Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Voorwoordje: ik ben eigenlijk een leek in het server-gebeuren maar probeer zoveel mogelijk bij te leren. Schiet mij dus niet af als ik enkele voor de hand liggende fouten maken.

Ik heb dus een hp DL380G6 server waarop esxi draait.
De bedoeling van mijn "project" is om deze server te monitoren.
Als monitor tool gebruik ik icinga.
De bedoeling is dus om gegevens zoals temperatuur, power, processorgebruik uit te lezen.
Er is mij aangeraden om dit via CIM te doen? (Common Information Model)
Enig probleem is dat ik hier bijna niets over vind na wat googlewerk.
Daarom dat ik men vraag hier stel of er mensen zijn die hier meer over weten?

Met het monitoren via snmp heb ik wel wat ervaring, maar van CIM vind ik bijna niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

CIM staat voor Compaq Insight Management, tegenwoordig bestaat dat als HPSIM, HP Systems Insight Management.

Er is echter genoeg te vinden over dergelijke tooling. En PNS is niet bedoeld voor dergelijke projectjes. Om je eerste topic niet meteen af te schieten zal ik je topic verplaatsen naar Serversoftware en Windows Servers

Maar geef vooral aan wat je al geprobeerd hebt en waarom dat niet voldeed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
Als je de HP ESXi versie installeert dan komt allemaal automatisch in ESXi te zitten en kun je met elke monitoring tool dat uitlezen via SNMP of via vCenter o.i.d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09-09 11:39
Eventueel kun je voor een niet HP ESXi versie ook gewoon de "HP ESXi Offline Bundle for VMware ESXi 5.0" (of de 4.0 of 4.1 ESXi) versie downloaden en installeren vanaf de HP site.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-09 16:27

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Equator schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:41:
CIM staat voor Compaq Insight Management, tegenwoordig bestaat dat als HPSIM, HP Systems Insight Management.
Binnen VSphere land staat CIM voor Common Information Model, zeg maar een set API's waarmee hardware status uit te lezen valt.

De TS moet eerst maar uitleggen welke versie VSphere gebruikt wordt, wat het probleem is, en wat zelf geprobeerd is om het probleem op te lossen. :)

HP CIM drivers - Nice features for storage

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B