Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsw89
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-09 17:33
Goedemiddag,

Op dit moment heb ik een HTC Wildfire, en die bevalt me (ondanks dat ie af en toe wat traag is), prima. Maar zoals algemeen bekend met smartphones is dat de accu duur niet denderend is. Op normale dagen haal ik het meestal prima om het een dag zonder laden uit te kunnen. Maar omdat ik ook met enige regelmaat op locatie werk waar of überhaupt geen stroom is, of niet in de buurt genoeg is om nog nut te hebben van een mobiel, ben ik op zoek naar een simpele reserve/extra telefoon, echter heb ik wat eisen waaraan niet elke 30 euro telefoon aan zal voldoen:

Harde eisen:
- goede batterijduur, inclusief redelijk wat bellen moet hij het toch makkelijk 2 dagen vol kunnen houden (is voor de meeste simpele telefoons niet echt een uitdaging)
- adres boek automatisch kunnen syncen via internet (bv Google)

Voorkeuren:
- kan whatsapp op
- opladen via micro-usb (scheelt weer lader meesleuren)

Budget:
Max 100 euro, maar volgens mij moet je voor een euro of 50 ook al wel een eind kunnen komen.

Nu is het probleem echter dat over die simpele telefoons vrij weinig bekend is op dit gebied, en in de winkel beweert iedereen weer iets anders.

Zelf zat ik te kijken naar de Nokia C1-01, C1-02, C2-00, C2-01 welke volgens mij allemaal eg veel op elkaar lijken, met hier en daar wat meer of minder mogelijkheden, maar ik heb verschillende verhalen gehoord over of je hier wel of niet je contacten kan syncen via internet, dit is voor mij een belangrijk punt, omdat ik wat dat betref 'naadloos' wil kunnen overschakelen van telefoon, dus niet eerst contacten op mijn laptop hoef te zetten en dan weer overzetten naar mijn telefoon en dat soort gepruts.

Ik hoop dat iemand hier er 1 heeft en daar meer over kan vertellen, of iemand die een andere telefoon weet die aan mijn eisen kan voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thijsw89 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:40:
Goedemiddag,

Op dit moment heb ik een HTC Wildfire, en die bevalt me (ondanks dat ie af en toe wat traag is), prima. Maar zoals algemeen bekend met smartphones is dat de accu duur niet denderend is. Op normale dagen haal ik het meestal prima om het een dag zonder laden uit te kunnen. Maar omdat ik ook met enige regelmaat op locatie werk waar of überhaupt geen stroom is, of niet in de buurt genoeg is om nog nut te hebben van een mobiel, ben ik op zoek naar een simpele reserve/extra telefoon, echter heb ik wat eisen waaraan niet elke 30 euro telefoon aan zal voldoen:

Harde eisen:
- goede batterijduur, inclusief redelijk wat bellen moet hij het toch makkelijk 2 dagen vol kunnen houden (is voor de meeste simpele telefoons niet echt een uitdaging)
- adres boek automatisch kunnen syncen via internet (bv Google)

Voorkeuren:
- kan whatsapp op
- opladen via micro-usb (scheelt weer lader meesleuren)

Budget:
Max 100 euro, maar volgens mij moet je voor een euro of 50 ook al wel een eind kunnen komen.

Nu is het probleem echter dat over die simpele telefoons vrij weinig bekend is op dit gebied, en in de winkel beweert iedereen weer iets anders.

Zelf zat ik te kijken naar de Nokia C1-01, C1-02, C2-00, C2-01 welke volgens mij allemaal eg veel op elkaar lijken, met hier en daar wat meer of minder mogelijkheden, maar ik heb verschillende verhalen gehoord over of je hier wel of niet je contacten kan syncen via internet, dit is voor mij een belangrijk punt, omdat ik wat dat betref 'naadloos' wil kunnen overschakelen van telefoon, dus niet eerst contacten op mijn laptop hoef te zetten en dan weer overzetten naar mijn telefoon en dat soort gepruts.

