HP 5103, Windows 7 starter > blue screen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-09 15:59
Ik heb al tijden een HP 5103 die volgepropt was met HP-meuk toen ik 'm kreeg.
Dat ding is niet vooruit te branden dus ik besloot deze week een snelle Starter versie er op te zetten.

Dat lukt prima, netbookje is ook sneller nu, maar als ik 'm opstart krijg ik een BSOD met daarin de melding
** STOP 0x0000007E **

Er staat dus verder niets op, alleen een Broadcom driver om het internet aan de praat te krijgen en verder dus all Windows updates.

Iemand een hint hoe ik dit nu op kan lossen? Ik heb de hele actie 2 keer uitgevoerd maar blijf hetzelfde resultaat houden. Als ik 'm opstart in de Foutopsporingsmodus gaat het wel goed en draait de netbook als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Google eens op de foutmelding die je krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:16
Zoals hierboven, daar heb je nog niet op gegoogled... ;) Doe gewoon is ff voor de gein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
zeker wel gedaan, echter alleen de 0x0000007E is natuurlijk een hele algemene
Als ik ook het vervolg achter haakjes invoer krijg ik geen hits meer.

Nieuwste BIOS staat er op en verder alleen W7 Starter en voor de Windows update werkt het als een zonnetje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pascal
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 08:37
Probeer eens in de bios de SATA/HDD mode van AHCI naar (native)IDE te zetten en/of anders om. 7E is vaak een AHCI/IDE probleem maar eigenlijk is het ook apart want je kon Win7 wel installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Pascal schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 21:55:
Probeer eens in de bios de SATA/HDD mode van AHCI naar (native)IDE te zetten en/of anders om. 7E is vaak een AHCI/IDE probleem maar eigenlijk is het ook apart want je kon Win7 wel installeren...
done, maar geeft hetzelfde resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 12:16
Een dergelijke melding heeft in veel gevallen met problemen met het RAM geheugen te maken... vrij algemene melding wat dat betreft daar heeft de TS gelijk in, maar zoals je bij al die algemene meldingen terug kan vinden is het vrijwel altijd te herleiden tot het RAM geheugen en is het raadzaam om daar te beginnen.

Dus... geheugen testen :) Heb je 2 latjes geheugen erin zitten? Eentje eruit en testen met het bankje wat er nog in zit... en andersom uiteraard. Heb je maar 1 latje... andere regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ExTaxi
Probleem inmiddels opgelost met backup procedure (toch nog iets goed aan de HP-meuk op de 5103).

Het ligt niet aan het geheugen. Memory-test (en alle andere testjes zoals run-in test en harddisk test allemaal succesvol). Zou ook raar zijn dat door een nieuwe versie van W7 in ene het geheugen niet goed zou zijn.

Machine draait weer als een speer, dus echt geen idee wat er nu mis ging. Misschien wel die W7-versie die niet helemaal ok was.

Bedankt voor de tips zover.
Pagina: 1