Sapphire HD6950 > 4 monitoren?

Pagina: 1
Acties:

• CU2morO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-01 20:32
Mijn Sapphire Radeon HD6950 heeft 4 uitgangen:
- 2 DVI
- 1 DP
- 1 HDMI

Op de DP zit nu een verloopstukje naar DVI (1x). Op deze kaart zitten nu 3 monitoren voor mijn desktop via DVI. Nu wil ik graag mijn TV ook aansluiten op de HDMI poort die nog vrij is, en mijn hoofdmonitor klonen naar deze HDMI poort.

Alles gaat prima in Windows 7, hij herkent de TV als 4e monitor, maar wanneer ik deze wil inschakelen in wat voor configuratie ook (extend desktop, clone 1+2, etc.) dan krijg ik de nietszeggende foutmelding 'could not save display settings'). Iedere andere combinatie van 3 monitoren werkt wel (2x DVI + HDMI, 1x DVI + DP>DVI + HDMI, etc.)

Is er een manier om te bereiken wat ik wil? Al dan niet met extra verloopstukjes?

Op internet vind ik alleen maar eyefinity configuraties met 4 monitoren op andere kaarten dan mijn HD6950.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:25
Voor zover ik weet kan je maar maximaal 3 monitoren op één kaart aansluiten, ondanks dat er 4 aansluitingen op zitten. DisplayPort en HDMI worden denk ik gedeeld, waardoor het het één of het ander is, niet allebei tegelijk. Dus 2x DVI + HDMI óf 2x DVI + DP.

The devil is in the details.

• CU2morO
Zelfs wanneer ik hetzelfde signaal via de DP en HDMI wil uitsturen? Dan sluit ik mijn main monitor op de DP aan.

• Hahn
Pin me er niet op vast, ik heb het ook alleen maar hier ergens op GoT gelezen :P Maar wat ik ervan begreep is dat maar één van de twee (DP of HDMI) actief is. Dus zelfs al wil je precies hetzelfde signaal er overheen sturen, dan kan dat alsnog niet, want maar eentje heeft überhaupt een signaal.

Maar heeft bijvoorbeeld je moederbord geen video-uitgang? Ik heb zelf 2 monitoren op m'n videokaart (via DVI) en m'n tv staat op de VGA van m'n moederbord aangesloten (omdat HDMI problemen gaf :+).

[ Voor 25% gewijzigd door Hahn op 02-05-2012 23:36 ]

Verwijderd

Hahn schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:28:
Voor zover ik weet kan je maar maximaal 3 monitoren op één kaart aansluiten, ondanks dat er 4 aansluitingen op zitten. DisplayPort en HDMI worden denk ik gedeeld, waardoor het het één of het ander is, niet allebei tegelijk. Dus 2x DVI + HDMI óf 2x DVI + DP.
Niet helemaal. DVI, hdmi en VGA delen hun klokgeneratoren. Er zitten er 2 op de kaart, dus je kan maximaal 2 schermen aansluiten.

Displayport is een vak apart, en heeft geen klokgenerator nodig om beeld uit te sturen. 6 displayports op een kaart plakken, en gaan met die banaan. Helaas heeft TS niet zo'n kaart. Hem verkopen is mijn advies. En nee, clonen gaat niet werken. Het gaat om het aantal fysieke schermen.

Je heb wel een laatste optie, en dat is een displayport hub. Displayport heeft een handige feature genaamt displayport passthrough, waardoor je een hele lading schermen kunt doorlussen. In hoeverre die dingen te kopen zijn, ik zou het niet weten.

• Hahn
Ah, DVI en HDMI delen het met elkaar :P Dan heb ik dat verkeerd onthouden (of eigenlijk gegokt). Maar komt uiteindelijk op ongeveer hetzelfde neer :+

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 02-05-2012 23:38 ]

• CU2morO
Beste optie voor mij is dan denk ik om mijn oude simpele passief gekoelde 8800GT er weer naast te zetten en de 2 'bij'-monitoren daar op aan te sluiten. Het main scherm en de TV via HDMI dan op de HD6950.

Verwijderd

Ehh. De beste optie is om een willekeurige kaart anders dan een GT(X)8xxx te gebruiken. De failure rate van die kaarten is enorm.

• YoupS
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 11-02 16:26
Als ie m toch al heeft liggen, waarom niet? Heb je er nog lol aan zo lang ie het doet.
Pagina: 1