Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 16:24
Aangezien ik mijzelf steeds vaker zie zoeken naar openbare WiFi punten als ik niet thuis ben, wil ik toch maar eens zoeken naar een (goedkoop) sim-only abbonement. Echter stuit ik hier op een aantal 'problemen'

Wat ik het liefste wil doen:
  • Beetje browsen*
  • Soms een mailtje checken of versturen (Afbeeldingen downloaden staat uit in google mail).
  • Applicaties gebruiken als die van: Whatsapp, Nu.nl, T.net, NOS en zeer zelden een keer google maps voor navigatie. (Geen data-intensieve apps dus).
  • Af-en-toe een keer een filmpje kijken (YT op standaard kwaliteit) of internetradio luisteren (64Kb/s als het nodig is).
  • 3G constant aan laten (Telefoon gaat van 1 - 7 in de ochtend automatisch op vliegtuigmodus). Of trekt dit heel veel data?
*De browser die ik hiervoor ga gebruiken is Opera Mini (Deze schijnt erg licht te zijn in het dataverbruik?)
Wat vond ik hier zelf al over uit: Met verschillende calculators kom ik uit op een verbruik tussen de 300 en 600MB. Dus richting de 600MB gaan leek mij de beste optie (500MB bij de meeste abbo's dus). Als het echte noodzaak is doe ik het de laatste paar dagen zonder mobiel internet. Momenteel heb ik er ook niet heel veel problemen mee om het zonder te doen. Bij bijv: http://www.phonehouse.nl/data-advieswijzer/
Kom ik uit op ~370MB per maand. (En dan schat ik alles nog extreem hoog in ook *O* ).

Eisen:
  • Maximaal €10,00 - €12,50. Hoe minder hoe beter laat ik het zo stellen. Momenteel verbruik ik zo'n 20 euro aan beltegoed per 2 maanden, hier zit ook af en toe internet bij (Wat me gewoonweg €0,75 per 15 mins kost :( .
  • Nummerbehoud (Hoe dan ook een must).
  • Het liefste 1 jaar, echter zie ik vrijwel direct dat goedkopere sim-only aanbieders (Als Simpel) 2 jaar zijn. Dit is dus geen harde eis.
  • Een internetplafond (Mocht dit mogelijk zijn). Ik geef liever niet opeens overwacht extra geld uit. Natuurlijk houd ik wel rekening met onverwachte uitgaven, maar een eventueel mobiel abbo steek ik hier liever niet bij 8)7.
  • Bellen & SMS'sen zijn voor mij geen must binnen het abbo, ik heb altijd wel wat beltegoed op mn foon staan mocht ik het nodig vinden, maar Bellen doe ik niet of nauwelijks en SMS'en doe ik ook niet al te veel (Hooguit zo'n 70-80 per maand).
  • Volgensmij is 500MB afdoende voor mij, als kan ik dit niet met zekerheid zeggen. Ik wil niet moelijk doen dat ik in de laatste week nog maar 20MB overheb, ik heb liever 50MB over als 50MB te weinig :+ .
Nu komt dan echter het probleem: Door de bomen zie ik het bos niet meer.
Ik weet niet hoeveel data ik er doorheen jaag mocht ik op een 3G netwerk zitten, uitvinden doe ik liever ook niet aangezien me dat geintje 75 cent per 15 minuten kost (Vodafone). Een dag aan laten staan als test is dus ook geen optie. Ik weet dat ik qua Whatsapp niet zo heel veel verbruik, afgelopen maand heb ik er nog geen 10MB doorheen geknikkerd over WiFi. Over 3G zal dit nog minder zijn omdat ik dan zoveel mogelijk op het dataverbruik let.

Wat had ik zelf al gevonden:

code:
1
2
3
4
500MB - 1000 / 384 Kb/s - €12
Bellen/SMS'en in het abbo: Nee
Nummerbehoud: Ja
Contractduur: 2 jaar

Mijn moeder heeft hetzelfde abbo en is er tevreden over, echter vind ik 12 euro wat veel als ik zie dat concurrenten er ook nog eens belminuten en/of sms'jes bij hebben voor dit geld.

code:
1
2
3
4
500MB - 384 / 64 Kb/s - €12,50
Bellen/SMS'en in het abbo: 100 belminuten
Nummerbehoud: Ja
Contractduur: 2 jaar

Een paar bekenden maken gebruik van Simpel, een goede prijs voor het feit dat ik er ook nog eens 100 belminuten bij krijg, echter zit ik dan weer met een van mijn punten: Bellen doe ik niet of nauwelijks. Als dit SMS'jes waren geweest had ik er al heel anders over gedacht, echter moet je bij elk abbo minimaal 100 minuten hebben zitten |:( . Daarnaast lijkt 384Kb/s mij erg traag. Constant wachten is iets wat ik liever niet doe.

code:
1
2
3
4
500MB - 2000 / 384 Kb/s - €10,50 (13 euro na 12 maanden)
Bellen/SMS'en in het abbo: 100 bel/sms (Gedeeld, dit vind ik prettig).
Nummerbehoud: Ja (Gratis)
Contractduur: 1 jaar

Voor mij de grote winnaar, het abbo duurt slechts een jaar en kost me in dat jaar ook nog eens het minst. Daarnaast zitten er 100 belminuten/smsjes in het pakket wat altijd handig is. De snelheid is goed en de reacties die ik online over tele2 lees zijn ook niet al te slecht.

code:
1
2
3
4
500MB - 2000 / 384 Kb/s - €10,98
Bellen/SMS'en in het abbo: 50 belminuten/smsjes.
Nummerbehoud: Ja (Gratis)
Contractduur: maandelijks opzegbaar.

