Particuliere koop laptop, problemen.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 15-10 11:29
Op 25 april j.l. heb ik via Marktplaats een laptop aageschaft a 220euro. Na een mailtje te hebben gestuurd werd ik gebeld en heb ik de laptop dezelfde dag nog opgehaald. In dat telefoongesprek heb ik even wat prakitische zaken besproken zoals adres en tijd, en had vervolgens 1 vraag: Is de accu nog goed? Dit vond ik namelijk erg belangrijk. Het antwoord hierop was is dat de laptop altijd aan het stroomnet had gezeten en dus nog goed was.

Op locatie niet na kunnen kijken hoe lang de accu daadwerkelijk mee ging, want dit gaf hij niet aan. Maar eenmaal thuis aan de slag gegaan en wat bleek; de accu hield het net een half uurtje vol! Ik heb haar de volgende dag direct een smsje gestuurd dat ik de laptop graag terug kom brengen en zou op haar aanvraag later op de dag terugbellen. Na 3 keer te hebben gebeld (geen reactie) krijg ik ineens een smsje waarin ze aangeeft dat ze de laptop niet terug neemt, maar 40euro wilt overmaken voor een accu.

Na wat heen en weer woord uiteindelijk akkoord gegaan. Diezelfde dag nog mijn bankgegevens doorgestuurd en de volgende dag een accu gekocht a 45euro.
-27 april, niet op rekening -> berichtje gestuurd en als antwoord dat ze het vanavond doet.
-28-april, niet op rekening -> berichtje gestuurd en als antwoord dat het wel 3 dagen kan duren (?)
-1 mei, niet op rekening -> berichtje gestuurd en als antwoord dat het wel is afgeschreven
-3 mei, niet op rekening (week later)

Na de manier van contact hebben vertrouwde ik de boel niet meer. Dit heb ik ook duidelijk gemaakt en gezegd dat ik het geld op zou halen. Mevrouw was vandaag natuurlijk niet thuis. Vervolgens gevraagd of ze iig een screenshot kon sturen van de afschrijving waarop ik als antwoord krijg dat ik juist moet laten zien dat ik niets ontvangen heb. Prima, als jij dan vervolgens je afschrift mailt.

Vervolgens dit als antwoord:
****@live.nl je hebt hem zelf niet gecontroleerd en in mijn adv had ik werkende accu gezet en via de tel had ik ook nog eens gezegd dat ik hem nooit gebruikt heb dus ik ben niks verplicht
Volgens mij kan ik hier wel uit opmaken dat ze geen geld heeft overgemaakt, want waarom zou ze anders zo moeilijk doen? Dit ook gezegd en vervolgens gezegd dat als het niet zo opgelost kan worden ik zou kijken of ik juridisch iets kan ondernemen. Vervolgens krijg ik letterlijk terug:
Ik heb t overgemaakt je kan me aanklagen maar geen enkele jurist begint eraan want mij treft geen blaam. Maar ik kan ook minder fijn handelen en aangifte doen van stalking want je blijft me lastig vallen. Zeg t maar dan boek ik die 40 terug en zie je de dagvaarding tegemoet
Hier schiet ik dus niets mee op en het niveau van deze vrouw begint akelig laag te raken. Ik voorspel een slechte afloop voor mij, maar vraag me toch af wat ik hier mee aan kan. De vrouw geeft meerder malen aan 40euro over te maken en te hebben gemaakt, maar het lijkt me vrij duidelijk dat dit niet gebeurt en gaat gebeuren. Iemand enig idee? Ik heb 265euro uitgegeven aan een laptop, die dat niet waard was.

ps. ik weet dat er meerdere topics zijn met particuliere aankoopproblemen, maar dit gaat meer om de 40euro die achteraf beloofd word, maar nooit aankomt.

EDIT:
Zie nu veel terug over de accu bij aankoop. Hier hebben jullie natuurlijk gelijk in.
Enigzins stom van mij, maar je gaat op iemand zijn woord (niet moeten doen ) en ik kon het verder nergens controleren.

Mijn vraag is meer: ze erkend de fout door mij geld te beloven voor een nieuwe accu. Dit word vervolgens nooit waargemaakt.. Kan ik hier iets mee?

Ik ben overigens best bereid mijn verlies te nemen (ben er natuurlijk niet blij mee), maar ik hoop dat ik er toch nog wat mee kan doen.

