mobo stuk, cpu stuk? else? Help!

Pagina: 1
Acties:
  • 184 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• joostdiepenmaat
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-09-2022
Ik heb het volgende probleem. Sinds enkele dagen functioneerd een computer van mij niet meer. het gaat hierbij om een pII celeron 233. Bij het inschakelen van de computer krijgen alle onderdelen (cdrom, hd, floppy, koeler van cpu op mobo) wel voeding.

De koelers gaan dus wel aan en de cdromspeler begint een inleidend gestoom zoals altijd. echter ik krijg geen beeld op mijn scherm, de vga-kaart doet wel, getest in andere pc. Het geheugen is ook in orde, ook getest in andere pc.

Waar ligt het probleem? mobo, cpu? else? ik heb zelf namelijk niet nog een pII bordje om de cpu te testen.

Graag hulp...................:)

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Haalt de fan van de cpu zijn stroom van het moederbord? Zo ja dan is die waarschijnlijk niet kapot. Dan zou het denk ik je cpu zijn ;(

Verwijderd

zitten alle kabeltjes wel goed op zijn plaats ? ide kabels etc

• joostdiepenmaat
ja, de cpu haalt de stroom van het mobo af. alle kabels heb ik al zo'n 5 keer opnieuw aangesloten :)

Verwijderd

Kan je cpu wel eens zijn .
Start je harde schijf wel op of blijft deze stil staan ?

• joostdiepenmaat
hmmm, weet ik zo niet, volgens mij rateld mijn hd wel een beetje, maar ik heb ook al geprobeerd zonder hd te booten, helpt niet

Verwijderd

en ik maar denken dat de eerste celly de 266 was....

• joostdiepenmaat
oh, kan ook wel 266 zijn. sory, staan meerder pc's hier...... euhm, maar dat boeit ook niet echt voor deze situatie

Verwijderd

Bij mij starte m`n harde schijf pas op als ik de IDE kabel van de schijf afhaalde namelijk .

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-07 10:24
hehe.. ik zit nu opt moment met precies dezelfde situatie. :(

maar ik ga morgen es een andere processor erin steken om te testen of hij het dan wel doet.
Pagina: 1