Zojuist werd mij ook nog eens Simyo aangeraden door een bekende. Het is welistwaar 50 cent duurder als Tele2 6 maanden lang 11 euro en daarna nog eens 3 euro duurder. Simyo vervalt dus.

Nu ik ook nog eens Simyo vond zit ik sterk te twijfelen tussen deze 2. Simyo is welistwaar iets duurder, maar is wel maandelijks opzegbaar. Daarintegen kan ik het Tele2 abbo beeindigen na 1 jaar en voor iets anders gaan. Maar om het nou om die 50 cent p/m te gaan doen..

Mijn telefoon is trouwens de LG-P500, deze vervang ik op termijn nog wel een keer vandaar dat ik het liefste voor een sim-only abbo ga. (2 jaar vast zitten aan dezelfde foon vind ik niks :X ).

Hebben jullie nog op/aanmerkingen of tips?

Edit: Dingen die ik sowieso al niet doe:
- Uploaden van fotos, videos etc.
- Intensief facebooken (Af en toe een post checken OK, maar heel intensief doe ik er verder niet aan.)

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 02-05-2012 18:32 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

• Paul1994
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-11 08:32
Nou, ik heb bijna 2 jaar elke maand met een 200mb pakketje gedaan, en daar nog nooit overheen geweest.
Wat ik zoal deed;
3G altijd aan. Whatsapp (word veel gebruikt). Facebook, tweakers (ofcourse), zo af en toe ook eens een filmpje via YT aan iemand laten zien. Hierbij gebruikte ik ook Opera Mini. Ook gebruikte ik navigatie, dus haalde hij ook maps op via google.

Ik ben er nog nooit overheen geweest ? Ik heb dan nu een Lumia 800, en heb daar de eerste 2 weken flink mee zitten spelen (gewoon youtube kijken via 3G, 3fm streamen etc.) en zat toen ook nog nieteens boven de 500 mb :')

In mijn ogen werken die 'data advies calculators' niet optimaal. ;)

• D4NG3R
Een pakket met 200MB lijkt mij toch wat te weinig ;) als ik er de mogelijkheid voor heb zit ik liever meer als minder op audio/videostreaming :9. Daarnaast vallen 500MB pakketten (vrijwel) allemaal binnen mijn budget.

• MisterMaze
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 03-11 14:20
Ben is trouwens qua kosten en bundels nagenoeg identiek aan Simyo met het verschil dat Simyo het KPN netwerk gebruikt en Ben net zoals Tele2 het T-mobile netwerk gebruikt.

Je zal eigenlijk twee afwegingen voor jezelf moeten maken. Heb je een voorkeur voor het KPN netwerk of het T-mobile netwerk. Het KPN netwerk heeft over het algemeen een betere dekking, maar je zal in je omgeving na kunnen vragen wat de ervaringen hiermee zijn.

Ten tweede moet je voor jezelf bepalen of het feit dat iets maandelijks opzegbaar is jou na 6 maanden die €2,- extra per maand waard is.

• D4NG3R
Ik heb er zelf ook nog even over nagedacht, en na wat rondvraag hier kwam ik er achter dat de meesten hier op een netwerk van KPN zitten, en hier niet of nauwelijks verbindingsproblemen hebben.

Daarnaast heb ik ook nog helemaal niet gedacht aan een opzegtermijn. Ik was zelf op zoek naar een jaarabbo, maar mocht ik op problemen stuiten is het (haast) niet mogelijk om er (snel) van af te komen.

Ik denk dat ik nog even rondkijk en dan een beslissing maak. Simyo klinkt erg interessant als ik kijk naar de prijs, het feit dat ik daar maandelijks kan opzeggen en het feit dat ze gebruik maken van het KPN netwerk.

