Toon posts:

Vreemd probleem met geheugen of mobo?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag Tweakers!

Ik heb een vreemd probleem. Ik heb zitten upgraden van 12GB (3bankjes) naar 16GB (4bankjes max aantal bankjes) Nu loopt mijn PC over een tijdje compleet vast :-( hoe kan dat? Ik heb geprobeerd of het nieuwe bankje misschien kapoet is maar als ik die in een andere slot zet en ik houd het op 12GB dan freezed mijn pc nooit.

Kan het zijn dat mijn moederbord kierewiet is? 8)7 Kan ik dat op 1 of andere manier testen?
PC loopt echt om de zoveel tijd compleet vast snap er niks van :S Heel irritant.

Alvast bedankt !

Groeten Robbie

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ten eerste zijn het geen bankjes, het zijn DIMMen.

Verder, staat het geheugen op de QVL van je bord? En wat zijn de precieze specs? Heb je het juiste voltage ingesteld, 4 DIMMen kan net teveel zijn voor de geheugencontroller op standaard voltage, dat verhogen is dan wel handig.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:41

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Je hebt de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook al gebruikt om je probleem op te lossen, neem ik aan? Wat kwam daar uit?

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Dankje voor de tip ik zal het is proberen! Meld terug als het lukt/helpt of niet :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja! Werkt met voltage verhogen ik heb nu al tijden geen problemen meer gehad! Dank is groot! :)