Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Opzoek naar een unmanaged VPS Hosting

Pagina: 1
Acties:

• Firex
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
Beste allemaal,

Momenteel draai ik een webshop via shared hosting -waarvan de specificaties inmiddels niet meer voldoen- en binnenkort komen er nog enkele webshops bij en eventueel nog wat informatieve websites. Hiervan zullen er waarschijnlijk meerdere succesvol zijn en zullen de succesvolle websites uiteraard ook prima moeten draaien. Daarnaast moet de host pieken op kunnen vangen van marketingcampagnes. Ook wil ik wat bedrijfssoftware gaan draaien op de server, niet zo heel interessant voor de rest.

Kortom ambities zat, maar op dit moment is er weinig kracht nodig. De prijs is niet heel belangrijk, als het aanbod maar mee kan groeien. Ik betaal liever niet extra voor specificaties die ik niet gebruik, maar betaal wel graag meer voor zekerheden, service en een sterke (lees: betrouwbare) naam. Het moet uiteraard niet overdrijven met de prijs, zoals bij Yourhosting.nl.

Wat ik zoek
Op dit moment heb ik voor de komende tijd aan 1GB RAM, 2 CPU-cores, 200GB dataverkeer maandelijks en +30GB opslag, meer dan zat. Maar het zou zomaar kunnen dat ik over 2 jaar een krachtige managed dedicated server hosting nodig hebt, het liefst bij de zelfde maatschappij waar ik nu mee in zee ga.

Het aanbod van mijn ideale hostingpartner zou zijn: Betalen voor de specificaties die ik nodig heb. Betaal waarschijnlijk wel meer vergeleken met budget hostings voor de zelfde specificaties. Maar is daarentegen wel erg betrouwbaar en richt zich ook op grote spelers in de zakelijke markt, zonder de kleinere uit het oog te verliezen. Schaalbaar met een aanbod die mee kan groeien met succes en pieken op kan vangen. Daarnaast hebben ze een goede service en zijn eventueel telefonisch bereikbaar bij noodgevallen. Wanneer dat in de toekomst nodig mocht zijn hebben ze ook managed dedicated hosting in hun aanbod.

Oftewel ik betaal liever wat meer betrouwbaarheid, service en schaalbaarheid. Dan dat ik of betaal voor specificaties die ik niet gebruik of met een budget maatschappij in zee gaat.

Op dit moment zijn er een paar waar ik een oogje op het laten vallen. Graag hoor ik daar wat ervaringen over.

-TransIP
Hier heb ik al mijn domeinnamen onder gebracht waar ik plannen mee heb, maar ik heb geen idee hoe hun VPS aanbod in de praktijk werkt.

Daarnaast vind ik het erg vreemd dat hun een appstore hebben waar je applicaties zoals wordpress (2,99 p/m) en joomla (3,49 p/m) kunt installeren voor een maandbedrag. Applicaties die op zichzelf helemaal gratis zijn. Een eenmalig bedrag oke, maar een maandbedrag rekenen voor een gratis app waar je voor de rest geen ondersteuning voor bied naast de installatie, vind ik erg raar. Correct me if I'm wrong, ik heb niet zo verdiept in die appstore van hun. Naar mijn idee komt het overeen met de gratis installatron, alleen dan met een gebrekkige functionaliteit en dat je niet maandelijks hoeft te betalen per geïnstalleerde 'app'.

-Rackspace
Lijkt mij een goede en potentiële partij, maar ben erg benieuwd wat de ervaringen hier zijn. Kan hier weinig over vinden.

-DirectVPS
Lees goede ervaringen, maar voornamelijk van particulieren. Hoe is hun zakelijke dienstverlening? Daarnaast is er een keuze tussen SSD en Pro. SSD lijkt sneller maar is een stuk goedkoper.

-Strato
Werd ooit bij de KVK genoemd, maar hoor hier hele slechte verhalen over de service.

-Hostnet
Sterke naam en heeft grote bedrijven als klant, maar schijnt een drama te zijn.

-Yourhosting
Gewoon te duur, prijzen gericht op leken heb ik het idee.

-True
Enkel gericht op grote partijen.

-SoHosted
-Tilaa
-Een beter alternatief? Vul aan! :D

Alvast bedankt!

• wizkid_niels
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20-09 15:08
Ik zit zelf bij Linode. Die voldoet aan de meeste eisen en je krijgt er zeker heel veel performance voor.
Linode heeft ook veel positieve recensies.

Het aantal gebruikers is afhaneklijk van je nodes:
How many Linodes share a host?

Linodes of the same plan are grouped together onto a host. We adjust the number of slots on each host according to its resources and hardware specification. On average, a Linode 512 host has 40 Linodes on it. A Linode 768 host has on average 30. Linode 1024 host: 20 Linodes; Linode 1536 host: 15; Linode 2048 host: 10; Linode 4096: 5.
Daarnaast krijg je altijd zoveel mogelijk CPU. Dus als de rest staat te idlen krijg je de volle 100% cpu-kracht. Als de andere gebruikers wel veel CPU gebruiken wordt het netjes verdeeld.

