3930K of P9X79 stuk... Wie helpt testen?

Pagina: 1
Acties:
  • 437 views

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 13:23

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
De cooler kwam onverwacht los en hij sprong uit, vermoedelijk in de thermische beveiliging. Maar zelfs na een cooldown periode springt hij niet meer aan. De voeding gaat direct naar zelf-beschermingsmodus.

Is de CPU (3930K) stuk of het mobo (Asus P9X79)?

Als ik mijn CPU in iemands mobo kan prikken of iemands CPU in mijn mobo dan weet ik wat er stuk is en wat ik moet vervangen.

Wie kan en wil me helpen in omgeving Amsterdam?
(ja, FAQ gelezen).

[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 03-05-2012 11:57 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• General_Snuss
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-02 16:07
Misschien ook in vraag en aanbod zetten?

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:53
Misschien is het moederbord resetten?

• Speedy-J
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-07-2025

Speedy-J

AMD Enthusiast

Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

Slaat het wel aan?
•Als de fans niet draaien of slechts eventjes aanslaan, dan is er mogelijk sprake van een overbelaste voeding of een kortsluiting ergens (zie onder Moederbord bij Conflicten).
•Ontkoppel de voeding van het moederbord en test het met een papierclipje/stroomdraadje op de ATX connector: groene draad doorlussen naar een willekeurig zwarte draad.

Als je daar even naar wilt kijken kan je gelijk je voeding uitsluiten.

Ryzen 7 5800@4.7GHz|Asus prime X570 pro|16GB G-Skill trident z rgb|Gigabyte rtx 2070 super|Custom WC van EK|chietech dragon|Corsair 750w rm x

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 13:23

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Topicstarter
In V&A zetten? Maar ik wil niks verkopen of kopen, ik vraag een medetweaker om hulp.

Mobo resetten in de zin van CMOS resetten? Al gedaan.

Hij slaat een kwart seconde aan, dan springt de voeding in zelfbeschermingsmodus.
Overbelast was de voeding niet, het is een 950W model wat op moment van de crah nog geen 500W gaf.
Hij zou wel stuk kunnen zijn natuurlijk.

Ik heb hem even naar MyCom gebracht om te laten analyseren want ik heb van zo'n nieuw systeem natuurlijk geen reserve onderdelen liggen en lukraak RMA'en of nieuw kopen is niet slim.
Ik verwacht dat ze me zullen vertellen hoe of wat... en dan issie nog steeds stuk :-/

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

(ja, FAQ gelezen).
En genegeerd dus...
In V&A zetten? Maar ik wil niks verkopen of kopen, ik vraag een medetweaker om hulp.
http://tweakers.net/aanbod/cat/826/computerhulp.html

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.