Auto beschermen tegen hagel?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:15
Als je nu geen garage of carport hebt, en dus de auto gewoon aan huis (bij de straat) hebt, hoe kun je je auto dan het beste beschermen tegen zware hagel?

Ook misschien interessant voor diegene die de auto buiten staan hebben op hun werk.

deze hoezen zullen wel niet veel soelaas bieden. :/

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

als je onder z'n hoes van die noppen matrassen legt kom je al een heel end denk? of zoek je echt iets wat er speciaal voor bedoeld is?

[ Voor 25% gewijzigd door GoldenSample op 03-05-2012 00:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13:15
Iets wat er speciaal voor bedoeld is, en er snel op kan zou handig zijn.

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

Je hebt ook 'padded' hoezen.

Google?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
De kans op hagelschade is aanzienlijk kleiner dan de kans dat iemand er tegenaan rijdt of krassen op maakt... Waarom dan die moeite doen tegen hagel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 13:39
RemcoDelft schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 07:15:
De kans op hagelschade is aanzienlijk kleiner dan de kans dat iemand er tegenaan rijdt of krassen op maakt... Waarom dan die moeite doen tegen hagel?
Een bumper is toch een stuk goedkoper als je complete auto te moeten laten uitdeuken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 10-05 19:38

-tom-562

Oliesjeik

WA+Casco verzekeren

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat zou zijn mijn reactie zijn geweest als deze er nog niet stond :P

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
RemcoDelft schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 07:15:
kan zijn, maar ik heb nog nooit een krasje of deukje op mijn auto gehad (door eigen schuld, of die van een ander),
totdat september vorige een hagelbui met stenen van 5-6cm voor 4000 euro schade aan mijn auto veroorzaakte.
:X

Hagelshade aan auto. Hulst 10-9-2011

[ Voor 11% gewijzigd door M a r c o op 03-05-2012 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-05 22:21
Gunner schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:43:
Dat zou zijn mijn reactie zijn geweest als deze er nog niet stond :P
^^ Dat inderdaad :P Al is beperkt casco of WA+ over het algemeen voldoende :)

[ Voor 12% gewijzigd door Paul op 03-05-2012 11:14 ]

"Your life is yours alone. Rise up and live it." - Richard Rahl
Rhàshan - Aditu Sunlock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Andere optie is om het te accepteren en er gewoon mee door te rijden. Dat is in ieder geval goedkoper. Maar dat hangt er vanaf hoe belangrijk het uiterlijk van een auto voor je is natuurlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door Roenie op 03-05-2012 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11-2024
Snowwie schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 00:20:
Als je nu geen garage of carport hebt, en dus de auto gewoon aan huis (bij de straat) hebt, hoe kun je je auto dan het beste beschermen tegen zware hagel?

Ook misschien interessant voor diegene die de auto buiten staan hebben op hun werk.

deze hoezen zullen wel niet veel soelaas bieden. :/
Wij hebben thuis 4 auto's
De duurste gingen de schuur in de andere was een lease auto dus big deal.
De andere prive auto gewoon onder een brug gezet (was overigens niet de enigste met dat idee).
Dit was toen er een zware hagelbui werd verwacht.

Op me werk is het was anders. Gelukkig zit er tegenover ons kantoor een drive in bouwmarkt. Dus bij hagel ga ik spijkers kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AMDFreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-05 14:59

AMDFreak

Intel is zo..

Auto met een glazendak kopen? Scheelt al een stuk ;)

9x Jinko 420Wp = 3780wp - Zuid 35

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 10-05 23:37
En carbonvezel motorkap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-05 23:30
Misschien zou je een partytent daarvoor tijdelijk kunnen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
TheJason schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:30:
Misschien zou je een partytent daarvoor tijdelijk kunnen gebruiken?
Dan vergeet jij de bijbehorende wind :)
Afbeeldingslocatie: http://www.hartsink.eu/images/Hagel/DSCN0638.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:10

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Er bestaan hagelschermen (soort netten) die fruittelers gebruiken om over hun boomgaarden te spannen.

In combinatie met een partytent kun je zo dus een stellage maken voor over je auto. Als de hagel groot genoeg is om je auto te beschadigen, zal het waarschijnlijk ook door een stevig zeil gaan. Ik zou dus wel echt zo'n hagelnet gebruiken. Ook heeft de wind geen vat op een net.

Ik heb alleen geen idee waar dat spul in de handel te krijgen is, en wat dat kost. Bij ons in de buurt zitten een paar fruittelers die die netten gebruiken, en er blijven nog wel eens wat reststukken van over. ;)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10-05 23:30
RemcoDelft schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:33:
[...]

