Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

KPN, Geen ondersteuning voor reverse DNS...

Pagina: 1
Acties:

• xehbit
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-10 22:50
Beste Tweakers,

Ik ben in het bezit van een aantal linux VPS servers, wanneer ik dmv SSH verbinding wil maken met een van mijn servers duurd het verbinden ontzettend lang. Dit gebeurde nadat we zijn overgegaan van Casema naar Kpn.

Na wat zoeken op het internet bleek het zo te zijn dat er geen reverse DNS kan worden uitgevoerd naar mijn IP adres. Ik heb zonet Kpn gebeld en zij vertelden me dat ze daar niks aan konden doen en geen ondersteuning aan bieden.

Nou heb ik zelf als oplossing gevonden dat ik de configuratie van de SSHD moet aanpassen dat er geen reverse DNS word uitgevoerd, maar dna heb ik ook nog steeds last dat het heel erg lang duurd om verbinding te maken met een IRC server (irc.freenode.net) omdat zij ook controleren op reverse DNS.

Mijn vraag is daarom: Wat zou ik hier mee kunnen doen?

Verwijderd

Terug naar Ziggo (Casema), snap sowieso niet waarom je voor KPN gekozen hebt (tenzij het om glasvezel ging).

• xehbit
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:03:
Terug naar Ziggo (Casema), snap sowieso niet waarom je voor KPN gekozen hebt (tenzij het om glasvezel ging).
Het ging inderdaad om glasvezel. En mn ouders.. die wouden perse Kpn :(

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-10 08:48
Dragon707 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:53:
Na wat zoeken op het internet bleek het zo te zijn dat er geen reverse DNS kan worden uitgevoerd naar mijn IP adres. Ik heb zonet Kpn gebeld en zij vertelden me dat ze daar niks aan konden doen en geen ondersteuning aan bieden.
Weet je zeker dat dit de oorzaak is?

Een mogelijke oorzaak vinden op internet betekent iet meteen dat dit ook de oorzaak(en) is/zijn voor jouw probleem. Stel dat een dokter stopt met analyse en je geen uitleg geeft als hij een kwaal heeft gevonden die jouw klacht past.

Doe in op je prompt eens 'nslookup je.ip.ad.res' (windows) of 'host je.ip.ad.res' (linux), wat is het antwoord?

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 03-05-2012 14:05 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• xehbit
bjck schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:03:
[...]

Weet je zeker dat dit de oorzaak is?

Een mogelijke oorzaak vinden op internet betekent iet meteen dat dit ook de oorzaak(en) is/zijn voor jouw probleem. Stel dat een dokter stopt met analyse en je geen uitleg geeft als hij een kwaal heeft gevonden die jouw klacht past.

Doe in op je prompt eens 'nslookup je.ip.ad.res' (windows) of 'host je.ip.ad.res' (linux), wat is het antwoord?
uitput:
code:
1
2
3
4
kevin@LT-KEVIN:~$ host 86.85.185.*
164.185.85.*.in-addr.arpa domain name pointer ip5655b*.adsl-surfen.hetnet.nl.
kevin@LT-KEVIN:~$ ping ip5655b*.adsl-surfen.hetnet.nl
ping: unknown host ip5655b*.adsl-surfen.hetnet.nl

Ik kan wel van ip naar hostname, maar andersom niet. Nu snap ik het even niet meer.

• bjck
Dat zijn twee verschillende DNS verzoeken en aparte configuraties in DNS.

Voor je IP adres de 'reverse DNS' staat een naam in DNS.

Maar de forward DNS op het domein hetnet.nl ontbreekt met dezelfde naam dat naar je IP verwijst.

Dit is op zichzelf totaal niet erg en komt veel voor op internet. Als een service daar een controle op doet kan het even duren, vooral IRC servers doen dit inderdaad om te controleren of je reverse naam wel klopt en wat hij moet tonen aan andere gebruikers.

[ Voor 8% gewijzigd door bjck op 03-05-2012 14:16 ]

• xehbit
Oke, duidelijk. Maar is het dna misschien mogelijk om bijvoorbeeld een van mijn eigen domeinen te gebruiken voor de reverse DNS service ?

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:25
Nee, niet mogelijk

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-01 18:00
je kan binnen ssh de reversed lookup uitschakelen

http://linux-tips.org/art...everse-dns-lookups-in-ssh

[ Voor 42% gewijzigd door lazydave-II op 03-05-2012 14:22 ]

• xehbit
Jammer.
Klopt, maar dan heb ik alsnog het probleem met langzaam verbinden met services zoals IRC enz.

• Nextron
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online

Nextron

Ik weet dat ik niets weet

Dat ze custom reverse-DNS niet ondersteunen bij KPN wil niet zeggen dat hetzelfde geldt voor de forward DNS. De meest waarschijnlijke reden dat de DNS entry niet bestaat, lijkt me dat een vorige klant die heeft laten veranderen.

Bel KPN, vertel dat de DNS entry niet klopt en of ze die correct willen configureren.

Hoe meer ik weet,
hoe meer ik weet,
dat ik niets weet.

• lazydave-II
vergeet t maar,

gaat niet gebeuren... er zweeft een zelfde verzoek van mij al 4 jaar rond...

op bovenstaande manier opgelost (ook voor sommige ftp servers die reversed lookups doen trouwens)

• bjck
Bel nog een keer de helpdesk, lijkt mij de weg om te gaan. Ze ondersteunen waarschijnlijk geen DNS verzoeken op consumenten verbindingen omdat die standaard een DNS naam hebben.

Maar als daar een fout in zit zouden ze het toch naar de volgende lijn moeten doorzetten in een ticket.

Misschien gewoon verkeerd begrepen door de heer of dame aan de telefoon wat je bedoelde.

[ Voor 37% gewijzigd door bjck op 03-05-2012 15:02 ]

• lazydave-II
ik heb een zakelijke glasvezel verbinding... Maar topicstarter: Als het lukt via de helpdesk kan je dat even laten weten in het topic?

• DJSmiley
  • Laatst online: 13-11 18:21
lazydave-II schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:38:
ik heb een zakelijke glasvezel verbinding... Maar topicstarter: Als het lukt via de helpdesk kan je dat even laten weten in het topic?
Op een zakelijke glasverbinding heb ik het nooit geprobeerd, maar op een zakelijk dsl lijntje heb ik het meermalen gedaan.
Pagina: 1