[ Voor 9% gewijzigd door mouzetc op 03-05-2012 13:46 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
En daarom koop ik dus nooit iets via marktplaats.

Ik heb geen idee hoe je in je schoenen staat juridisch, maar het klinkt alsof ze prima de staat van de laptop weet en nu er klaar mee is en jij pech heb gehad.
Wat je er aan kan doen volgens de regels ?.

Ik zou gewoon het geld terug gegeven hebben en de laptop weer in handen genomen omdat ik geen kwaad wil.
Helaas doen sommige dit wel.

Wat zijn de spec's trouwens ?.
Want een nette C2D laptop van 15.4inch koop je voor rond de 150euro.
Met defecte accu wel is waar.

[ Voor 14% gewijzigd door Mektheb op 03-05-2012 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De beste oplossing lijkt me nog eens langsgaan als ze thuis is, en het proberen contant mee te krijgen. Dat ze het niet heeft overgemaakt is zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Mektheb schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:41:
En daarom koop ik dus nooit iets via marktplaats.

Ik heb geen idee hoe je in je schoenen staat juridisch, maar het klinkt alsof ze prima de staat van de laptop weet en nu er klaar mee is en jij pech heb gehad.
Wat je er aan kan doen volgens de regels ?.

Ik zou gewoon het geld terug gegeven hebben en de laptop weer in handen genomen omdat ik geen kwaad wil.
Helaas doen sommige dit wel.
Dit is inderdaad ook mijn laatste keer. Ben een groot fan van V&A op Tweakers (zie ook beoordeling) en daar is nog nooit iets mis gegaan. Koop 2 keer per jaar iets op Marktplaats en je hebt bal.

Het mooie is dat ze zegt dat ze als ze wist hoeveel gezeur dit zou opleveren, ze de laptop liever in de kast had laten liggen, zeker voor 40euro. Als die 40euro niets uit maakt, maar je het toch even over?
Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:41:
De beste oplossing lijkt me nog eens langsgaan als ze thuis is, en het proberen contant mee te krijgen. Dat ze het niet heeft overgemaakt is zeker.
Het is het proberen waard, maar gezien het niveau lijkt me dat niets. Het was nogal een 'type' om het zo maar te zeggen..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Wat wil je nou met deze topic bereiken?
In principe heeft ze gewoon gelijk, ze geeft aan dat hij 'altijd aan de stroom gehangen heeft en de accu dus goed is', als je dat als correct interpreteert dan is het gewoon je eigen schuld.
Wat ze vervolgens doet met die 40 euro kan ook gewoon een misverstand zijn, binnen een week over oplichting / in je recht staan gaan spreken is bijzonder kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Mental schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:45:
In principe heeft ze gewoon gelijk, ze geeft aan dat hij 'altijd aan de stroom gehangen heeft en de accu dus goed is', als je dat als correct interpreteert dan is het gewoon je eigen schuld.
Wat ze vervolgens doet met die 40 euro kan ook gewoon een misverstand zijn, binnen een week over oplichting / in je recht staan gaan spreken is bijzonder kansloos.
Ik denk dat mijn vraag duidelijk is.

En om mijn vraag richting haar wat duidelijker te maken: Is de accu nog goed? Deze moet namelijk wel gewoon lang mee gaan, anders heb ik er niets aan.

Iets in de richting iig.

Er is herhaaldelijk gezegd dat de 40euro is afgeschreven. Ik heb van de week 4 dingen via Tweakers verkocht en netjes dezelfde of de volgende dag geld op mijn rekening.

Bedankt voor je input iig :)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
mouzetc schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:48:
[...]

Ik denk dat mijn vraag duidelijk is.
Om mijn richting haar en vooral jou vraag wat duidelijker te maken: Is de accu nog goed? Deze moet namelijk wel gewoon lang mee gaan, anders heb ik er niets aan.

Iets in de richting.

Er is herhaaldelijk gezegd dat de 40euro is afgeschreven. Ik heb van de week 4 dingen via Tweakers verkocht en netjes dezelfde of de volgende dag geld op mijn rekening.

Bedankt voor je input iig :)
In principe heeft ze gewoon gelijk, ze geeft aan dat hij 'altijd aan de stroom gehangen heeft en de accu dus goed is', als je dat als correct interpreteert dan is het gewoon je eigen schuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mouzetc schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:45:
[...]