Verwijderd

aangezien je aangeeft toch niet veel te bellen/sms´en is het volgende een idee?

www.gsmtopdeal.nl

€12,95 voor 60 min + 25 sms + onbeperkt internet (tot 1GB volle snelheid, daarna gereduceerd naar 64/64kbps zonder bijbetalen)

én

kiezen uit volgende telefoons:
-LG L3
-NOKIA 500
-NOKIA C5-00
-NOKIA C2-01 (zwart of wit)
-Samsung galaxy Y
-Samsung galaxy TXT (zwart of wit) (25 euro bijbetalen)

overigens zou ik eens, nadat je je keuze hebt gemaakt een kijkje nemen op www.p-less.nl , als je je daarop registreert en je linkt door naar een van de beschikbare pagina´s krijg je cashback (voor www.gsmtopdeal.nl 26,25 bijvoorbeeld)

edit: deze geldt in jouw geval ook voor simyo en ben als volgt:
Zelden/ Zuinig: € 8,50 cashback
Weinig/ Soms:€ 16,- cashback
Geregeld/ Regelmatig: € 21,- cashback
Veel/ Vaak: € 32,- cashback

voor tele2 zou je een wederverkoperssite kunnen uitkiezen die ook voorkomt in de lijst voor telefonie :)

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 03-05-2012 01:38 ]

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Je hebt zelf al goed onderzoek gedaan en Tele2 is inderdaad het goedkoopste en je zit er ook slechts één jaar aan vast (dat kan een voordeel zijn als ze binnen nu en een jaar datalimieten gaan verhogen, een nadeel als ze die verlagen). Daarnaast zit er ook een aantal belminuten en sms'jes bij voor als het toch nodig is.

Tele2 maakt van het T-Mobile netwerk gebruik.

--------------
Zo'n 12.95 abonnement van hierboven (gsmtopdeal) met gratis toestel is ook wel een mooie. Je weet dan in ieder geval zeker dat je niet je internet overschrijdt.

• D4NG3R
Correct, maar de aangeboden toestellen heb ik vrij weinig aan ;) ze zijn allemaal (ongeveer) net zo snel en hebben dezelfde resolutie als mn huidige foon. Of ze zijn gewoonweg lelijk en/of nutteloos voor mij :P .

Daarnaast gaat het daar om 2 jarige abbo's. Waar ik sowieso al niet voor ga.

Ik denk dat ik voor het Simyo abbo ga, aangezien deze maandelijks opzegbaar is en op het KPN netwerk zit.

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

D4NG3R schreef op zondag 06 mei 2012 @ 15:43:
Correct, maar de aangeboden toestellen heb ik vrij weinig aan ;) ze zijn allemaal (ongeveer) net zo snel en hebben dezelfde resolutie als mn huidige foon. Of ze zijn gewoonweg lelijk en/of nutteloos voor mij :P .

Daarnaast gaat het daar om 2 jarige abbo's. Waar ik sowieso al niet voor ga.

Ik denk dat ik voor het Simyo abbo ga, aangezien deze maandelijks opzegbaar is en op het KPN netwerk zit.
Het gaat dan ook niet om het toestel, maar het abonnement dat erbij zit. Dat toestel kan je weggooien/verkopen/houdenalsreserve.

• alwaysleft
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22-04-2019
75 belminuten, 3000 smsjes en 1GB internet voor 15,50 per maand.

https://directsales.vodafone.nl/friendsfamily/orderform/2204

• D4NG3R
15,50 valt buiten mijn budget, en bij Vodafone wil ik liever weg.

Ik denk dat ik alsnog voor het Simyo abbo ga.

Verwijderd

die is zeker goeie.. vraagt die site bij het bestellen niet naar de naam van de vodafone medewerker waarvan jij familie of vriend bent?

• ViperNL
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 11-11 16:41
Damn das een mooie deal! Had ik dat geweten dan hadden ze mij nu nog als klant gehad :p
Ik ben overgestapt op dit: 275min/sms/MB + 500MB voor 13,- p/m
https://www.studentmobiel...uwe-voorafvoordeel-2-jaar
Op vodafone netwerk, maar max snelheid van 2mbit up en down geloof ik. Das dan ook het enige nadeel dat ik kon vinden..

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-10 20:44

Kiswum

Gadget reviewer

Dit is inderdaad echt een goede deal!

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

• D4NG3R
Leuk en aardig dat vodafone abbo, maar het vereist wel een actiecode. En waar moet ik die vandaan toveren :+ .

• kickassmen
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-11 17:30
D4NG3R schreef op woensdag 30 mei 2012 @ 21:35:
Leuk en aardig dat vodafone abbo, maar het vereist wel een actiecode. En waar moet ik die vandaan toveren :+ .
Tijdje terug was het WML, weet niet of dat nu nog werkt?

Less is more

• jaapsander
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-10 10:19
kickassmen schreef op donderdag 31 mei 2012 @ 12:26:
[...]

Tijdje terug was het WML, weet niet of dat nu nog werkt?
Je kan in die link (https://directsales.vodafone.nl/actiecodes) gewoon 2 werkende e-mailadressen invoeren en bij actiecode ANWB invullen en je krijgt de uiteindelijke actiecode gewoon opgestuurd naar het 1 e-mailadres. Vervolgens moet je het abonnement afsluiten met opgave van e-mailadres 2.

• datadevil
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:08
wat zijn de voorwaarden van die actie; is dat tarief voor 2 jaar, of alleen 1e jaar ..etc?

Verwijderd

Iemand ervaring met die actiecodes? Ik ben momenteel in het bezit van een code maar heb er nog niet helemaal een goed gevoel bij :P
Pagina: 1