Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37
Ik wil graag weten welke kosten de werkgever nu precies heeft bij het verschaffen van een leaseauto. Op het web kun je zat vinden over de kosten van de werknemer, maar de andere kant kan ik nergens iets duidelijk vinden.

Stel een werkgever stelt een budget van €700,- p/m (incl 20K kilometers/jaar). Nu kun je simpelweg zeggen dat dit de werkgever dus €700,- p/m kost, maar ik neem aan dat zij hier ook nog een en ander kunnen aftrekken.

Ik hoop dat er hier wat mensen iets zinnigs over zeggen.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Vergeet behalve de aanschaf, de verbruikskosten niet. Onderhoud zit er wel bij in, maar brandstof niet. Die rekening krijgt de werkgever ook. En het mooie van zo'n tankpas is dat op de facturen ook nog eens de BTW vermeldt staat. Een deel van die BTW is ook weer terug te halen.

Ey!! Macarena \o/

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17-11 09:36
RaZ schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:25:
Vergeet behalve de aanschaf, de verbruikskosten niet. Onderhoud zit er wel bij in, maar brandstof niet. Die rekening krijgt de werkgever ook. En het mooie van zo'n tankpas is dat op de facturen ook nog eens de BTW vermeldt staat. Een deel van die BTW is ook weer terug te halen.
De regels mbt de btw zijn veranderd.
Leaseprijzen zijn overigens doorgaans ex btw. Het enige wat je baas als voordeel heeft is dat de winst met 700,- per maand gedrukt wordt, maar of dat echt een voordeel te noemen is als je het geld kwijt bent...

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:50

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Hoe bedoel je kunnen aftrekken? Natuurlijk drukt het de winst, maar het zijn gewoon kosten. Brandstof zoals gezegd komt er ook bij. De leasebedrag, brandstof en eventueel huur van vervangend vervoer (als dat niet mee verzekerd is)

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22-07 11:37
[edit]
Vreemd, ik zie net mijn post dubbel staan, verwijder ik de inhoud is er nog maar 1 over :?

originele post:

In OP staat dat de brandstof incl is (incl 20K km/j). In ieder geval bedankt voor de input, ben weer iets wijzer.

Uiteraard is meer input welkom :)

[ Voor 188% gewijzigd door Roeligan op 03-05-2012 08:21 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:51
Bender schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 20:11:
[...]

De regels mbt de btw zijn veranderd.
Leaseprijzen zijn overigens doorgaans ex btw. Het enige wat je baas als voordeel heeft is dat de winst met 700,- per maand gedrukt wordt, maar of dat echt een voordeel te noemen is als je het geld kwijt bent...
Wat betaald een baas aan winstbelasting?

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:59
Het bedrag dat een baas aan winstbelasting moet betalen is afhankelijk van zijn winst.

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-11 16:11

_Arthur

blub

Roeligan schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 07:45:
In OP staat dat de brandstof incl is (incl 20K km/j). In ieder geval bedankt voor de input, ben weer iets wijzer.
Dat inclusief "brandstof" is een brandstof voorschot. De werkgever krijgt gewoon de werkelijke maandelijkse brandstofkosten voor z'n kiezen.

Verder is hier niet direct iets over te zeggen aangezien dat afhankelijk is welke componenten in het leasecontract zitten en welke hier buiten vallen. Dingen die hier buiten kunnen vallen zijn bv winterbanden, onderhoud, vervangend vervoer etc.

Maar laten we er vanuit gaan dat die 700euro per maand alle bovenstaande componenten inhoud. Dan is alleen de brandstof component de onbekende. Maar stel dat ook deze exact correct is. Dan zijn de kosten-voor-de-werkgever die 700euro per maand exclusief administratieve overhead van intern personeel.

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 10-10 21:51
TheJason schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:20:
Het bedrag dat een baas aan winstbelasting moet betalen is afhankelijk van zijn winst.
Vennootschapsbelasting is 20 tot 25%.

Iets dat er wel bijkomt is dat de BTW dus afgetrokken kan worden, maar er moet ook weer een BTW correctie prive gebruik bijgeteld worden. Dat is geloof ik 2,7% van de cataloguswaarde van de auto, per jaar.

[ Voor 30% gewijzigd door Bonsaiboom op 03-05-2012 09:50 ]

Pagina: 1