Ik hoop dat iemand hier er 1 heeft en daar meer over kan vertellen, of iemand die een andere telefoon weet die aan mijn eisen kan voldoen.
een simpele google zoektocht levert het v olgende op:

http://www.phonearena.com...2-01-Review_id2723/page/2

dus die nokia´s zijn te syncen alleen via sim of computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:48
Heb je al overwogen een tweede accu te kopen? Opladers voor Lithium-ion batterijen bestaan ook dus dat is geen probleem.
Link, link

Als ik google zie ik zelfs dat er accu's van dubbele capaciteit zijn.
Maar of dat goed is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat wil je precies?
je sim-kaart overzetten in die telefoon?

dan heb je dus je whatsapp gesprekken verspreid op 2 toestellen.
tevens weet ik niet of whatsapp zo werkt als je je sim wisselt en whatsapp op de andere telefoon installeert. Volgens mij moet je dan op die telefoon je whatsapp registeren welke de andere registratie ongedaan maakt.

je wilt gewoon een smartphone. smartphones hebben de beperking dat ze een korte accuduur hebben.
waarom koop je geen grotere accu en een portable opladertje?
red je zo 1 dag extra mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:02
Whatsapp werkt met hetzelfde nummer maar op 1 telefoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Rub147 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 15:59:
Whatsapp werkt met hetzelfde nummer maar op 1 telefoon!
Tegelijk!, als jij je andere toestel uit hebt en je verifieert eventjes kun je weer whatsappen. Kost je 10 seconden.

Overigens haal je sim eruit en je kan door whatsappen. Wissel een simkaart om en je kan nog steeds met je oude nummer whatsappen. Althans in februari kon dat nog gewoon :>

[ Voor 23% gewijzigd door Touchdomex op 03-05-2012 16:05 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:02
Touchdomex schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:04:
[...]

Tegelijk!, als jij je andere toestel uit hebt en je verifieert eventjes kun je weer whatsappen. Kost je 10 seconden.
Mijn iPhone en m'n android telefoon waren altijd met elkaar in conflict, en dat verifiërenis is ook niet echt heel erg praktisch.

De simpelste oplossing is om gewoon een 2e accu erbij te kopen. Of zo'n accu waarmee je je telefoon mee kant opladen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaiiestan
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-09 19:08
Het voordeel van een extra telefoon is natuurlijk dat je de eerste kapot is, je altijd bereikbaar blijft via een duo sim

hondennamen.info Openscheermes.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:51

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Rub147 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:07:
[...]

Mijn iPhone en m'n android telefoon waren altijd met elkaar in conflict, en dat verifiërenis is ook niet echt heel erg praktisch.
Mijn beide androids zijn ook altijd in conflict maar het aanmelden kost je echt heel weinig tijd. Als je vaak wisselt is het niet handig maar 1x per week is nog te overzien.
De simpelste oplossing is om gewoon een 2e accu erbij te kopen. Of zo'n accu waarmee je je telefoon mee kant opladen
Alleen is de houdbaarheid nog steeds niet super.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BèR
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-11-2022
Een tweedehands Nokia E71/E72 misschien? Kost weinig, kan naar Exchange connecten en gaat gemakkelijk 4/5 dagen mee op een accu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defusion
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
BèR schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 16:09:
Een tweedehands Nokia E71/E72 misschien? Kost weinig, kan naar Exchange connecten en gaat gemakkelijk 4/5 dagen mee op een accu.
+1, of een E75 :)

maar andere opties om wel aan stroom te komen ook zeker handig.
Buiten de reeds vermelde acculader op batterij en losse accu, denk ook aan autoladers.
Of een solar powered battery pack, zoals: http://www.smartphoneshop...110-platinum-charger.html (geen ervaring mee overigens)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 17:48
Je moet wel opletten. Ik heb de accu in mijn iPhone kapot gemaakt met een el-cheapo reserve-lader (eentje met accu).

[ Voor 8% gewijzigd door jeroen3 op 15-05-2012 20:41 ]

Pagina: 1