Toon posts:

Toetsenbord functioneert niet meer.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Vanochtend stuitte ik op het volgende probleem. Het toetsenbord van mijn laptop werkt niet meer. Volgens mij is het toetsenbord zelf niet kapot, daar de Windows-toets, de function-toets en sommige F-toetsen nog wel reageren. Het is me niet gelukt om met de F-toetsen het toetsenbord te ontgrendelen. Ook in het Setup-Menu (gekozen met F11 bij het opstarten) doen de pijltoetsen en de enter-toets het wel.
Het is dus wel mogelijk om met behulp van het toetsenbord in BIOS te komen, en aldaar doen de toetsen het gewoon.

Opstarten in de veilige modus geeft niet direct een oplossing, al weet ik niet zo goed wat ik moet doen als ik eenmaal in de veilige modus ben. In veilige modus heb ik enkel geprobeerd of het toetsenbord het weer deed, en dat was niet het geval. Ook de configuraties met betrekking tot het toetsenbord heb ik in het configuratiescherm gecontroleerd. Alle mogelijke combinaties van configuraties heb ik geprobeerd, maar bij geen enkele combinatie deed het toetsenbord het weer.

Het besturingssysteem is Windows XP.
Naar mijn idee is het dus geen hardware-probleem, maar een bepaalde instelling die mijn toetsenbord vergrendeldt (Dit leid ik af uit het gegeven dat het toetsenbord het wel doet voordat Windows opgestart is; de F-toetsen doen het overigens ook ín Windows). Het is ook mogelijk om een extern toetsenbord te gebruiken en om het schermtoetsenbord te gebruiken. Beide functioneren. Dit wil ik echter niet blijven doen. Ik wil dat het 'interne' toetsenbord van de laptop het weer doet.

Hoe denken jullie erover? En heeft iemand een idee hoe ik het op zou kunnen lossen?

Alvast hartelijk dank!

Groet,

Geert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Linux Live CD proberen

of van Windows installatie CD opstarten.

En op GoT doen we niet aan beste xxx, bedankjes en groetjes.

ook handig om de specs v/d laptop te posten.

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 13:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IIsnickerII
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 29-09 12:24

IIsnickerII

Docent Software Dev

Het klinkt inderdaad als een softwarematig probleem. Ik kan je helaas alleen vertellen dat als je geen oplossing kan vinden, je er gewoon weer opnieuw windows op moet zetten. Dat zou in ieder geval al je settings resetten. Maar ik kan je inderdaad eerst aanraden te checken of het inderdaad geen hardwarematig probleem is met een linux boot cd.

Kast: Cooler Master Q330L V2 | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | CPU Cooler: Thermalright Peerless Assassin 120 SE | MEM: Corsair Vengeance 2x 16GB @ 6000MHz | GPU: XFX Speedster MERC 6800XT | SSD: Samsung 980 PRO 1TB | Scherm: Samsung LC24RG50FQU 144hz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:03

TheVMaster

Moderator WOS
Welkom bij GoT!

Misschien dat je ook even aan kunt geven wat je zelf al gevonden heb via bv. Google of de GoT-Search. Daarnaast is het niet de bedoeling dat je gaat cross-posten en ik wil je dan ook verzoeken dat niet weer te doen. (Je kunt je TS bewerken via de Edit (Afbeeldingslocatie: http://tweakimg.net/g/forum/images/icons/edit.gif) knop boven je post).

Lees dan, voordat je in de toekomst een nieuw topic maakt, ook even de regeltjes door, dan weet je precies wat er hier wel en niet kan/mag en waaraan je startpost moet voldoen.

Het is hier namelijk op GoT de bedoeling dat je eerst zelf op zoek gaat naar een oplossing voor je probleem alvorens je hiervoor een topic aanmaakt. We zijn namelijk geen Helpdesk...

Dus als jij even laat zien dat je zelf ook inzet hebt getoond, zijn je mede-Tweakerts ook vast wel genegen om mee te denken.. O-)