Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09:52
Hallo,

Vanavond heb ik een nieuws systeem gebouwd. Alles verliep eerst zonder problemen, windows en drivers geinstalleerd, maar ik vond de temperatuur van de CPU enigszins raar. Core0 is een stuk koeler dan de rest Het verschil met de andere cores is zo'n 15 graden. Ik besloot mijn koeler opnieuw te monteren. Dat gedaan hebbende zette ik de voeding (Cooler Master Silent Pro Gold 600w) met het knopje weer aan. Gelijk klonk er een knal en vlogen de vonken uit de achterkant van de voeding. Ik had de computer zelf nog niet eens aangezet. De stop, aardlekschakelaar en hoofdschakelaar in de meterkast sloegen ook om.
Hoe zou dit kunnen gebeuren? Heb ik gewoon een defecte voeding gekregen, of is er misschien iets anders aan de hand?

Ik typ dit bericht nu op de betreffende pc waarbij ik gebruik maak van de Corsair HX750w van mijn broertje. Op het moment van schrijven lijkt er niets aan de hand te zijn, maar schijn kan bedriegen..

Als iemand dit iets kan ophelderen zou ik dat zeer op prijs stellen.

Systeem specs:

Case: Corsair 600T Special Edition (White)
Motherboard: MSI Z77 GD65
Memory: G.Skill Ares 2133mhz orange 16GB
CPU: Intel Core i7 3770K
Cooler: Phanteks PH-TC14PE Orange
GPU: Asus HD7970 DirectCU II TOP
SSD: Samsung 830 series 128GB
HDD: Seagate Barracuda 2TB ST2000DM001
PSU: CoolerMaster Silent Pro Gold 600w (won it)
Sound: Asus Xonar DGX with Sennheiser PC 360 G4me
Orange / White Bitfenix Alchemy cable extentions all around

[ Voor 18% gewijzigd door ArjenIsM3 op 03-05-2012 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yarno
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09-09 20:12
Klinkt als sluiting in de voeding.
Als je de voeding niet hebt open gemaakt zou ik het probleem bij de verkopende partij neerleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-09 20:08
Ik hoop alleen dat de rest van je systeem geen tik (overspanning) heeft gehad van die voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11:18

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Tja, pech hebben. Voedingen ontploffen wel vaker :P

Ik zou er zelf niet teveel achter zoeken, zeker niet als de rest van je hardware nog leeft.

Hier stond een dode link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:44
Het is niet echt gebruikelijk dat de aardlek inkomt en nog ongebruikelijker dat de hoofdstop knalt :o

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:10
Hell-Slave schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:09:
Ik hoop alleen dat de rest van je systeem geen tik (overspanning) heeft gehad van die voeding.
Met Hell-Slave ...

Daarbij idd de voeding gewoon retourneren naar waar hij vandaan kwam. Als hij ouder dan twee jaar is geef ik je weinig kans, maar misschien heb je geluk en krijg je coulance van de verkopende partij.

Je had toch niet het al oude fabeltje "230 - 110" switchje omgezet in de hoop dat hij nog sneller ging lopen door over-voltage he?
offtopic:
Niet dat ze nog op tegenwoordige, degelijke voedingen te vinden zijn, maargoed :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Hartelijk dank voor de reacties! Helaas is er geen verkopende partij. Ik heb de voeding gewonnen bijhardware.info voor een review die ik heb geschreven. Wel heb ik CoolerMaster een mail gestuurd hierover.
Omdat ik niet veel vertrouwen meer heb in CM voedingenen ik niet lang kan wachten heb ik maar een Corsair AX850 besteld, waar ik overal goede verhalen over hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aghanim
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Heb je bij het opnieuw monteren van je koeler alle onderdelen in de kast laten zitten of heb je het moederbord uit de kast gehaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Bij het opnieuw monteren heb ik alles in de kast laten zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07:18
killablade schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:40:
Hartelijk dank voor de reacties! Helaas is er geen verkopende partij. Ik heb de voeding gewonnen bijhardware.info voor een review die ik heb geschreven. Wel heb ik CoolerMaster een mail gestuurd hierover.
Omdat ik niet veel vertrouwen meer heb in CM voedingenen ik niet lang kan wachten heb ik maar een Corsair AX850 besteld, waar ik overal goede verhalen over hoor.
Waarom een 850w voeding?
Daar kan je 3x een 7970 mee draaien 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mental
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-10-2020
Redblader schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 17:19:
[...]

Waarom een 850w voeding?
Daar kan je 3x een 7970 mee draaien 8)7
3x een 7970 en je zit al boven de 600 watt, als je daar een i7 tegenaan gooit met een tdp van 130w en nog wat andere hardware hebt dan kom je al tekort aan 850w.
Laat staan dat 3x 200 watt uberhaubt beschikbaar is (hangt van de indeling van de voeding af).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArjenIsM3
Een 850w voeding zodat ik later nog de mogelijkheid heb om er een extra 7970 bij te plaatsen. Daarnaast zal ik het systeem overklokken, dus een beetje headroom kan geen kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Aghanim schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 13:47:
Heb je bij het opnieuw monteren van je koeler alle onderdelen in de kast laten zitten of heb je het moederbord uit de kast gehaald?
Al maakte het moederbord kortsluiting dan zou dit als nog nooit mogen gebeuren. Je moet wel een hele gare voeding hebben wil die geen kortsluitbeveiliging hebben.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Pagina: 1