Dan vergeet jij de bijbehorende wind :)
Je moet dan ook wel je scheerlijnen gebruiken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

M a r c o schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 08:47:
[...]

kan zijn, maar ik heb nog nooit een krasje of deukje op mijn auto gehad (door eigen schuld, of die van een ander),
totdat september vorige een hagelbui met stenen van 5-6cm voor 4000 euro schade aan mijn auto veroorzaakte.
:X

[afbeelding]
Pft. Daar heeft de hagel je een dienst gedaan. Wedden dat je nu minder benzine verbruikt?

(Zoek eens op waarom een golfbal van die deukjes heeft.)

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Oeh die weet ik. Omdat een golfbal een inherent object is met een nogal rukke aerodynamica waarbij je kan zorgen dat de lucht langer netjes erlangsheen stroomt doormiddel van die deukjes. Echter bij objecten met goede aerodynamica voegt het niks toe en zorgt het alleen voor meer luchtweerstand. Als je het al bij een auto zou willen doen, moet je het doen bij het gedeelte waar de luchtstroming los laat van de auto bij normaal gebruik, en dat is niet midden op het dak.

Sowieso heb ik ook nog mijn twijfels over de grote van de deuken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

party-pooper :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23
Roenie schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:09:
Andere optie is om het te accepteren en er gewoon mee door te rijden. Dat is in ieder geval goedkoper. Maar dat hangt er vanaf hoe belangrijk je een auto vind natuurlijk.
^ dit dus

Ik koop een auto om mee te rijden wetende dat er onheil mee kan gebeuren en ga dan ook geen extra maatregelen nemen tegen bijvoorbeeld hagel. Het is een auto en met wat extra golvingen rijdt hij net zo goed.

maargoed, zolang het ding volledig casco verzekerd is, is het een beetje een non-discussie :P

[ Voor 8% gewijzigd door Rukapul op 03-05-2012 10:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
Rukapul schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:54:
[...]
maargoed, zolang het ding volledig casco verzekerd is, is het een beetje een non-discussie :P
Sterker nog: als de verzekering jou schadeloos stelt voor 4k rijd je met plezier met je dakdeuken rond. Zelf zie je ze niet eens!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:50:
[...]
Pft. Daar heeft de hagel je een dienst gedaan. Wedden dat je nu minder benzine verbruikt?

(Zoek eens op waarom een golfbal van die deukjes heeft.)
lol, de deuken zijn inmiddels wel al verwijderd. (gelukkig verzekerd).
Auto was ook nog niet eens 1 jaar oud.
Waren >600 deuken volgens het schadebedrijf.
@AMDFreak en t-captain, niet alleen dak en motorkap kunnen deuken ;)
Bij mij waren ook de achterklep, deurstijlen en portieren gedeukt.
(bij enkele anderen in de straat waren de ramen zelfs wel gesneuveld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09:37
furby-killer schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:53:
Oeh die weet ik. Omdat een golfbal een inherent object is met een nogal rukke aerodynamica waarbij je kan zorgen dat de lucht langer netjes erlangsheen stroomt doormiddel van die deukjes. Echter bij objecten met goede aerodynamica voegt het niks toe en zorgt het alleen voor meer luchtweerstand. Als je het al bij een auto zou willen doen, moet je het doen bij het gedeelte waar de luchtstroming los laat van de auto bij normaal gebruik, en dat is niet midden op het dak.

Sowieso heb ik ook nog mijn twijfels over de grote van de deuken...
Afbeeldingslocatie: http://25.media.tumblr.com/tumblr_let8wmnILM1qb815co1_500.jpg
De mythe dat je auto efficiënter is met golfbal deukjes is confirmed.
De auto met deuken haalde 29,6 mpg. De aerodynamische auto haalde 26,4 mpg

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
De aanname dat een auto een aerodynamisch object is, is fout. Goed, de lucht laat w.s. niet los op het dak, dat klopt, maar het heeft echt alles behalve een aerodynamische vorm. Een gevoerde hoes kan werken, maar dan moet je flinke voering hebben. Van die heel grote hagelstenen komen hard aan :o

Ik vind de tip van een brug, een tankstation, of een andere harde overkapping nog wel een goede. Of rijd een parkeergarage in als je echt zeker weet dat er zo'n bui komt. De schade weegt niet op tegen de parkeerkosten en zolang duurt zo'n heftige hagelbui doorgaans niet.

Als je je auto ziet als gebruiksvoorwerp is dat prima, maar zie zo'n gedeukt ding maar te verkopen. Het kost je hoe dan ook veel geld en je moet ook tegen plagerige opmerkingen kunnen.

