Hallo,
Vanavond heb ik een nieuws systeem gebouwd. Alles verliep eerst zonder problemen, windows en drivers geinstalleerd, maar ik vond de temperatuur van de CPU enigszins raar. Core0 is een stuk koeler dan de rest Het verschil met de andere cores is zo'n 15 graden. Ik besloot mijn koeler opnieuw te monteren. Dat gedaan hebbende zette ik de voeding (Cooler Master Silent Pro Gold 600w) met het knopje weer aan. Gelijk klonk er een knal en vlogen de vonken uit de achterkant van de voeding. Ik had de computer zelf nog niet eens aangezet. De stop, aardlekschakelaar en hoofdschakelaar in de meterkast sloegen ook om.
Hoe zou dit kunnen gebeuren? Heb ik gewoon een defecte voeding gekregen, of is er misschien iets anders aan de hand?
Ik typ dit bericht nu op de betreffende pc waarbij ik gebruik maak van de Corsair HX750w van mijn broertje. Op het moment van schrijven lijkt er niets aan de hand te zijn, maar schijn kan bedriegen..
Als iemand dit iets kan ophelderen zou ik dat zeer op prijs stellen.
Systeem specs:
Case: Corsair 600T Special Edition (White)
Motherboard: MSI Z77 GD65
Memory: G.Skill Ares 2133mhz orange 16GB
CPU: Intel Core i7 3770K
Cooler: Phanteks PH-TC14PE Orange
GPU: Asus HD7970 DirectCU II TOP
SSD: Samsung 830 series 128GB
HDD: Seagate Barracuda 2TB ST2000DM001
PSU: CoolerMaster Silent Pro Gold 600w (won it)
Sound: Asus Xonar DGX with Sennheiser PC 360 G4me
Orange / White Bitfenix Alchemy cable extentions all around
Vanavond heb ik een nieuws systeem gebouwd. Alles verliep eerst zonder problemen, windows en drivers geinstalleerd, maar ik vond de temperatuur van de CPU enigszins raar. Core0 is een stuk koeler dan de rest Het verschil met de andere cores is zo'n 15 graden. Ik besloot mijn koeler opnieuw te monteren. Dat gedaan hebbende zette ik de voeding (Cooler Master Silent Pro Gold 600w) met het knopje weer aan. Gelijk klonk er een knal en vlogen de vonken uit de achterkant van de voeding. Ik had de computer zelf nog niet eens aangezet. De stop, aardlekschakelaar en hoofdschakelaar in de meterkast sloegen ook om.
Hoe zou dit kunnen gebeuren? Heb ik gewoon een defecte voeding gekregen, of is er misschien iets anders aan de hand?
Ik typ dit bericht nu op de betreffende pc waarbij ik gebruik maak van de Corsair HX750w van mijn broertje. Op het moment van schrijven lijkt er niets aan de hand te zijn, maar schijn kan bedriegen..
Als iemand dit iets kan ophelderen zou ik dat zeer op prijs stellen.
Systeem specs:
Case: Corsair 600T Special Edition (White)
Motherboard: MSI Z77 GD65
Memory: G.Skill Ares 2133mhz orange 16GB
CPU: Intel Core i7 3770K
Cooler: Phanteks PH-TC14PE Orange
GPU: Asus HD7970 DirectCU II TOP
SSD: Samsung 830 series 128GB
HDD: Seagate Barracuda 2TB ST2000DM001
PSU: CoolerMaster Silent Pro Gold 600w (won it)
Sound: Asus Xonar DGX with Sennheiser PC 360 G4me
Orange / White Bitfenix Alchemy cable extentions all around
[ Voor 18% gewijzigd door ArjenIsM3 op 03-05-2012 02:24 ]