imho, de 99 van de 100 van die breaches zijn adverteerders die iets teveel info kregen, spam ' virus ' applicaties die profielen volspammen (user error, gewoon op alles klikken geval), of foto's die op private stonden maar toch niet helemaal.
Met de oAuth implementatie zijn vziw geen problemen.
CapGemini is overtuigd van haar advies, het is Minister Spies die een nadere overweging vraagt
Het rapport is te downloaden, nou ben ik ook wel benieuwd wat er precies staat

, en dit is het enige stukje waar digid en facebook genoemd worden:
De invloedop bedrijfsvoering en overheidsdiensten staat echter pas in de kinderschoenen.
Toch sluipt het gebruikvan de cloudoplossingen relatief onopgemerkt de overheid binnen. De verheidsdienstverlening zal veel baat hebben bij het omarmen van open en creatieve cloudcomputingmogelijkheden.
Bijvoorbeeld DigiD integreren met Facebook, waardoor burgers zich op een veilige wijze via een klik kunnen identificeren, en vervolgens communiceren met overheidsdiensten.
Het 'advies' leest voor mij meer als "Kijk eens naar andere creative cloudcomputing oplossingen" dan echt als "Facebook en DigiD integratie is een goed idee en moet"
En ik ben het met ze eens dat die creatieve oplossingen ook wel eens een goeie oplossing zouden kunnen zijn(of in ieder geval iets om eens serieus naar te kijken). Al dan niet met facebook of iets anders ala openID
Ook is het jammer dat zo'n uitspraak meten uit verband wordt getrokken en gedaan wordt alsof het al geïmplementeerd is en alles kut is
https://docs.google.com/d...ukvXZFnpkJVVWSA_oTq0/edit
[
Voor 7% gewijzigd door
Rmg op 03-05-2012 10:27
]