Dit is inderdaad ook mijn laatste keer. Ben een groot fan van V&A op Tweakers (zie ook beoordeling) en daar is nog nooit iets mis gegaan. Koop 2 keer per jaar iets op Marktplaats en je hebt bal.

Het mooie is dat ze zegt dat ze als ze wist hoeveel gezeur dit zou opleveren, ze de laptop liever in de kast had laten liggen, zeker voor 40euro. Als die 40euro niets uit maakt, maar je het toch even over?

[...]

Het is het proberen waard, maar gezien het niveau lijkt me dat niets. Het was nogal een 'type' om het zo maar te zeggen..
Tja.... Dat het nogal een "type" is is aan de reacties wel af te lezen. Ik zou in het geval dat het tot een vervelende confrontatie kan komen een smsje sturen dat je nog een weekje op het geld wacht bijvoorbeeld, en dan aangifte doet, of iets dergelijks. Hoewel vrij zeker is dat je met een aangifte in ieder geval niks gaat bereiken.

Wat wel eens wil werken is het na die week via publieke kanalen, dus bijvoorbeeld op haar facebook/hyves/whatever te posten dat je nog op het geld wacht. Openbare druk doet wonderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuurvoske
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-10 21:06

Vuurvoske

Nunquam cede!

Mental schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:45:
Vindt jij je reactie hierboven niet kansloos?....

ontopic:

Ik vrees wel dat je helaas weinig recht hebt. Je kunt haar over een dag of 3 nadat het wat bekoeld is nogmaals het probleem voorleggen via de e-mail. Helaas zijn er mensen (zoals bijvoorbeeld hieroven), die weinig fatsoen hebben).

Beroeps brabander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luit
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Indien het een laptop van een half jaar oud betreft mag je verwachten dat met "goede accu" een gebruikstijd behaald kan worden die dicht bij de opgegeven tijd van de fabrikant. Is de laptop bijvoorbeeld echter 2-3 jaar oud dan is de definitie van een goede accu natuurlijk anders: je kunt immers van een oudere accu niet verwachten dat de laptop hier uren op kan draaien. 30 Minuten klinkt mij niet zo raar in de oren voor een accu die altijd aan de lader heeft gezeten gedurende een langere periode.

Daarnaast geldt natuurlijk garantie tot aan de deur bij het afhalen van tweedehands producten: je hebt immers de laptop kunnen testen en je hebt hem ok bevonden. Ook het controleren van de accu valt hier onder.

[ Voor 0% gewijzigd door Luit op 03-05-2012 12:53 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
Luit schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:50:
Indien het een laptop van een half jaar oud betreft mag je verwachten dat met "goede accu" een gebruikstijd behaald kan worden die dicht bij de opgegeven tijd van de fabrikant. Is de laptop bijvoorbeeld echter 2-3 jaar oud dan is de definitie van een goede accu natuurlijk anders: je kunt immers van een oudere accu niet verwachten dat de laptop hier uren op kan draaien. 30 Minuten klinkt mij niet zo raar in de oren voor een accu die altijd aan de lader heeft gezeten gedurende een langer periode.

Daarnaast geldt natuurlijk garantie tot aan de deur bij het afhalen van tweedehands producten: je hebt immers de laptop kunnen testen en je hebt hem ok bevonden. Ook het controleren van de accu valt hier onder.
Amen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinClientQ
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 28-09 09:18
Neem je verlies en stop ermee. Je hebt geen bewijs op papier en de verkoper heeft duidelijk vermeld dat de laptop altijd op stroom heeft gestaan. Geen poot om op te staan.
Indien het een laptop van een half jaar oud betreft mag je verwachten dat met "goede accu" een gebruikstijd behaald kan worden die dicht bij de opgegeven tijd van de fabrikant. Is de laptop bijvoorbeeld echter 2-3 jaar oud dan is de definitie van een goede accu natuurlijk anders: je kunt immers van een oudere accu niet verwachten dat de laptop hier uren op kan draaien. 30 Minuten klinkt mij niet zo raar in de oren voor een accu die altijd aan de lader heeft gezeten gedurende een langer periode.

Goede reactie.

