Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Hoe alleen oude bestanden archiveren / verplaatsen? *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste mede-tweakers,

Momenteel op zaak zitten we met een ruimtegebrek probleem. Dat houdt in dat onze schijven vol beginnen te raken, oplossing hiervoor is archieveren. Alleen hebben we een aantal bestanden die definitief verwijderd mogen. Maar om nou tussen 6TB elk mapje en bestandje af te zoeken gaat dat niet echt opschieten.

Zijn er bepaalde softwares waarmee je windows files kan verplaatsen naar een andere locatie met filteropties? (Voorbeeld: In Mapje A: zit een word bestandje uit 2009 en 2010, met de filteroptie mogelijk instellen dat hij alleen het bestandje uit 2009 verplaatst en 2010 laat staan)

*Nogmaals, elke mapje afgaan en datums controleren gaat me veels te veel tijd kosten*

-Ik heb TeraCopy geprobeerd alleen heb je geen filteropties?
-AutoDelete wilt niet werken? (Zowel als verwijderen of verplaatsen)

Andere mogelijkheden?

Verwijderd

Windows only: Keep your desktop or any other folder on your hard drive organized and under control with Belvedere, an automated Windows file management tool. Use Belvedere's friendly interface to create advanced rules to move, copy, delete, rename, or open files based on their name, extension, size, creation date, and more.

http://lifehacker.com/341...tes-your-self+cleaning-pc

Binnen 5 minuten zoeken gevonden...

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Ik verplaats je topic van Officesuites en -software naar CSA aangezien het niet zo zeer gaat om Office aps dan het verplaatsen zelf. Ik zal ook de topictitel wat aanvullen, "File-Moving"zegt niet zoveel.

Inhoudelijk: als het allemaal in 1 grote map mag komen kan je gewoon zoeken op *.* en dan sorteren op datum. Anders zou ik "gewoon" een scriptje schrijven. Volgend mij zijn er in oudere topics hier op GoT wel wat voorbeelden te vinden. Zoek dan wel ook in oudere topics (bij "Topic gestart in:" in het zoekscherm alles aanvinken) aangezien het ook prima werkt op manieren die 10 jaar geleden normaal waren :P

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-10 22:55
Zit hier geen optie voor in je backup software ?
Beetje backup pakket kan dit standaard.

Maar ook bij Winrar kan je hier wat mee doen. (Archiefprofiel aanmaken met de door jou gewenste opties.)

Dit is gewoon basic functionaliteit (en kennis).

Vergeet ook niet om na het opschonen hier een structurele monitoring en beleid voor te maken en uit te voeren.

Abort, Retry, Quake ???