Ethernet over stroom

Pagina: 1
Acties:
  • 3.491 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:12
Beste GoT,

Ik ben het denken om thuis ethernet over stroom te gaan gebruiken. Dit zodat ik niet een UTP kabel door het hele huis hoef te gaan leggen.

Nu ben ik alleen benieuwd of er mensen zijn hier op GoT die hier ervaring mee heb en me hier informatie over kunnen geven. Ik ben ook zelf rond het zoeken voor informatie, maar ik wil zoveel mogelijk informatie en ervaringen hebben voor ik beslis of ik het ook aanschaf.

Misschien is dit ook handig voor andere mensen die hier over het denken zijn om het te gaan gebruiken of misschien in de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:49

Reinier

\o/

Je kunt in de pricewatch hier en daar wel reviews lezen.

Zelf heb ik een Asus Powerline setje (pricewatch: Asus PL-X32M) dat beter presteert dan ik had verwacht. Ik haal iets van 50Mbit continu. Beide kanten zitten in dezelfde groep, dat maakt wel uit, bij mij viel de snelheid aardig terug bij gebruik in twee verschillende groepen.

Ook zit een van de twee in een stekkerdoos, moet eigenlijk ook niet maar het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
Ja dankjewel hiervoor maar ik zit dus wel met 2 verschillende groepen dan. Heeft dat veel nadeel?
Zo lees ik ook dat je er geen andere elektronische apparaten op aangesloten mag hebben. Hoe zeer wordt de snelheid hierdoor aangepast. Ik heb de computer namelijk op mijn kamer staan, op mijn kamer staan ook tv, wekker, beeldscherm van computer, printer etc.

[ Voor 57% gewijzigd door yezoxant op 03-05-2012 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pogostokje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-09 22:51

Pogostokje

* twiet *

Mijn ervaring is dat het technisch wel werkt, maar dat het soms erg instabiel kan worden.
Deze adapters (200Mbit AV variant van Devolo) worden op verzoek meegeleverd door KPN bij hun IPTV produkt, en je kunt in het betreffende topic daar wisselende ervaringen over lezen. Waar het op neerkomt is dat het van het ene moment op het andere moment slecht of niet werkt zonder duidelijke reden. Zowel in nieuwbouw als oude huizen. Het is erg gevoelig voor storingen op het net maar niet altijd is te achterhalen wat het dan precies is. Er zijn ook mensen bij wie het prima werkt. De geadverteerde snelheid haal je NOOIT. Weer als voorbeeld: de mensen die klagen bij KPN hebben dus en 200Mbit adapter waar soms niet eens een TV stream van 8Mbit doorheen te krijgen is. Dit even om aan te geven dat het niet gaat om een afname van de snelheid van een paar Mbit.

Over het algemeen is de conclusie: als je ook maar enigszins de mogelijkheid hebt een kabel te trekken moet je dat altijd doen en niet nadenken over deze oplossing, dat scheelt je een hoop geld en ergernis. Maar, als dat niet kan/mag dan is het een snelle oplossing tijdelijk tot het moment dat je alsnog de kabel kunt trekken. :)

... ook ik heb soms per ongeluk gelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 10:20
yezoxant schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:01:
Ja dankjewel hiervoor maar ik zit dus wel met 2 verschillende groepen dan. Heeft dat veel nadeel?
Is een gevalletje testen; de twee groepen kunnen op dezelfde fase zitten, dan is er meestal geen probleem.
Anders; soms wel.

Ik heb wisselende ervaringen met powerlines, ik denk dat de kwaliteit van de 220V (ruis op de sinus) er mede debet aan is.

Bij de winkel vragen of je een setje eerst mag testen is wellicht een oplossing.

aanvulling: met hierboven: kabel is altijd beter.

[ Voor 4% gewijzigd door Tens op 03-05-2012 14:12 ]

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
Dankjewel voor de snelle respons, nou ik denk niet dat mijn stiefvader het fijn vind als ik zomaar een kabel door het huis ga leggen. Hij is er tegen dat ik de kabel überhaupt ga leggen.

Wat zou ik dan het beste kunnen pakken als ik geen kabel mag/kan trekken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chromeeh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:25

chromeeh

the Gnome

yezoxant schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:15:
Dankjewel voor de snelle respons, nou ik denk niet dat mijn stiefvader het fijn vind als ik zomaar een kabel door het huis ga leggen. Hij is er tegen dat ik de kabel überhaupt ga leggen.

Wat zou ik dan het beste kunnen pakken als ik geen kabel mag/kan trekken?
Wifi? Of is die open deur te groot?

"Some day, I hope to find the nuggets on a chicken."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
momenteel gebruik ik WiFi maar is dit de enige goede optie op een kabel na? Zodat ik stabiel gebruik kan maken van internet en ook met een redelijk goede snelheid kan downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:04
Er zijn drie opties: netwerkkabel, ethernet over stroom of wifi. Alledrie de opties werken prima, waarbij netwerkkabel het meest aan te raden is als je snel en stabiel wilt, maar dan moet je een kabel trekken natuurlijk.