[ Voor 71% gewijzigd door ThinClientQ op 03-05-2012 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crim
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15-10 23:59

Inderdaad een accuduur van 30 minuten is niet verkeerd voor een gebruikte laptop van 220 euro. Na een koop op Marktplaats kan je niet verwachten dat je achteraf nog compensatie krijgt voor eventuele tegenvallers of mankementen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc

Het was inderdaad geen jonge laptop. Maar als mijn vraag is of de accu nog lang mee gaat, omdat ik studeer, verwacht je toch een eerlijk kloppend antwoord. Ik had wel de accu beter na moeten kijken, daar heb je gelijk in. Normaal geeft hij dat rechtsonder aan, maar deze gaf gewoon 68% (oid) aan..

Echter gaat het me niet echt om de accu nu, maar vooral het feit dat ze het uiteindelijk wel wist en beloofd 40euro over te maken. We hadden dus een afspraak, welke zij vervolgens niet na komt.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel36
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:46

Daniel36

vernieuwde formule

45 euro leergeld vrees ik.
Je kunt dit niet afdwingen en eerlijk gezegd is dat verhaaltje van haar over "altijd aan de stroom gestaan, accu is prima" al voldoende duidelijk.
In mijn ervaring zijn accu's vaak slecht na een paar jaartjes.

Vervelend maar dat is het risico met Marktplaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Mental, je zou het dus zoals Luit kunnen verwoorden of iig wat vriendelijker/behulpzamer kunnen reageren?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als ik hoor dat een laptop altijd aan de lader heeft gezeten weet ik genoeg, dan is de accu niet veel meer waard. Persoonlijk zou ik mijn verlies nemen, je laptop is 40 euro duurder. jammer maar helaas, dat is nou eenmaal het risico van tweedehands kopen.

Wat verwacht je van dit topic? Er komt niet ineens een magisch argument naar boven waardoor je je gelijk kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Zie nu veel terug over de accu bij aankoop. Hier hebben jullie natuurlijk gelijk in.
Enigzins stom van mij, maar je gaat op iemand zijn woord (niet moeten doen ;) ) en ik kon het verder nergens controleren.

Mijn vraag is meer: ze erkend de fout door mij geld te beloven voor een nieuwe accu. Dit word vervolgens nooit waargemaakt.. Kan ik hier iets mee?

Ik ben overigens best bereid mijn verlies te nemen (ben er natuurlijk niet blij mee), maar ik hoop dat ik er toch nog wat mee kan doen.

(@swartzkip, dit dus)

[ Voor 22% gewijzigd door mouzetc op 03-05-2012 13:00 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
"Je vraag is meer... " En vervolgens typ je 2 zinnen zonder vraagtekens of andere vorm van vraag erin. (edit: te vroeg, ondertussen staat er een vraag bij)

Of je het nu graag hoort of niet; je kan gewoon niets doen. Zij mag dan wel "zo'n type" zijn, dat geeft jou niet ineens een hoop rechten of mogelijkheden. Als ik nu beloof aan jou om je 3.000 euro over te maken, en ik doe dat dan niet, ga je dan over een week ook bij mij aan de deur staan?

[ Voor 6% gewijzigd door Little Bear op 03-05-2012 13:03 ]

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is het bij marktplaats : Garantie tot aan de deur.
Mooi balen dat ze dat geld niet overmaakt maar ik zou niks terug boeken als zij niks heeft betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Little Bear schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:02:
"Je vraag is meer... " En vervolgens typ je 2 zinnen zonder vraagtekens of andere vorm van vraag erin. (edit: te vroeg, ondertussen staat er een vraag bij)

Of je het nu graag hoort of niet; je kan gewoon niets doen. Zij mag dan wel "zo'n type" zijn, dat geeft jou niet ineens een hoop rechten of mogelijkheden. Als ik nu beloof aan jou om je 3.000 euro over te maken, en ik doe dat dan niet, ga je dan over een week ook bij mij aan de deur staan?
Er staat toch echt een vraag..

Maar wie zegt dat ik meer rechten of mogelijkheden heb omdat zij zo'n 'type' is? Volgens mij beweer ik mee het tegenovergestelde. Verder sta ik bij niemand aan de deur en ben ik ook niet van plan. Ik vraag netjes of ik enigzins ergens recht op heb, maar volgens mij is dat voor sommige mensen teveel gevraagd ;)

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• willy1986
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Jij hebt onderzoeksplicht. Dat heb je niet volledig benut. Je hebt een prijs afgesproken en betaald en bent weggegaan. Jammer maar helaas; je hebt geen poot om op te staan. Als iemand iets wil overmaken is dat nog geen recht van jou.

