Op 25 april j.l. heb ik via Marktplaats een laptop aageschaft a 220euro. Na een mailtje te hebben gestuurd werd ik gebeld en heb ik de laptop dezelfde dag nog opgehaald. In dat telefoongesprek heb ik even wat prakitische zaken besproken zoals adres en tijd, en had vervolgens 1 vraag: Is de accu nog goed? Dit vond ik namelijk erg belangrijk. Het antwoord hierop was is dat de laptop altijd aan het stroomnet had gezeten en dus nog goed was.
Op locatie niet na kunnen kijken hoe lang de accu daadwerkelijk mee ging, want dit gaf hij niet aan. Maar eenmaal thuis aan de slag gegaan en wat bleek; de accu hield het net een half uurtje vol! Ik heb haar de volgende dag direct een smsje gestuurd dat ik de laptop graag terug kom brengen en zou op haar aanvraag later op de dag terugbellen. Na 3 keer te hebben gebeld (geen reactie) krijg ik ineens een smsje waarin ze aangeeft dat ze de laptop niet terug neemt, maar 40euro wilt overmaken voor een accu.
Na wat heen en weer woord uiteindelijk akkoord gegaan. Diezelfde dag nog mijn bankgegevens doorgestuurd en de volgende dag een accu gekocht a 45euro.
-27 april, niet op rekening -> berichtje gestuurd en als antwoord dat ze het vanavond doet.
-28-april, niet op rekening -> berichtje gestuurd en als antwoord dat het wel 3 dagen kan duren (?)
-1 mei, niet op rekening -> berichtje gestuurd en als antwoord dat het wel is afgeschreven
-3 mei, niet op rekening (week later)
Na de manier van contact hebben vertrouwde ik de boel niet meer. Dit heb ik ook duidelijk gemaakt en gezegd dat ik het geld op zou halen. Mevrouw was vandaag natuurlijk niet thuis. Vervolgens gevraagd of ze iig een screenshot kon sturen van de afschrijving waarop ik als antwoord krijg dat ik juist moet laten zien dat ik niets ontvangen heb. Prima, als jij dan vervolgens je afschrift mailt.
Vervolgens dit als antwoord:
ps. ik weet dat er meerdere topics zijn met particuliere aankoopproblemen, maar dit gaat meer om de 40euro die achteraf beloofd word, maar nooit aankomt.
EDIT:
Op locatie niet na kunnen kijken hoe lang de accu daadwerkelijk mee ging, want dit gaf hij niet aan. Maar eenmaal thuis aan de slag gegaan en wat bleek; de accu hield het net een half uurtje vol! Ik heb haar de volgende dag direct een smsje gestuurd dat ik de laptop graag terug kom brengen en zou op haar aanvraag later op de dag terugbellen. Na 3 keer te hebben gebeld (geen reactie) krijg ik ineens een smsje waarin ze aangeeft dat ze de laptop niet terug neemt, maar 40euro wilt overmaken voor een accu.
Na wat heen en weer woord uiteindelijk akkoord gegaan. Diezelfde dag nog mijn bankgegevens doorgestuurd en de volgende dag een accu gekocht a 45euro.
-27 april, niet op rekening -> berichtje gestuurd en als antwoord dat ze het vanavond doet.
-28-april, niet op rekening -> berichtje gestuurd en als antwoord dat het wel 3 dagen kan duren (?)
-1 mei, niet op rekening -> berichtje gestuurd en als antwoord dat het wel is afgeschreven
-3 mei, niet op rekening (week later)
Na de manier van contact hebben vertrouwde ik de boel niet meer. Dit heb ik ook duidelijk gemaakt en gezegd dat ik het geld op zou halen. Mevrouw was vandaag natuurlijk niet thuis. Vervolgens gevraagd of ze iig een screenshot kon sturen van de afschrijving waarop ik als antwoord krijg dat ik juist moet laten zien dat ik niets ontvangen heb. Prima, als jij dan vervolgens je afschrift mailt.
Vervolgens dit als antwoord:
Volgens mij kan ik hier wel uit opmaken dat ze geen geld heeft overgemaakt, want waarom zou ze anders zo moeilijk doen? Dit ook gezegd en vervolgens gezegd dat als het niet zo opgelost kan worden ik zou kijken of ik juridisch iets kan ondernemen. Vervolgens krijg ik letterlijk terug:****@live.nl je hebt hem zelf niet gecontroleerd en in mijn adv had ik werkende accu gezet en via de tel had ik ook nog eens gezegd dat ik hem nooit gebruikt heb dus ik ben niks verplicht
Hier schiet ik dus niets mee op en het niveau van deze vrouw begint akelig laag te raken. Ik voorspel een slechte afloop voor mij, maar vraag me toch af wat ik hier mee aan kan. De vrouw geeft meerder malen aan 40euro over te maken en te hebben gemaakt, maar het lijkt me vrij duidelijk dat dit niet gebeurt en gaat gebeuren. Iemand enig idee? Ik heb 265euro uitgegeven aan een laptop, die dat niet waard was.Ik heb t overgemaakt je kan me aanklagen maar geen enkele jurist begint eraan want mij treft geen blaam. Maar ik kan ook minder fijn handelen en aangifte doen van stalking want je blijft me lastig vallen. Zeg t maar dan boek ik die 40 terug en zie je de dagvaarding tegemoet
ps. ik weet dat er meerdere topics zijn met particuliere aankoopproblemen, maar dit gaat meer om de 40euro die achteraf beloofd word, maar nooit aankomt.
EDIT:
Zie nu veel terug over de accu bij aankoop. Hier hebben jullie natuurlijk gelijk in.
Enigzins stom van mij, maar je gaat op iemand zijn woord (niet moeten doen ) en ik kon het verder nergens controleren.
Mijn vraag is meer: ze erkend de fout door mij geld te beloven voor een nieuwe accu. Dit word vervolgens nooit waargemaakt.. Kan ik hier iets mee?
Ik ben overigens best bereid mijn verlies te nemen (ben er natuurlijk niet blij mee), maar ik hoop dat ik er toch nog wat mee kan doen.
[ Voor 9% gewijzigd door mouzetc op 03-05-2012 13:46 ]
Signature