[ Voor 63% gewijzigd door Grrrrrene op 03-05-2012 11:50 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:23
Grrrrrene schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 11:47:
Als je je auto ziet als gebruiksvoorwerp is dat prima, maar zie zo'n gedeukt ding maar te verkopen. Het kost je hoe dan ook veel geld en je moet ook tegen plagerige opmerkingen kunnen.
Uiteraard moet je daar rekening mee houden. De vorige twee auto's zijn echter tot 270k km opgereden en daarna voor een paar honderd euro naar de export gegaan (eentje met deukschade trouwens :P). Netto effecten van deuken of uberhaupt schade is dan marginaal.

Mocht je de auto alsnog willen verkopen dan is er de keuze om deze alsnog (enigszins) uit te laten deuken. De kans dat dat netto geld op levert is echter klein.

[ Voor 4% gewijzigd door Rukapul op 03-05-2012 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 911GT2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23-11-2023

911GT2

en blazen maar!

AMDFreak schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 10:18:
Auto met een glazendak kopen? Scheelt al een stuk ;)
Ik weet niet precies wat je insteek ik. Maar ik ga er maar even vanuit dat je denkt dat het glas breekt.

Het tegendeel is waar!

Uit eigen ervaring kan ik je melden dat het niet zo is. Toen wij een jaar of 7 geleden in frankrijk een hagelstorm te verduren kregen (zo erg dat er ruiten sneuvelden, harde lamellen cover van het zwembad een gatenkaas werd en de pannen op het dak (leisteen) braken) hadden de auto's van mijn schoonouders aanzienlijke schade (s-type en een avensis) mijn smartje wat er direct naast stond en een glazen dak had, had niets! De plastic kappen waren veerkrachtig genoeg geweest, de veiligheidskooi (het zilveren stuk) was zo hard dat daar niets mee gebeurd was, en het glazen dak had zich prima gehouden.

Ik heb dus liever een glazen dak dat een metalen dak bij zware hagel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Ach als de auto naar het Oostblok gaat maakt het niet zoveel uit hoeveel deuken er al inzitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

911GT2 schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:08:
[...]

Ik weet niet precies wat je insteek ik. Maar ik ga er maar even vanuit dat je denkt dat het glas breekt.
Daar ging ik niet van uit eigenlijk. Glas is enorm sterk, en dat glas wat in autoruiten gebruikt wordt is al helemaal belachelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-05 17:01
Simpelweg noppenfolie in een hoes lijmen moet 99% al tegenhouden. Voor de 1% waarbij je met 3cm doorsnee ballen te maken hebt, helpt toch niets :P Andere optie zou een polyethyleenplaat zijn, maar dat maakt het allemaal een stuk onhandiger qua opbergen enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsleon
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05-11-2024
Ben nog steeds van mening dat hem onder een brug zetten makkelijker is.
En anders kan je het altijd nog navragen bij garage bedrijven of transport bedrijven bij jou in de buurt.

En als dat geen optie is kan je altijd nog een paar kussens/matrassen op je auto leggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
CyBeR schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 12:14:
[...]
Daar ging ik niet van uit eigenlijk. Glas is enorm sterk, en dat glas wat in autoruiten gebruikt wordt is al helemaal belachelijk.
Glas is inderdaad behoorlijk sterk, maar ook dat was niet tegen de hagelbui die wij kregen opgewassen.
Toen ik de ochtend nadien bij het schadeherstel bedrijf stond, stonden er 4 auto's met gesneuvelde autoruiten door de hagel. (2 audi's en 2 bmw's :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chevy454
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Roenie schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:09:
Andere optie is om het te accepteren en er gewoon mee door te rijden. Dat is in ieder geval goedkoper. Maar dat hangt er vanaf hoe belangrijk je een auto vind natuurlijk.
QFT!

Een auto is een gebruiksvoorwerp. Bij gebruik krijg je eenmaal gebruikssporen.
We proberen dat allemaal te beperken natuurlijk maar om 3000 euro aan niet functionele schade te betalen is geld weggooien :) En met een hagelscherm kan je veel dingen voorkomen maar dat is enkel uitstel :)

[ Voor 33% gewijzigd door Chevy454 op 03-05-2012 13:22 ]

Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PZOOO
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 24-04-2023
ik zie wel eens auto's met een soort rubber op de neus, is dat tegen steenslag ofzo? waarom zitten er van die driehoekige handvaten aan? het zijn namelijk best vaak halford tjoening auto's (: golf met grote velgen, blauwe leds, spoiler, witte achterlichten etc)

[ Voor 20% gewijzigd door PZOOO op 04-05-2012 00:52 ]

