i5 2500K voor 100 euries, ik zeg doen!

Pagina: 1
Acties:
  • 757 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PerfektOne
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 16-06 23:24

PerfektOne

Striving for Perfektion

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb iets heel leuks meegemaakt vorige week en dat is dan wel dat ik een hele mooie core i5 2500K voor 100 euro op de kop heb getikt.

Helaas heb ik de cpu na een week nog niet mogen ontvangen en na talloze emails sturen en geen reactie terug te krijgen ben ik eens naar deze verkoper op internet gaan zoeken. Blijkt dat hij vaker onder deze naam schuil gaat en er al meer dan 4000 euro is buitgemaakt :)

Maar goed ik aangifte gedaan, bank gebeld etc vrij weinig aan te doen natuurlijk.

Dus ik nog eens rondgekeken op marktplaats en blijkt dat hij nieuwe advertenties heeft aangemaakt onder een andere account.

Heeft iemand een idee hoe ik deze persoon in de val kan leiden ofwel op heterdaad betrappen zodat hij niet verder kan gaan met deze onzin.

Alvast bedankt voor uw tijd

XBOX Live Gamertag: PerfektOne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, lijkt mij vrij simpel. Ik zie bij de levering: "ophalen of verzenden" staan. Maak een nieuw account op marktplaats aan en een nieuw email-account, koop iets bij hem en haal het af. Dan kan je hem confronteren. Ook zou ik de politie en marktplaats inlichten over de verkoper, dat hij nog steeds actief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Lessons learned:
- if it sounds to good to be true...
- boter bij de vis: ophalen of brengen ALTIJD

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:40:
Nou, lijkt mij vrij simpel. Ik zie bij de levering: "ophalen of verzenden" staan. Maak een nieuw account op marktplaats aan en een nieuw email-account, koop iets bij hem en haal het af. Dan kan je hem confronteren. Ook zou ik de politie en marktplaats inlichten over de verkoper, dat hij nog steeds actief is.
Oja, en de oplichter in kwestie is vast van plan je zijn huisadres te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:45:
[...]

Kennelijk wel:
Goede processor,
Draaiend te zien
en
Levering:Ophalen of Verzenden
Ik moet zeggen dat het me verbaast dat deze pipo nog niet uitgenodigd is voor een gesprekje met de politie gezien het aantal aangiftes en dus gewoon lekker door kan gaan :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gropah
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Gropah

Admin Softe Goederen

Oompa-Loompa 💩

Herko_ter_Horst schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:45:
Lessons learned:
- if it sounds to good to be true...
- boter bij de vis: ophalen of brengen ALTIJD
De 2e ben ik met je eens, maar 100 euro voor een processor die 180 nieuw kost, ja het is mooi, maar niet onrealistisch, imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 19:45:
[...]

Ja, anders ga je niet ophalen erbij zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

De correcte weg is om de juiste instanties in te lichten, zoals meerderen hier al opmerken. Als je het recht in eigen hand wilt nemen of iets dergelijks dan moet je dat helemaal zelf weten, maar dat is in elk geval geen discussie die hier op GoT thuishoort.

Ik doe dit topic dan ook op slot. Er is hier in het forum genoeg info en tips te vinden over de stappen die je kan nemen als je bent opgelicht. Als je er met die info nog niet uitkomt en nog concrete vragen hebt kan je een nieuw topic openen, maar dan dus niet met de insteek om hem in de val te lokken of iets dergelijks.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.