de zotte?
DX is geen Nederlands, Europees of zels westers bedrijf. Het is een Chinees bedrijf, en in China is er een heel andere cultuur dan hier in het westen. Alles wat je als "normaal" beschouwd moet je over boord gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Topicstarter
Zer0 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:19:
DX is geen Nederlands, Europees of zels westers bedrijf. Het is een Chinees bedrijf, en in China is er een heel andere cultuur dan hier in het westen. Alles wat je als "normaal" beschouwd moet je over boord gooien.
Dus wat kan ik dan wel verwachten? Een reactie over een maand?
Kenzi schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:17:
Als je weet hoeveel tickets zij per dag moeten verwerken, 2 dagen dicht waren binnen die 5 dagen maar de verkoop doorgaat (dus 2 dagen tickets inhalen) dan is een response van iets langer geen verrassing.
Zeker als je al van te voren weet dat winkels zoals DX niet de snelste zijn met response.
Ik hoor hier response tijden van enkele weken, dat is wel wat anders dan "iets langer".
Sorry, maar met die argumenten van jou kom je over als een zeer ongeduldig persoon die al na 1 ding wat fout gaat op zijn strepen gaat staan. Met zo'n houding maak je je bij geen enkele winkel favoriet.
Voor service zoals jij wil moet je meer betalen.
Ongeduldig persoon als ik binnen twee maanden een product wens te ontvangen en bij klachten binnen een week een reactie wil? Dat noem ik niet ongeduldig. Als een Nederlands bedrijf zo zou werken zouden ze geen klanten meer over hebben. Maar een buitenlands bedrijf is opeens vrijgesteld van alle verantwoordelijkheid?
SanderPS3 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:19:
Dus je koopt iets voor veel te weinig geld, het komt helemaal uit China ZONDER verzendkosten, en dan ga je nog lopen zeuren dat alles traag gaat? Dat is de hele reden waarom ze zo goedkoop zijn. Je maakt het stereotiep nederlander hier wel waar; voor een dubbeltje op de eerste rang. Je zoekt de goedkoopste shit uit in (letterlijk) de hele wereld, en dan ga je lopen zeuren over trage service. Komop man, 5 jaar geleden mocht je blij zijn dat je creditcard niet leeg was wanneer je wat in China kocht.
Ik zoek verre van de goedkoopste shit uit, er zijn winkels die het nog een stuk goedkoper aanbieden. Daar had ik het ook kunnen halen en dan had ik nu een goed product. Ik koos voor de hogere prijs van Dealextreme vanwege de hoge bekendheid en de positieve ervaringen.

Ik vind het belachelijk dat mensen zoals jij het daadwerkelijk normaal vinden dat een bedrijf twee weken lang niet hoeft te communiceren vanwege allerlei domme omstandigheden. Als Dealextreme voor die prijs geen "service" kan leveren moeten ze of hun prijs verhogen. Het kan mij aan m'n reet roesten welke omstandigheden er allemaal zijn, daar heb ik niks mee te schaften. Ik koop een product en ik verwacht dat dat product normaal geleverd wordt, dat zijn de minimale eisen die iemand kan hebben bij de aankoop van een product. Dat heeft niks met extra service te maken, dat is gewoon de basis van een productaankoop. Tot nu toe hebben ze niet eens de basis fatsoenlijk kunnen regelen.

Het is niet alsof ik iets extreems verwacht, ik verwacht gewoon nog steeds het product dat ik inmiddels anderhalve maand geleden besteld hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

Tsurany schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:32:
Ongeduldig persoon als ik binnen twee maanden een product wens te ontvangen en bij klachten binnen een week een reactie wil? Dat noem ik niet ongeduldig. Als een Nederlands bedrijf zo zou werken zouden ze geen klanten meer over hebben. Maar een buitenlands bedrijf is opeens vrijgesteld van alle verantwoordelijkheid?
Het bedrijf is niet vrijgesteld van alle verantwoordelijkheid, maar hoeft zich nog steeds niet al Nederlands bedrijf te gedragen. Stop nu eens met het vergelijken van westerse bedrijven met oosterse prijsvechters.

Wat betreft de wachttijden, als je een beetje research had gedaan had je dat kunnen weten. Dat mensen er nog steeds positief over zijn komt omdat ze weten dat het zo is, en er rekening mee houden.
Als ik morgen iets in huis moet hebben koop ik het niet bij DX, ook niet als ik het over twee weken nodig heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Zer0 schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 11:46:
Het bedrijf is niet vrijgesteld van alle verantwoordelijkheid, maar hoeft zich nog steeds niet al Nederlands bedrijf te gedragen. Stop nu eens met het vergelijken van westerse bedrijven met oosterse prijsvechters.
Zou wat zijn als een internationaal bedrijf producten en/of diensten levert aan ons er geen (wettelijke) verantwoording voor hoeft af te leggen. Dan zouden alle bedrijven in Nederland emigreren naar ergens buiten de Shengenlanden. ;) Zo gauw als je producten en/of diensten levert aan Nederland of welk land dan ook, dan heb je je gewoon (ook) te houden aan de wet die in dat land van toepassing is, wil het bedrijf daar niet aan, dan hoef je niet te verwachten dat het bedrijf zaken gaat doen in dat land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zer0
  • Niet online

Zer0

CptChaos schreef op donderdag 10 mei 2012 @ 12:12:
[...]
Zou wat zijn als een internationaal bedrijf producten en/of diensten levert aan ons er geen (wettelijke) verantwoording voor hoeft af te leggen. Dan zouden alle bedrijven in Nederland emigreren naar ergens buiten de Shengenlanden. ;) Zo gauw als je producten en/of diensten levert aan Nederland of welk land dan ook, dan heb je je gewoon (ook) te houden aan de wet die in dat land van toepassing is, wil het bedrijf daar niet aan, dan hoef je niet te verwachten dat het bedrijf zaken gaat doen in dat land.
Je hebt je wellicht aan de wet te houden, maar dat betekend nog steeds niet dat je je als Nederlands bedrijf moet gedragen.
Daarnaast, succes met het aanklagen van een Chinees bedrijf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

volgende keer met je CC betalen
Pagina: 1