Daarnaast zijn er ook mogelijkheden voor loadbalancing en kun je in hetzelfde datacenter ook een intern IP krijgen om tussen verschillende nodes dingen te regelen. (via een LAN dus)

Volgens mij voldoet dit aan vrijwel alle eisen. Er zijn 2 mogelijke minpunten:
- Datacenter zit minimaal in Londen. Dichter bij huis hebben ze geen datacenter.
- Als je dedicated wilt (niet 100% sure) kom je uit op de duurste Linode. (800, dollar per maand). Dat is dan de enige waarbij je alleen op een node zit. Ze hebben helaas geen losse dedicated pakketten.

--------

Ik zat hiervoor bij DirectVPS. Hoewel ze zeker een goede partij zijn is dit meer een budget-partij. Zodra je wat zwaardere dingen gaat doen kom je al heel snel op het limiet uit. Vooral de disken zijn *erg* langzaam.

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 06:51
XLSHosting is ook erg prettig. Gebruikersvriendelijk, betaalbaar en schaalbaar.

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:42
Klinkt alsof een cloud-achtige oplossing als Azure bijvoorbeeld misschien wel geschikt zou kunnen zijn

Roomba E5 te koop

Verwijderd

soleus.nu, voor €12,75 per maand en €35,50 setupkosten best goedkoop
2CPU cores, VPS++ package sluit aan bij je eisen, eventueel een normale vps + 512MB ram uitbreiding
Een snelle prijslijst:
Maandelijkse contributie
€ 2,50
Service Beschrijving Maandelijkse kosten Set-up kosten
VPS 512MByte, 50GByte €7,50 €25,00
VPS++ 1024MByte, 100GByte €15,00 €50,00
Extra geheugen 512MByte €3,75 €12,50
Extra schijfruimte 50GByte €3,75 €12,50

• Blauw
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-11 19:25

Blauw

De Schreeuw

Ik heb zakelijk ervaring met Rackspace en AWS. Deze zijn lekker veel zelfdoen, waarbij ik AWS eigenlijk iets fijner vind. Met de AWS costs calculator kun je simpel inschatten wat je nodig hebt.

TransIP heb ik ook VPS van geprobeerd (toen t een paar maanden gratis was) maar dat vond ik vooral heel vervelend werken omdat je de terminal moest starten vanuit de webinterface. Ik heb er eigenlijk maar anderhalf uur mee gespeeld en toen was ik t wel weer beu. In die anderhalf uur was ik overigens vooral bezig CentOS fatsoenlijk op de rails te zetten als LAMP stack. Hinderlijk dat ie dan zoveel updates ed. moet installeren.

Voor webshops met Magento schijnt Byte wel weer goed te zijn hoor ik in m'n omgeving. Maar ik weet niet of dit bij jou van toepassing is.

Anders is VPS.net ook nog een (duurdere) oplossing, hoor ik ook vrij aardige verhalen van.

[ Voor 10% gewijzigd door Blauw op 02-05-2012 22:28 ]

• EDIT
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik heb zelf erg goede ervaringen met Liteserver.nl, wellicht interessant om ook eens naar te kijken. Ik host daar nu sinds 2007 een aantal websites, heb zowel VPS als dedicated server bij hun en ben erg blij met zowel hun uptime als snelle en goede ondersteuning.

• DeadMetal
  • Laatst online: 10:29
Blauw schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 22:26:
TransIP heb ik ook VPS van geprobeerd (toen t een paar maanden gratis was) maar dat vond ik vooral heel vervelend werken omdat je de terminal moest starten vanuit de webinterface.
Is dat niet eenmalig? Via die terminal je SSH-key toevoegen en OpenSSH-server instellen zodat je daarna gewoon altijd via SSH kan inloggen?

• fre0n
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12-11 01:56
Modbreak:Spam

[ Voor 90% gewijzigd door Equator op 07-05-2012 07:29 ]

https://twitch.tv/magus77nl

• Danieldg
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 15-11 18:47
Ik zou bij Transip gewoon een VPS M uitproberen, hier zit een harddisk van 25GB bij en de CPU cores + RAM kan je upgraden naar de door jou gewenste 1GB en 2 cores. Aangezien je de eerste drie maanden maar 7.50 betaald en het maandelijks kunt opzeggen is het zeker aan te raden om het een keer uit te proberen.

• Firex
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12-03-2024
TransIP leek mij ook een goede VPS partij. Maar na wat ervaringen te hebben gelezen, ben ik hier toch vanaf gestapt.

Bedankt voor de input allemaal. Uiteindelijk heb ik getwijfeld tussen de Rackspace, AWS en Linode-achtige partijen, maar ben uiteindelijk toch voor iets 'vasters' gegaan.

Na wat onderzoek naar de partijen die jullie aanhaalde, is de keuze uiteindelijk gegaan naar Meauses advies, CloudVPS (XLSHosting voorheen).

Bedankt allemaal!

• DeadMetal
  • Laatst online: 10:29
Firex schreef op maandag 07 mei 2012 @ 15:30:
TransIP leek mij ook een goede VPS partij. Maar na wat ervaringen te hebben gelezen, ben ik hier toch vanaf gestapt.
Heb je wat concrete voorbeelden die je besluit beïnvloed hebben? Ik ben ook zoekende naar een VPS en zat aan Transip te denken.

• tomic
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:02

tomic

Smexylittlebabe!

wij zitten al een tijd bij DirectVPS, die 1 keer een storing heeft gehad in 3 jaar tijd. Daarnaast hebben ze een uitermate snelle helpdesk via de mail, en is de prijsstelling laag.

Wat ons betreft de beste keuze. ;)

Toch maar een weblog?

Pagina: 1