[Windows 7] Kan mijn mp3 tags niet veranderen

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackice09
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 19-08 11:47
Ik gebruik Windows 7 64-bit en deel mijn externe harde schijven via Hamachi met vrienden. Omdat ik niet wil dat zij bestanden kunnen aanpassen/verwijderen heb ik voor alle folders de security instellingen hiervoor ingesteld. Dit is gelukt voor alle folders, echter veel van mijn oude mp3 bestanden in mijn 'Music' folder zijn voor mijzelf ook niet meer geheel toegankelijk. Ik kan ze afspelen, bestandsnaam veranderen, verwijderen maar ik kan in winamp niet de mp3 tags aanpassen. De instellingen staan naar mijn weten allemaal hoe het hoort. Ik heb voor de folder alles weer op 'Allow' gezet maar het werkt nog steeds niet, zie screenshot hieronder (Everyone staat ook op Allow). Ik denk dat het iets met de instellingen in Windows heeft te maken. Ook in MP3Tag kan ik de tags niet veranderen (deze zegt 'File cannot be opened for writing').
Afbeeldingslocatie: http://img696.imageshack.us/img696/6025/musicsy.png

De winamp error:
http://img513.imageshack.us/img513/5255/music2f.png

[ Voor 3% gewijzigd door Blackice09 op 02-05-2012 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Laatst online: 20:21

D4NG3R

kiwi

:)

Als je een kopie maakt van een van de bestanden en deze even (tijdelijk) ergens anders neerzet. Kan je ze dan wel aanpassen?

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackice09
Heb ik geprobeerd, dan kan het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Ik weet niet om hoe veel MP3's het gaat en ik weet niet precies waarom je ze niet kan retaggen (Gezien je permissies) maar is het een optie om ze te verplaatsen naar een nieuwe folder waar het dus wel kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackice09
Misschien kan ik de bestanden uit de map kopieren naar een nieuwe Music map, alleen zijn deze in totaal 44GB en zoveel heb ik niet over... Maar dat zou een oplossing kunnen zijn. Ik weet zelf ook niet om hoeveel het gaat maar wel een groot gedeelte van de 44GB. Ik hoef ook niet alle tags te veranderen maar misschien is er een simpele oplossing zodat ik er geen last meer van heb.
Als ik een tag wil veranderen kopieer ik nu eerst wel de mp3 naar een andere plek om hem te veranderen en daarna weer terug te zetten. Goed idee!

Edit: geprobeerd met dit ene mp3tje maar ik mag ook geen bestanden overschrijven, dus als extra stap moet ik ook nog het 'corrupte' mp3tje verwijderen. Dit werkt maar is wel een beetje langdradig.

[ Voor 15% gewijzigd door Blackice09 op 02-05-2012 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R

D4NG3R

kiwi

Het is een oplossing. Maar ik vraag me af waar het probleem precies vandaan komt. Om een bestand te verwijderen ben je (in windows) meer rechten nodig dan om een bestand te wijzigen. Dus hoe het kan dat je ze wel kan verwijderen maar de tags niet kan editen is mij een raadsel 8)7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackice09
Inderdaad heel vreemd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-10 12:44

DeTeraarist

#Boots2Asses

Read only attribuut misschien?
Mijn oude mp3's zijn allemaal een keer van CD/DVD naar een HD verhuist en kregen toen allemaal het readonly attribuut mee.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackice09
Nope geen read-only attribuut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tupelo20
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-05 23:07
Beperken je sharing permissions jouw account niet.
En benader je de files zelf wel lokaal of over het netwerk want als everyone read heeft en je benaderd je files over het netwerk kan ik me indenken dat daar iets scheef gaat.

Nog een optie draait sideshow niet met wmp op de achtergrond, want die laad dan de medialibrary en dan zijn de files in gebruik en zou je ook die melding kunnen krijgen.

Dus alles killen op process niveau met betrekking tot winamp en windows media player en dan kijken of het werkt.

[ Voor 38% gewijzigd door tupelo20 op 02-05-2012 23:55 . Reden: extra info ]

I have not failed, I only found 123 ways that won't work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackice09
Nou die sharing permissions zijn er dus niet meer voor die Music map, alles staat nu op 'allow', zelfs 'Everyone'. En ik benader de bestanden lokaal. Ik weet niet wat sideshow is maar ik zie niks van dat in de lijst met processen, ook niets van Windows Media Player, wat ik ook nooit gebruik. De files zijn dan ook niet in gebruik, ik kan ze verplaatsen, naam wijzigen en zelfs verwijderen. De programma's zeggen dat de mp3's niet geopend kunnen worden, al kunnen ze wel afgespeeld worden.

Ik heb net uitgevonden hoe ik de permissions kan aanpassen op de 'normale' manier. Alleen ik heb nog steed geen toegang tot de permissions voor 'Everyone' en ik kan niet alle bestanden in één keer aanpassen dus veel helpt het niet. De kopieer manier is dan nog sneller:

Wanneer ik de 'corrupte' bestanden individueel bekijk zie ik dat 'Special Permissions' bij Everyone op Deny staat. Staat Write nu op Allow én op Deny?? Maar ik kan hier nog niets aan veranderen. Ook staat Martijn (de user die ik gebruik) er niet bij. Ook zie je de vreemde WMP user:
Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/7937/music1bo.png

Ik voeg dus de user Martijn toe en als ik de permissions hiervoor op Allow zet kan ik weer de tags veranderen.

Als ik bij de Owner kijk zie ik dat ik dat niet ben; er staat een bijzondere naam, hoe die daar komt weet ik ook niet. Dus ik verander de Owner naar 'Martijn'. Dit helpt verder niets denk ik.:

Afbeeldingslocatie: http://img191.imageshack.us/img191/5650/music4j.png

Ik kan niet alles in één keer aanpassen door de permission van de folder Music opnieuw in te stellen, dus deze manier is niet echt snel:
Afbeeldingslocatie: http://img542.imageshack.us/img542/7624/music3.png

En ik kan dus nog steeds niet de permissions voor 'Everyone' aanpassen. Iets heeft dus de totale controle over deze bestanden over genomen. :?

[ Voor 46% gewijzigd door Blackice09 op 03-05-2012 00:25 ]

Pagina: 1