Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zoem geluid: USB Hub van Sitecom

Pagina: 1
Acties:

• sytrusze
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23-04 14:20
Beste Tweakers,

ik heb een maand of 4/5 geleden een USB hub van Sitecom gekocht, deze om precies te zijn:

http://www.bol.com/nl/p/u...006850401/#product_images

Prima hub met een externe voeding, alleen maakt de voedingsadapter een ontiechelijke herrie. (zie foto).

Afbeeldingslocatie: http://img839.imageshack.us/img839/1921/usbadapter.jpg

Ik kan mij nou niet herinneren of dit al sinds aankoop zo was, of dat het pas sinds kort is. Ik heb de adapter in verschillende stopcontacten geprobeerd te steken, maar same story. Zegt dit dat de adapter het heeft begeven, of gaat begeven?

- Dennis

• BadpunK
  • Registratie: Maart 2004
  • Nu online

BadpunK

Wijsheden van een dwaas

sytrusze schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:25:
ontiechelijke herrie. (zie foto).
Ik hoor hier niets bij het zien van de foto ... 8)7

Heb je het probleem ook als je de stekker omdraait? (i.v.m. fase uit stekkerdoos). Mocht dit niet werken, dan is het een gevalletje http://www.elektrostress.org/#stopcontact

Serieus:
Trafo's en dummers maken (altijd) wat geluid omdat er een deel van de energie bij het omzetten naar bijvoorbeeld een lagere voltage of wegdimmen 'weglekt'. Meestal wordt dit omgezet in warmte en/of trilling (lees en dus geluid). Maar mogelijk dat iemand anders een plausibele verklaring heeft..

[ Voor 28% gewijzigd door BadpunK op 02-05-2012 18:04 ]

Ik zou niet zo zijn geworden als ik niet al die ouderwetse waarden had om tegen te rebelleren.

• sytrusze
BadpunK schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:00:
[...]Ik hoor hier niets bij het zien van de foto ... 8)7
lol :p ik zal proberen straks even een geluidsfragment op te nemen.
BadpunK schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 18:00:
[...]Heb je het probleem ook als je de stekker omdraait? (i.v.m. fase uit stekkerdoos).
Jup, als ik het omdraai precies hetzelfde probleem.
Nou weet ik in ieder geval dat ik mn telefoon maar beter niet naast mn oor kan leggen op mn nachtkastje.

ps. Ik ga morgen ook even langs de winkel waar ik het gekocht heb, wellicht dat hun er een antwoord op hebben en wellicht kan ik het zelfs direct omruilen mocht het gaan om een defecte adapter. Anders kan ik direct even kijken of ik een apparaatje kan vinden voor laagfrequente velden op te sporen.

Bedankt voor je reactie.

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20:15

Perkouw

Moderator General Chat
Grappig, heb zelf een Sitecom KVM switch (met usb) en deze maakt ook dezelfde vervelende piep.
Bij mij gaat de piep wel weg zodra ik hem belast, lees wanneer ik er een ''x'' aantal usb apparaten op aansluit bijvoorbeeld.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:06

painkill

Pain(k)(ill)

Is het alleen als de USB hub uit staat? In dat geval, redelijk normaal. Maar is het ook hoorbaar als de omgeving niet compleet stil is dan alsnog niet normaal.

Onder belasting nog steed zo? Dan is het inderdaad niet de bedoeling.

Mijn SNES verzameling!

• sytrusze
Ik heb namelijk gemerkt dat wanneer mn PC in slaapstand zit, dat het geluid inderdaad veel harder is. Als de PC aanstaat dan hoor je het nog wel, maar veel minder hard.

Ik ben bang dat het gewoon normaal is zoals jullie ook zeggen. Ik ga voor de zekerheid toch maar even morgen langs de winkel kijken wat hun ervan zeggen.

Bedankt voor jullie reacties, hier kan ik zeker wel iets mee.

• painkill
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:06

painkill

Pain(k)(ill)

Als je wat technischer wilt worden, zoek eens op Google op coil whining en capacitor whining, lijkt het daar op?

Mijn SNES verzameling!

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 11:22
Ik denk dat je hier te maken hebt met een zogenaamde "coil whine". Dit is een fenomeen wat heel vaak voorkomt bij bijvoorbeeld voedingen en televisies. Het geluid dat je hoort is afkomstig van de spoelen binnen in de transformator, waar een hoogfrequent signaal doorheen loopt. Ik denk dat het in dit geval moeilijk op te lossen is, omdat zo'n transformator niet netjes te openen is. Misschien via de leverancier opzoek gaan naar een vervangende transformator.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

• sytrusze
Heb even wat filmpjes bekeken op youtube en het lijkt inderdaad zeer veel op coil whining.
Daam schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 00:07:
Misschien via de leverancier opzoek gaan naar een vervangende transformator.
Ik meen dat de USB hub 10 jaar garantie heeft dus dat komt wel goed denk ik, alleen hopen dat ik de bon nog ergens vandaan kan toveren :)

Bedankt weer!

[ Voor 7% gewijzigd door sytrusze op 03-05-2012 03:53 ]

• Daam
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 09-11 11:22
Als de leverancier je niet kan helpen, kan je nog opzoek gaan naar een universele adapter (Hema, Gamma, ...) of een andere afgedankte adapter, die op de hub past. Er staat vast wel op de hub op welk voltage deze moet werken (dit zal wel 5V= zijn). Let dan ook op de polariteit.

|  MacBook Pro | PC Acer Aspire M5810 | Foto Canon 60D, 50mm f/1.8, 18-135mm f/3.5, 28-200mm f/3.5, Rig |

• sytrusze
Ben even terug geweest naar de winkel en kon het zonder probleem omruilen. Irritant zoem geluid is in elk geval verleden tijd. :)

Toch bedankt voor de tip Daam!
Pagina: 1