bestanden beschermd tegen recovery onder win7 (account +ww)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-10 13:02
tweakers,

Een kennis belde me net op dat hij een falende HDD heeft, opstartbestanden zijn corrupt geraakt etc.
Nu vroeg hij me of ik enkele bestanden kan terughalen die belangrijk voor hem zijn.

Dit heb ik een aantal jaar al eens gedaan door een losse HDD een een USB controllertje te hangen en de hdd zo te benaderen. (copy paste is een fluitje van een cent).

Hij had echter een password op zijn account (windows 7), betekend dat dat zijn bestanden encrypted zijn? Of doet windows 7 dat niet? (of is dat een optie waar je voor kan kiezen?

(gebruik zelf apple, dus weet eigenlijk niet zoveel hierover)

dank voor jullie kennis / meedenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

procyon schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:11:
Hij had echter een password op zijn account (windows 7), betekend dat dat zijn bestanden encrypted zijn? Of doet windows 7 dat niet? (of is dat een optie waar je voor kan kiezen?
Ja kan, maar hoeft niet.

Windows 7 kent BitLocker-stationsversleuteling en EFS (Encrypting File System).
http://windows.microsoft....nd-Encrypting-File-System

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bij een standaard prive-Windows zal het niet encrypted zijn. Maar zekerheid heb je pas als je het probeert. Wel zal je, als je onder Windows gaat recoveren, even willen zoeken op de term 'take ownership' om de NTFS-rechten te omzeilen.

En ga deze keer de kennis wel uitleggen waarom backuppen nodig is en sinds Dropbox etc amper tot geen moeite hoeft te kosten ;)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Aah, dank je voor de reactie.

Deze persoon is absoluut geen ervaren gebruiker, wordt die versleuteling standaard geactiveerd als je een password op je account zet? Of wordt dat de gebruiker gevraagd? (hij weet het zelf iig niet meer).

Mocht alles toch geëncrypteerd zijn dan die ik er waarschijnlijk beter aan zijn windows weer aan de praat proberen te krijgen lijkt me..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
F_J_K schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:17:
Bij een standaard prive-Windows zal het niet encrypted zijn. Maar zekerheid heb je pas als je het probeert. Wel zal je, als je onder Windows gaat recoveren, even willen zoeken op de term 'take ownership' om de NTFS-rechten te omzeilen.

En ga deze keer de kennis wel uitleggen waarom backuppen nodig is en sinds Dropbox etc amper tot geen moeite hoeft te kosten ;)
Goede tip! (voor mij en voor hem ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

procyon schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:21:
Mocht alles toch geëncrypteerd zijn dan die ik er waarschijnlijk beter aan zijn windows weer aan de praat proberen te krijgen lijkt me..
zal je gedegen onderzoek moeten doen hoe je de encryptie er af kunt halen, want een simpele herinstallatie van Windows met dezelfde gebruikersnaam+wachtwoord is no-go.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:23:
[...]

zal je gedegen onderzoek moeten doen hoe je de encryptie er af kunt halen, want een simpele herinstallatie van Windows met dezelfde gebruikersnaam+wachtwoord is no-go.
Dat dacht ik vreeste ik al.. Bedoelde echt zijn orginele windows weer aan de praat krijgen.

Ik ben benieuwd wat ik vanavond aan zal treffen.
Mocht het toch allemaal moeilijk zijn met decrypten etc dan probeer ik dit pakketje:
http://www.elcomsoft.com/aefsdr.html

Laat natuurlijk even weten met welk resultaat ;)

Tnx voor jullie reacties !

[ Voor 24% gewijzigd door procyon op 03-05-2012 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
Zoals beloofd, mijn terugkoppeling.

Bleek dat alle data gewoon beschikbaar was. simpel copy paste verhaal dus.

Dank voor jullie tijd en reacties!
Pagina: 1