Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Radio gezocht met Bluetooth en Goede Kortegolf

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste leden,

Ik ben opzoek naar een Radio met BT functie voor handsfree bellen.
Veel radio`s hebben dat.
Maar ik zoek een radio met uitzonderlijk goede tunner voor FM en kortegolf zodat ik de wereld-omroep kan luisteren.

In mijn vorige auto zat een goede FM tunner, sloeg niet dicht bij harde zenders op FM, en kon zelfs in Oostende België nog 3FM luisteren.

Iemand een suggestie?

Verwijderd

Topicstarter
Niemand?

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13:06
Binnen 3 uur hoef je nog niet per se antwoord te verwachten ;)

Toen ik een BMW 1-serie had, was de Business radio uitzonderlijk goed vond ik. Ik kon zelfs in een tijdje over de grens in Duitsland nog volop Nederlandse zenders ontvangen.

Nu maakt BMW vast niet de radio's zelf dus dan kan je onderzoeken welke fabrikant het wél is geweest en van dat merk eens radio's bekijken? En dan een versie kopen met bluetooth :)

Oja, en de Grundig radio die ik ook eens had was ook super.

[ Voor 11% gewijzigd door maarud op 02-05-2012 22:15 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:20:

Maar ik zoek een radio met uitzonderlijk goede tunner voor FM en kortegolf zodat ik de wereld-omroep kan luisteren.
Even terzijde: Je weet dat de Wereldomroep binnenkort stopt met haar Nederlandstalige uitzendingen? http://www.rnw.nl/nederla...reldomroep-op-11-mei-2012

• Trommelrem
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 09-11-2021
Is het niet een combinatie van radio en antenneapparatuur? Volgens mij kun je met de beste antenne de zwakste radiostations op de slechtste radio's ontvangen. Poolse auto's zie ik vaak ook met zo'n enorme spriet op het dak. Wellicht hebben ze dat om in Nederland Poolse radiostations te luisteren?

Welke modellen heb je zelf al gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
maarud schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:14:
Binnen 3 uur hoef je nog niet per se antwoord te verwachten ;)

Toen ik een BMW 1-serie had, was de Business radio uitzonderlijk goed vond ik. Ik kon zelfs in een tijdje over de grens in Duitsland nog volop Nederlandse zenders ontvangen.

Nu maakt BMW vast niet de radio's zelf dus dan kan je onderzoeken welke fabrikant het wél is geweest en van dat merk eens radio's bekijken? En dan een versie kopen met bluetooth :)

Oja, en de Grundig radio die ik ook eens had was ook super.
ha, grappig, mijn vorige auto was dus een E46 met de Business radio.
Uitzonderlijk goed ding op FM ontvangst.
AM en LW was waardeloos :(

Verwijderd

Topicstarter
Trommelrem schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:21:
Is het niet een combinatie van radio en antenneapparatuur? Volgens mij kun je met de beste antenne de zwakste radiostations op de slechtste radio's ontvangen. Poolse auto's zie ik vaak ook met zo'n enorme spriet op het dak. Wellicht hebben ze dat om in Nederland Poolse radiostations te luisteren?

Die spriet is voor hun bakkie 27mc.

Veel Radio`s met AM/LW/ hebben een ingebouwde ferriet antenne die allemaal storing uit het dashboard mee nemen.
Vandaar veel autoradio`s daar slecht presteren.

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:26
Trommelrem schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:21:

Dat is omdat ze 27mc in hun auto hebben om goedkoop te kunnen communiceren ;)

Mitsubishi externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl - Ook voor Panasonic & LG.

Verwijderd

Topicstarter
Ok heb 2 radio's gevonden:
verschil JVC KD-R432 en de JVC KD-R431
Zie alleen het verschil niet tussen de 2 op de kleur van het display na dan.

En hebben beide :
The HS-IV tuner features even higher sensitivity, due to three IF bandwidths (wide, middle, and narrow). It also includes AM Noise Canceller, plus upgraded IF filters that help avoid the suppressing distortion caused by interference from adjacent stations. The result -- clear and premium sound quality.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 23:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 23:18:
Ok heb 2 radio's gevonden:
verschil JVC KD-R432 en de JVC KD-R431
Zie alleen het verschil niet tussen de 2 op de kleur van het display na dan.

En hebben beide :
The HS-IV tuner features even higher sensitivity, due to three IF bandwidths (wide, middle, and narrow). It also includes AM Noise Canceller, plus upgraded IF filters that help avoid the suppressing distortion caused by interference from adjacent stations. The result -- clear and premium sound quality.
Iemand nog een advies of dit goede radio`s zijn?
Pagina: 1