Videokaart niet gevonden na lange power off

Pagina: 1
Acties:

• Lowizi
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 01-02 19:11
OPGELOST! voor degene met vergelijkbaar probleem misschien handig

Mijn voeding bleek na 3 jaar niet helemaal meer 100% in orde. Die dingen schijnen na verloop van tijd toch flink in te leveren op het originele vermogen.
Daarom heb ik nu een nieuwe Coolermaster 750W Bronze voeding geplaatst en...
jawel geen problemen meer! :)

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem waar ik al twee dagen mijn hoofd over breek en kom er echt niet uit.

Vorige week heb ik een nieuwe videokaart gekocht, de Sapphire HD7950 3GB OC.
Deze heb ik op mijn oude moederbord geinstalleerd, dat is een MSI 790FX-GD70.
De kaart werkte prima, maar nadat er een nachtje de stroom af is geweest, werd hij de volgende dag niet meer gevonden! Erg vreemd.

Mijn eerste idee was dat de kaart door zijn eigen gewicht was gaan doorhangen en daardoor slecht contact maakte. Om dit uit te sluiten heb ik hem aan een zijde ondersteunt door een ty-ribje.
Het moederbord kan ook worden uitgesloten, want op mijn nieuwe moederbord, MSI Z77-GD65 heb ik hetzelfde probleem.

De kaart werkt prima, ook samen met de ingebouwde van de i5 3750k die ik erin heb zitten. Dat is allemaal geen probleem. Maar na een lange power off, wordt ie gewoon niet meer herkent. Dan moet ik de kables loshalen en opnieuw aansluiten en dan werkt ie weer!

Mijn gegevens:

i5 3750k
MSI Z77-GD65
Sapphire HD7950 3GB OC
700W Coolermaster Silent Pro

Ik heb wel mijn oude pci e kabeltjes gebruikt. Maar dat moet geen punt zijn toch?
De kaart wordt trouwens ook herkent als pci e 3.0 kaart.

Wie kan me alsjeblieft op weg helpen met wat advies?

[ Voor 11% gewijzigd door Lowizi op 11-07-2012 14:33 . Reden: Oplossing gevonden ]

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:00
misschien is je videokaart niet goed, als hij dit probleem ook heeft op een ander moederbord.
Is er geen Bios update voor dit probleem?
Kan je je nieuwe videokaart ook normaal aansluiten?
misschien ligt het daar wel aan.

[ Voor 24% gewijzigd door Hell-Slave op 03-05-2012 11:44 ]

Verwijderd

;)

[ Voor 155% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2012 15:32 ]