Wifi is het minst snel en stabiel, maar over het algemeen zou dat voor normaal surfen (en downloaden) goed genoeg moeten zijn, tenzij er heel veel meters en/of muren tussen jou en de zender zitten.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
Mmm, ok dan zal ik toch eens moeten kijken voor een betere oplossing, zit namelijk vaker met 3 man of meer op skype tegelijkertijd en te gamen en dan merk ik toch wel dat mijn internet het er moeilijk mee heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruik het hier ook in een ouder huis tussen 2 groepen, en het is dat t de snelste oplossing voor nu is. Snelheid is waardeloos. Download normaal met gemak met 4,5mb per seconde, nu max 1,4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
Die haal ik nu op wireless ook en wij wonen ook in een ouder huis. Dan zal ik toch een manier moeten vinden om mijn pa over te halen dat ik die kabel mag trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaximusTG
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
(overleden)
Welke internetverbinding heb je dan? Is dat niet de beperkende factor?

Zin in pizza? Probeer 'mijn' pizzarecept eens! Laatste versie pizzarecept Blog:KookKompas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
yezoxant schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:54:
Die haal ik nu op wireless ook en wij wonen ook in een ouder huis. Dan zal ik toch een manier moeten vinden om mijn pa over te halen dat ik die kabel mag trekken.
Wireless kun je nog een beetje met de antennes spelen.

- de router hoger hangen, of 90 graden draaien.
- antennes platleggen (vooral als je boven slechte verbinding hebt)

Het betekent vaak wel dat je op andere plekken weer slechtere verbinding hebt

if you are neutral in a situation of injustice you have chosen the side of the oppressor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amx
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 30-08 10:48

amx

iets duurder,

maar als je ongebruikte coax aansluitingen door de woning hebt, kun je ook ethernet over coax (vergelijkbaar met Powerline) aanschaffen. Als de kabel niet wordt gebruikt, heb je minder storing door andere invloeden.

[edit]

vanaf €250,-

[ Voor 5% gewijzigd door amx op 03-05-2012 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
Ja dit is mij een beetje te duur aangezien ik de onkosten zelf moet betalen, de internetverbinding is snel genoeg want de andere pc die naast de router staat heeft ook wireless en geen problemen met de snelheid. Ik heb ook problemen ermee als geen andere pc aanstaat dus het zal toch waarschijnlijk aan de afstand liggen. Verder heb ik het idee dat mijn wireless point op mijn computer geen 802.11n ondersteunt en alleen maar 802.11b/g ondersteunt, misschien dat dit ook een probleem kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tens
yezoxant schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:29:
Ja dit is mij een beetje te duur aangezien ik de onkosten zelf moet betalen, de internetverbinding is snel genoeg want de andere pc die naast de router staat heeft ook wireless en geen problemen met de snelheid. Ik heb ook problemen ermee als geen andere pc aanstaat dus het zal toch waarschijnlijk aan de afstand liggen. Verder heb ik het idee dat mijn wireless point op mijn computer geen 802.11n ondersteunt en alleen maar 802.11b/g ondersteunt, misschien dat dit ook een probleem kan zijn.
kijk dan eens naar:
http://tweakers.net/price...less-11n-pci-adapter.html

en anderen in de pricewatch ben niet bekend me deze, maar een losse antenne is imho een voordeel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yezoxant
Dat klopt ik zal het eens overleggen en de andere bekijken. Verder zal ik ook kijken of ik mijn vader kan overhalen. Allemaal bedankt!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NVDS
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-09-2020
Indien je ook voor digitale tv en internet wil gebruik maken van ethernet over stroom adaptors, dan geeft conflicten. Ik had regelmatig last van webpagina's die niet geladen werden. Als je de powerline adaptors enkel voor internet of digitale televisie wil gebruiken dan is er geen probleem.

Wat soms wel lastig is, is de fase wanneer je beide adaptors met elkaar in verbinding moet brengen. Doe dit best in 2 naburige stopcontacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klompmaker
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 17-07 09:03
Kan iemand vertellen wat de minimale opperate voltage is?
Ik snap dat de adapter zelf zo is gebouwd dat het z'n voeding direct ook uit het stop contact haalt.

Is het een low band filter die dus eigenlijk alleen een 2 draads kabel nodig heeft?

Idee: ik heb al een coax lijn liggen.
Als ik het systeem direct voedt, kan ik dan de filter op de coax zetten?
Heeft iemand zo EoP ding wel eens open gemaakt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-09 20:17

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

klompmaker schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:24:
Kan iemand vertellen wat de minimale opperate voltage is?
Check even wat handleidingen en overige sites en maak even een nieuw topic aan ;) In 4 jaar zal er vast nieuwe info zijn die uiteindelijk in dit topic misschien overbodig / mosterd na de maaltijd is.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:12
MAX3400 schreef op dinsdag 13 maart 2018 @ 11:25:
[...]

Check even wat handleidingen en overige sites en maak even een nieuw topic aan ;) In 4 jaar zal er vast nieuwe info zijn die uiteindelijk in dit topic misschien overbodig / mosterd na de maaltijd is.
offtopic:
2012 is inmiddels 6 jaar geleden :*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bazvv
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01:50
Als je een coax lijn heb liggen zou ik ethernet over stroom vergeten en MOCA gebruiken.
Daar haal je makkelijk 400mbit mee.
Wel iets duurder.
https://www.cablers.nl/ethernet-over-Coax

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 12:14

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@klompmaker het is niet toegestaan om topic te kicken en te kapen. Maak dus even een nieuw topic aan.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.