[ Voor 6% gewijzigd door willy1986 op 03-05-2012 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:25
mouzetc schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:56:
Enigzins stom van mij, maar je gaat op iemand zijn woord (niet moeten doen ;) ) en ik kon het verder nergens controleren.
De dame in kwestie heeft gewoon gezegd hoe het zat 'hij zat altijd aan het stroomnet, dus de accu was nog goed'. Goed is hier misschien wel relatief, aangezien de laptop al ouder zal zijn, kan 30 minuten gewoon als 'Goed' gezien worden.

Bovendien waren jullie het allebei eens over de prijs van deze laptop met 'Goede' accu. Als je meer duidelijkheid had willen hebben dan had je moeten vragen hoelang de accu met gemiddeld gebruik ongeveer meegaat, of dit gewoon op de plaats moeten uitproberen (hoef je niet de hele duur te blijven, simpel vragen om volledig opgeladen accu en dan x minuten gemiddeld gebruiken.)

Vind het zelf dus ook raar dat je deze vrouw in gebreke stelt, aangezien ze netjes verteld hoe het zit en jullie het beide eens waren dat xxx euro een goede prijs voor deze laptop was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Allright, volgens mij is het wel duidelijk :)

Bedankt allen voor de input. Jammer dat een normale vraag door sommigen moet worden beantwoord op een flamende, bijna haatdragende manier.

Ik ben niet op de hoogte van mijn rechten en bereid mijn verlies te nemen als dat moet. Ik had wat beter op moeten letten en minder in de (marktplaats) mens moeten vertrouwen!

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Nu online
mouzetc schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:08:
Allright, volgens mij is het wel duidelijk :)

Bedankt allen voor de input. Jammer dat een normale vraag door sommigen moet worden beantwoord op een flamende, bijna haatdragende manier.

Ik ben niet op de hoogte van mijn rechten en bereid mijn verlies te nemen als dat moet. Ik had wat beter op moeten letten en minder in de (marktplaats) mens moeten vertrouwen!
Inderdaad, ze kijken je aan alsof je een idioot ben..

Het is mij ook een keer gebeurd ik had een laptop staan waarvan ik dacht alles nog prima in orde was ( ja ik had er iets van 15 thuis liggen dus ik wist niet meer wie wat en waar ).
Iemand langs gekomen en hem getest en toen meegenomen, later kreeg ik van de Tweaker een mailtje dat bepaalde toetsen het niet deden.
Mja ik had kunnen bitchen en raar kunnen doen, maar heb gezegt kom maar terug ermee dan krjig je je geld terug.
Vervolgens de laptop helemaal uit elkaar gehaald en de onderdelen die ik kon gebruiken her gebruikt en de rest zo de kliko in.
Helaas ik geen Centen, en helaas hij geen laptop en wat bezine geld kwijt.

Maar toch eerlijk afgehandeld, maar helaas is niet iedereen zo en nee ik hoef geen lintje. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Little Bear
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Het is niet teveel gevraagd, het is gewoon nieuws dat jij niet wil horen.

Aanvankelijk wil je compensatie voor zogezegd verkeerde info (de batterij was niet goed terwijl zij had gezegd van wel). Dat is hier ontkracht, zij heeft precies gezegd wat de status was, en daaruit heb jij een foute conclusie gehaald.

Dan probeer je de compensatie alsnog te krijgen, maar nu omdat zij gezegd had dat ze er eentje ging geven. Het gaat op dat moment dus niet meer over de batterij, maar puur om de afspraak die zij gemaakt had en nu niet nakomt.

[ Voor 189% gewijzigd door Little Bear op 03-05-2012 13:14 ]

Life is simple, make choices, don't look back...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Nu online
al met al vraag ik me nog steeds af wat voor lappie het geweest is :).

Vindt de prijs nogal hoog voor iets 2e hands :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Little Bear schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:11:
Het is niet teveel gevraagd, het is gewoon nieuws dat jij niet wil horen.

Aanvankelijk wil je compensatie voor zogezegd verkeerde info (de batterij was niet goed terwijl zij had gezegd van wel). Dat is hier ontkracht, zij heeft precies gezegd wat de status was, en daaruit heb jij een foute conclusie gehaald.