ICT & Reizen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

zoek eens op 'Car-Bra'
tegen steenslag want das lelijk :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
bij caravans in Oostenrijk enz. spannen ze een dik zijl over een aantal balken van 5-10cm en voor en achter vast gesjord zodat hij goed gespannen stond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
GoldenSample schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 01:00:
zoek eens op 'Car-Bra'
tegen steenslag want das lelijk :+
Ziet er een beetje "Batman"-achtig uit:
Afbeeldingslocatie: http://www.carcoverusa.com/images/camero-home.jpg

Dit heeft hetzelfde effect als automatten en iPad-covers: je hele leven kijk je er tegenaan, daaronder blijft-ie inderdaad mooi (maar dat zie je niet!), en uiteindelijk gaat-ie glimmend naar de sloop...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:10

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

DECOY88 schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 07:28:
bij caravans in Oostenrijk enz. spannen ze een dik zijl over een aantal balken van 5-10cm en voor en achter vast gesjord zodat hij goed gespannen stond.
Klopt, maar zoals ik al zei: zeilen zijn vaak niet bestand tegen hagel, en windgevoelig. Zeker als het een draagbare constructie moet zijn (en dus licht) heb je flinke kans dat je kunt vliegeren met je zeil. Been there, done that. (met 8 man aan een partytentje hangen en alsnog de lucht in gaan)

Ik zie dus meer in hagelnetten. Stevig, wind heeft er geen vat op, en bestand tegen zonlicht. Die zijn echter wel flink prijzig. En je moet een adresje hebben waar je ze koopt, want om nou een rol van 200m te kopen is misschien een béétje overkill. Voordeel is wel dat je het vrij compact kunt opbergen als je het een beetje slim aanpakt.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Probleem is een beetje dat je niet exact weet wanneer het gaat hagelen. En op het moment dat dat die 5cm ballen naar beneden komen, ben je
1. Te laat en
2. Na 2 meter lig je bewusteloos op straat. ;) of op zijn minst ranzige koppijn.

Tenzij je de hele dag naar buiten wil gaan staren, of permanent een hagelnet om je auto wil hebben.

Dat laatste is vooral handig als je een gooi wil doen naar de vacature parttime dorpsgek. ;)

Het is het makkelijkst als je de auto gaat zien voor wat het is: een gebruiksvoorwerp.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M a r c o
  • Niet online
Ik ken inderdaad iemand die naar de hap moest voor hechtingen nadat hij zo'n hagelbal op zijn hoofd kreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IStealYourGun
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 02-04 21:32

IStealYourGun

Доверяй, но проверяй

Gewoon verzekering nemen die deze schade dekt?

♥ Under Construction ♦ © 1985 - 2013 and counting. ♣ Born to be Root ★ In the end, we are all communists ♠ Please, don't feed me meat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
DrivinUCrazy schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 10:13:
[...]

Klopt, maar zoals ik al zei: zeilen zijn vaak niet bestand tegen hagel, en windgevoelig. Zeker als het een draagbare constructie moet zijn (en dus licht) heb je flinke kans dat je kunt vliegeren met je zeil. Been there, done that. (met 8 man aan een partytentje hangen en alsnog de lucht in gaan)

Ik zie dus meer in hagelnetten. Stevig, wind heeft er geen vat op, en bestand tegen zonlicht. Die zijn echter wel flink prijzig. En je moet een adresje hebben waar je ze koopt, want om nou een rol van 200m te kopen is misschien een béétje overkill. Voordeel is wel dat je het vrij compact kunt opbergen als je het een beetje slim aanpakt.
dat is van dat pvc gecoate doek wat ze ook voor springkussen gebruiken. en licht daar op alle caravans die er het hele jaar staan. weegt wel iets meer dan je partytentje _O-

maar over hoeveel schadelijke buien per jaar hebben we het? eens in de 10 jaar?

[ Voor 4% gewijzigd door DECOY88 op 08-05-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:25
ooit al een senior legertent de lucht in zien gaan in een storm? ik wel anders, en daarvan is het zeil alleen al 100kg ofzo (toch retezwaar) en dan nog wat stalen gebinte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DECOY88
(overleden)
Tarkin schreef op dinsdag 08 mei 2012 @ 13:02:
ooit al een senior legertent de lucht in zien gaan in een storm? ik wel anders, en daarvan is het zeil alleen al 100kg ofzo (toch retezwaar) en dan nog wat stalen gebinte.
zorgen dat er geen druk opgebouwd kan worden doorgoed te spannen :Y en een goede auto eronder om hem te laten staan _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarkin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:25
het moet wel gezegd worden dat onze kindjes (was bij de chiro) te tam waren om de piketten in de grond te slaan, dus ze stond gewoon losjes opgesteld :+
Pagina: 1