HDMI naar VGA oplossing

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dag iedereen, mijn probleem is het volgende. Ik ben al maanden op zoek naar een "goedkoop" oplossing voor HDMI/USB naar VGA om te zetten. Met goedkoop bedoel ik tussen de 20 en 30 euro.

Ik moet namelijk voor het school kunnen presenteren en ze hebben enkel VGA input. Maar mijn Dell XPS 17 heeft zo'n input niet. Enkel HDMI of USB (externe videokaart eventueel).

Overal waar ik zoek vind ik HDMI naar DVI-D en ik dacht eventueel een DVI naar VGA erbij te pakken, maar dat is enkel voor DVI-I. En zo'n grote apparaat van in de 60 euro dat HDMI naar VGA omzet zit niet in het budget. USB naar VGA vind ik wel, maar ik wil zeker zijn dat het zou werken op een projector bv:hier

Iemand enig idee wat ik zou kunnen doen? Heb al de forum doorzocht en vond niets echt relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:44
USB naar VGA is in principe gewoon een USB videokaart en zou gewoon moeten werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sharkbite01
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
http://www.ebay.nl/itm/1-...pters&hash=item2a13def820

EDIT: sorry te gehaast geplaatst "THIS ITEM IS NOT COMPATIBLE WITH COMPUTER AND LAPTOP"

[ Voor 19% gewijzigd door sharkbite01 op 02-05-2012 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks JGC - Sharbite01 betwijfel of da da wel egt is :p kunt rechtstreeks van digitaal na analoog gaan moet iet tussezitte om signale om te zette

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Leen een laptop, of gebruik de laptop van een klasgenoot. Om nu voor die ene keer zo'n oplossing te kopen?

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:56:
Thanks JGC - Sharbite01 betwijfel of da da wel egt is :p kunt rechtstreeks van digitaal na analoog gaan moet iet tussezitte om signale om te zette
Ik zou ook een nieuw toetsenbord kopen. Je mist behoorlijk veel letters.

[ Voor 63% gewijzigd door RaZ op 03-05-2012 00:00 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:25

D4NG3R

kiwi

:)

Een HDMI signaal gebruikt een veel hogere bandbreedte als een USB bus aankan. Dit soort adapters raad ik je sowieso af. Daarnaast gaat dit je goedkoop niet lukken, aangezien je een digitaal signaal moet omvormen naar een analoog signaal. Ik zou gewoon vragen aan een medestudent of bekende of je even de laptop kan lenen.

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• keejoz
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 13-07 12:45
RaZ schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:59:
[...]

Ik zou ook een nieuw toetsenbord kopen. Je mist behoorlijk veel letters.
Neen, is gewoon een (oost of west) vlaams dialect ;)

Voor die ene presentatie leen je maar een laptop van een klasgenoot of zeg je maar dat die school er voor moet zorgen. Hoe kunnen zij nu eisen van jou dat jij moet tegemoetkomen voor hun infrastructuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
gambieter schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:59:
Leen een laptop, of gebruik de laptop van een klasgenoot. Om nu voor die ene keer zo'n oplossing te kopen?
Eigenlijk moet ik over 3 jaar veel meer presentaties geven, dus zoek ik nu naar een duurzaam oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 22:25

D4NG3R

kiwi

:)

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 00:09:
[...]

Eigenlijk moet ik over 3 jaar veel meer presentaties geven, dus zoek ik nu naar een duurzaam oplossing
VGA is een verouderde techniek die je steeds minder tegen gaat komen, tegen die tijd lijkt mij het stug als de projectieapparatuur geen DVI of HDMI poort heeft.
keejoz schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 00:08:
[...]

Neen, is gewoon een (oost of west) vlaams dialect ;)
Motk ok es alles gaan tiepn alsof'k óet tweant komme?

Houd het liever op gewoon netjes algemeen Nederlands :P .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Verwijderd schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 00:09:
[...]

Koop dan een beamer met een HDMI ingang. Ja, het is duurder, maar wel duurzaam. Die laptop gaat immers ook nog makkelijk 3-4 jaar mee.

[ Voor 45% gewijzigd door RaZ op 03-05-2012 00:13 ]

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat begrijp ik volledig, maar wat van mijn usb naar vga zou dat lukken?
http://www.conrad.be/ce/n...SB-grafische-kaart-op-VGA
dit

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Ja, dat gaat prima lukken. Maar het ligt wel aan wat voor presentatie je gaat doen. Van usb->vga heeft wel een snelheid beperking, en dat merk je als je hi-res video's wil afspelen, zal te traag zijn. Een PowerPoint presentatie van 1024x768 zal zonder problemen werken.

USB naar VGA is investeren in een oude techniek (Zoals VGA), en is dus niet echt duurzaam te noemen.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wel als het infrastructuur van ons school (KdG) enkel vga ondersteund kan het voor de volgende 3 jaar mee dus is zal ik in zekere zin mijn investering eruit kunnen halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:44
D4NG3R schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 00:00:
Een HDMI signaal gebruikt een veel hogere bandbreedte als een USB bus aankan. Dit soort adapters raad ik je sowieso af. Daarnaast gaat dit je goedkoop niet lukken, aangezien je een digitaal signaal moet omvormen naar een analoog signaal. Ik zou gewoon vragen aan een medestudent of bekende of je even de laptop kan lenen.
Aangezien die beamers alleen VGA hebben, vermoed ik ook niet dat die full HD zijn. Die USB dingen zijn in principe prima geschikt voor een standaard powerpoint presentatie. Je kunt in principe nog 720p afspelen over zo'n ding, maar van harte gaat dat al niet meer. Verder neemt de kwaliteit af, aangezien deze dingen compressie gebruiken om de bandbreedte-limiet te overwinnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik heb het ondertussen al besteld. Zal tussen de 2 tot 4 dagen duren vooraleer ik hem heb.
Ik vind het nochtans wel een goed oplossing. Hogescholen hebben genoeg geld om te investeren in HDMI compatibele beamers, maar het is geen noodzakelijk investering lijkt hun. Want er staat duidelijk op laptop vereisten VGA dus ben ik zogezegd in fout. Al bij al ben ik voor 10 euro boven mijn budget vanaf. Het is niet alsof ik full HD videos ga streamen op school.
Allemaal hartelijk dank alleszins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oostburg
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 30-07 13:21
Nou wil ik niet veel zeggen hoor, maar heeft jou XPS 17 niet gewoon een mini-displayport aan de achterkant zitten? Mijn XPS 15 heeft dit namelijk wel en kan hier zonder problemen een MDP --> VGA adapter voor gebruiken.
Pagina: 1