Dan probeer je de compensatie alsnog te krijgen, maar nu omdat zij gezegd had dat ze er eentje ging geven. Het gaat op dat moment dus niet meer over de batterij, maar puur om de afspraak die zij gemaakt had en nu niet nakomt.
Het gaat me meer om de manier hoe je het antwoord brengt. Je haalt dingen boven die ik nooit heb gezegd..
Maar zie mijn laatste post hierboven.
Mektheb schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:12:
al met al vraag ik me nog steeds af wat voor lappie het geweest is :).

Vindt de prijs nogal hoog voor iets 2e hands :P
Het ging om een 13inch Vaio, T5500. Niets speciaals iid.
Hogader schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:08:
[...]

De dame in kwestie heeft gewoon gezegd hoe het zat 'hij zat altijd aan het stroomnet, dus de accu was nog goed'. Goed is hier misschien wel relatief, aangezien de laptop al ouder zal zijn, kan 30 minuten gewoon als 'Goed' gezien worden.

Bovendien waren jullie het allebei eens over de prijs van deze laptop met 'Goede' accu. Als je meer duidelijkheid had willen hebben dan had je moeten vragen hoelang de accu met gemiddeld gebruik ongeveer meegaat, of dit gewoon op de plaats moeten uitproberen (hoef je niet de hele duur te blijven, simpel vragen om volledig opgeladen accu en dan x minuten gemiddeld gebruiken.)

Vind het zelf dus ook raar dat je deze vrouw in gebreke stelt, aangezien ze netjes verteld hoe het zit en jullie het beide eens waren dat xxx euro een goede prijs voor deze laptop was.
Zie ook mijn andere antwoorden over de accu. Daar hebben jullie gelijk in!
Vervolgens heb ik contact met de vrouw en komen we tot een oplossing. Daarmee geef je als verkoper natuurlijk ook wel wat aan. Helaas komt ze dat woord niet niet na. Uiteindelijk blijkbaar dikke pech voor mij.

Nogmaals, ter afsluiting:

Allright, volgens mij is het wel duidelijk

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hogader
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 08:25
mouzetc schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:20:
Vervolgens heb ik contact met de vrouw en komen we tot een oplossing. Daarmee geef je als verkoper natuurlijk ook wel wat aan. Helaas komt ze dat woord niet niet na. Uiteindelijk blijkbaar dikke pech voor mij.

Nogmaals, ter afsluiting:

Allright, volgens mij is het wel duidelijk

Mijn reactie kwam vooral op het feit dat je informatie wil inwinnen om juridische stappen te ondernemen, omdat iemand simpelweg geen 40 euro naar jou wil overmaken. Dat het mondeling toegezegd is en na een aankoop plaatsvind is irrelevant. (om nog maar te zwijgen voor 'type' en laag niveau dat je deze vrouw bestempeld.

No offence richting jou, maar zo kwamen jou posts (vooral de Start post) op mij over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Hogader schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:35:
[...]

Mijn reactie kwam vooral op het feit dat je informatie wil inwinnen om juridische stappen te ondernemen, omdat iemand simpelweg geen 40 euro naar jou wil overmaken. Dat het mondeling toegezegd is en na een aankoop plaatsvind is irrelevant. (om nog maar te zwijgen voor 'type' en laag niveau dat je deze vrouw bestempeld.

No offence richting jou, maar zo kwamen jou posts (vooral de Start post) op mij over.
Juridisch is inderdaad wat overdreven. Ik zocht voornamelijk naar rechten die ik hier eventueel zou hebben of een goede manier op dit op te lossen. Zoals ik al aangaf, had ik daar al weinig vertrouwen in en was ik evt bereid het verlies op me te nemen, als het niet anders was. Het ging me overigens voornamelijk over de mondelinge en 'in sms' staande belofte.

Overigens was dat dikgedrukte stukje niet voor jou bedoelt!

[ Voor 3% gewijzigd door mouzetc op 03-05-2012 13:52 ]

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
mouzetc schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:54:
[...]

Mental, je zou het dus zoals Luit kunnen verwoorden of iig wat vriendelijker/behulpzamer kunnen reageren?
Je beklag doen op deze manier binnen dit tijdsbestek roept bij mij in elk geval totaal geen sympathie op, dus nee; dat zou ik niet op die manier kunnen verwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
Mental schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 14:00:
[...]

Je beklag doen op deze manier binnen dit tijdsbestek roept bij mij in elk geval totaal geen sympathie op, dus nee; dat zou ik niet op die manier kunnen verwoorden.
Zo, is dat er ook weer uit!

Signature

Pagina: 1