Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paco_NL
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 15:45
Beste mede Tweakers,

Ik heb een nas systeem van Qnap, type: 509-Pro. In deze qnap zitten 5x SAMSUNG HD103SJ 1AJ1 (1TB).

Er zijn een aantal QPKG Plugins geinstalleerd:
- Python
- SABnzbdplus
- Java JRE
- PMS (playstation streamer)

De SABnzbdplus scan't een folder, deze is een USB stick die in de Qnap zit. De standby modus is ingeschakeld (op 15 min). Maar werkt niet meer.

Er zitten meerdere PC's + PS3 in het netwerk. Maar wanneer deze allemaal uitstaan en ik een uur wacht, gaan deze niet in standby. Ook niet wanneer ik de netwerk kabel eruit haal en dus niets het apparaat kan bereiken.

Toen ik dit systeem net had, stond hij nog bij mij op de werkkamer, de stand-by modus werkte wel want als ik de nas aansprak gingen de HDD's uit standby. Daarna is hij naar zolder gegaan en eigenlijk niet meer naar gekeken. Heb enkel systeem update's gedaan. Toen ik hem weer naar beneden haalde, merkte ik dat hij eigenlijk nooit uit stand-by gehaald hoefde te worden, omdat hij al aanstond. Dit wil ik graag weer terug hebben!! ;)

Wat heb ik geprobeerd?
- Geen apparaten aan
- Netwerk kabel losgekoppeld
- Alle HDD's geformatteerd en factory reset

Wat kan dit zijn? Mis ik ergens een instelling? Kunnen jullie me helpen? Alvast bedankt!!

Mvg,
Paco_NL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Schakel eens Python / SABnzbdplus uit en kijk dan of de standbye modus weer werkt :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paco_NL
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 12-09 15:45
Heb ze uitgezet, ik wacht het eventjes af!

Helaas is dit niet de oplossing.

Heeft iemand nog een suggestie?

[ Voor 48% gewijzigd door Paco_NL op 03-05-2012 12:05 . Reden: Doorstrepen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WBT
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 03-04-2024

WBT

Ik er vanuit dat je na de fact.reset weer netjes de boel hebt geupdate naar de laatste firmware. Misschien dat het dan je PMS en/of de Java JRE plugin is?