[LG 55lw570s] Beeld en geluid out of sync bij externe films

Pagina: 1
Acties:

• xoniq
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 06-02 15:53
Sinds een maand ongeveer, heb ik een nieuwe TV. Een 55" 3D TV van LG. (55lw570s)
Echter, ineens sinds een tijd zijn alle films die ik via mijn (Mede8er) mediaplayer bekijk niet in sync qua beeld en geluid.
Als ik de externe HDD die ik op de mediaplayer heb aangesloten, direct op de TV aansluit, is dat ook het geval, waardoor ik het niet wil relateren aan de mediaplayer.
Echter, voor ik deze TV had, had ik een 42" Philips, en daar nooit problemen gehad met de films die ik nu weer probeer te bekijken op deze TV.

Ik heb al geprobeerd om alle mogelijke video instellingen van de TV aan te passen, dus daar zou het ook niet aan kunnen liggen. Ook een andere HDMI kabel mocht niet baten ..

En om het nog vreemder te maken, als ik een Blu-Ray kijk via de PS3 (zowel 3D Blu-Ray als 2D Blu-Ray) is het beeld + geluid perfect ..

Heeft iemand nog een suggestie wat het probleem zou kunnen zijn?

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 11:03
En als je de film op een usbstick zet en rechtstreeks in je TV ? :).

• xoniq
Zal ik vanavond even proberen, maar vind het vreemd, zou raar zijn als het aan de HDD ligt, want deze situatie doet het precies niet sinds ik de nieuwe TV heb.
Het is ook geen oude HDD verder.

• xoniq
Lang geleden, maar heb zojuist de zeker weten goed werkende mediaplayer van iemand anders geleend, en ook deze heeft hetzelfde probleem; dat de tv fullHD video gewoon op een of andere manier niet aankan, maar wel via PS3.
Zelfs 4 HDMI kabels geprobeert in verschillende sloten enzo.

• xoniq
Hier nog even een update. Onlangs contact met LG gehad, na wat gegevens te hebben aangenomen, laten hun een service monteur contact met mij opnemen voor het maken van een afspraak, zodat ze bij mij thuis mijn TV komen fixen.
Goede service, hoef ik tenminste ook niet met die grote 55" rond te tillen.
Hoop dat die monteur het probleem kan oplossen.