Acties:
  • 0 Henk 'm!

• break-blade
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15-04 12:59
Even kijken ik heb sinds een maand of 3 problemen met mijn pc het begon eerst met problemen in LOL ik bleef maar disconnecten vast lopen enz, ook viel het mij op dat het wel erg lang duurde met het aflsuiten.

Dit zou geen probleem moeten zijn aangezien ik redelijke specs heb:
Intel 2500k
16 GB geil memory
OCZ vertex 2 64 gb
Asus P8p67 (oude model niet het aangepaste model)

Nu heb ik bij de ssd geconstateerd dat de write snelheden nergens meer opsloegen het was iets van 20 mb schrijf max met hele korte uitschieters. Ik dacht probleem gevonden, maar nee ik heb de ssd uit het systeem gehaald en een hdd in gestopt. Vervolgens windows op geinstaleerd met veel moeite dvd's die hij niet pakte bijvoorbeeld.
Na wat moeite te hebben gedaan om windows te instaleren wil ik hem opnieuw opstarten pakt hij de schijf niet.
Ik in de bios resetten werkt hij weer, mooi. maar ik ben met koninginnen dag een paar dagen weg geweest maar hij wil weer niet opstarten.

Is er ook ergens een checklist waarmee ik even alle componenten bij langs kan gaan om de boosdoener te vinden? Ik gok zelf dat het moederbord problematisch is aangezien die een of ander sata probleem had misschien?

[ Voor 4% gewijzigd door break-blade op 02-05-2012 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mouzetc
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-07 07:46
Heb bij een PC hier in huis ongeveer hetzelfde gehad. Heb toen de BIOS (moederbord) geupdate en daarna nooit meer problemen gehad. Wellicht kun je dat even proberen.

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 01-07 14:25
Ik zou eens beginnen met zo kaaaal mogelijk PC iets te gaan doen. Dus gebruik 1 geheuge module.

Wanneer dit niet lukt probeer dan een andere geheuge module. Het lijkt mij een geheugen probleem.

Wat hier boven vermeld wordt zou ik zeker doen: http://www.asus.com/Mothe...cket_1155/P8P67/#download

het volgende wordt best vaak vermeld: Improve system stability

[ Voor 33% gewijzigd door Killertjuh op 02-05-2012 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wish
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 02-07 12:55

Wish

ingwell

No drama

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• madbwr
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 02-07 16:13
was er gewoon niet een groot probleem met de sata controller van de eerste versie p67 borden.
werd niet voor niets een nieuwe revisie uitgebracht en kon je je "oude" rma doen voor nieuwe versie (b3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• break-blade
Ok thanks ik zal even kijken vanavond of ik de bios kan flashen en desnoods stuur ik hem rma naar asus voor een b3 als dit nog mogelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tomdabom
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 20:37
Omruilen voor B3 is volgens mij niet meer mogelijk, en probeer het eens met de extra SATAIII controller onboard(niet die van Intel dus). Deze dus: 2 x SATA 6Gb/s port(s), navy blue en uiteraard even proberen met het flashen van het BIOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• break-blade
Ik heb mijn bios gisteren even geflasht maar dit is op de een of andere manier fout gegaan denk ik. naar mijn weten heb ik alles volgens het boekje gedaan maar nu geeft hij weer cpu overvoltage bla bla en als ik in de bios kom geeft hij aan dat de cpu 600 graden is ofzo en de fans 55000 rpm draaien. Ik heb geprobeerd om vervolgens weer via de bios een reflash te doen maar ik kon er later niet meer in komen ik zal vanavond even weer proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-06 14:30
break-blade schreef op donderdag 03 mei 2012 @ 09:13:
Ik heb mijn bios gisteren even geflasht maar dit is op de een of andere manier fout gegaan denk ik. naar mijn weten heb ik alles volgens het boekje gedaan maar nu geeft hij weer cpu overvoltage bla bla en als ik in de bios kom geeft hij aan dat de cpu 600 graden is ofzo en de fans 55000 rpm draaien. Ik heb geprobeerd om vervolgens weer via de bios een reflash te doen maar ik kon er later niet meer in komen ik zal vanavond even weer proberen
Probeer anders even je CMOS batterij eruit te halen (laat hem eruit voor 15minuten) op deze manier word je bios gereset naar default settings. (Check voor meerdere manieren voor bios reset)

[ Voor 8% gewijzigd door JerX op 03-05-2012 09:20 ]

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• break-blade
ok ik zal vanavond weer even kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• break-blade
stukker dan stuk volgens mij als ik in de bios zit na 100 keer proberen. wil ik ez flash aan klikken gaat het systeem uit en moet ik het hele ding weer reanimeren ik denk dat ik maar een tijdje op mijn laptop moet gaan werken. Ik wou toch van de zomer me pc ombouwen naar mini itx moet maar iets eerder dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hell-Slave
  • Laatst online: 02-07 16:11
Je kan natuurlijk ook je bios flashen via dos.
http://www.asus.nl/Mother...cket_1155/P8P67/#download
Bios-utilities > Bupdater Utility V1.30 for flash BIOS under DOS.
Via een opstartbare cd/usb drive.

[ Voor 6% gewijzigd door Hell-Slave op 04-05-2012 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolletje
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 01-07 16:54

Bolletje

Moderator Harde Waren
Meet iets voor bij PMG, move :)
Pagina: 1