Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

Ik heb nu een HTC Desire en wil graag een andere telefoon omdat er zo verdomt weinig geheugen op zit waardoor ik nauwelijks apps kan installeren. (alles wat op de sd kaart kan staat er al op)

Ik wil graag een telefoon met de volgende eigenschappen;

Voldoende geheugen voor een redelijk app gebruik (whatsapp, facebook, spelletjes voor kids enz)
Minimaal een 5mp camera (en geheugen voor foto's)
Touchscreen
Agenda (evt als app)
Niet al te groot
Als hij wit is is dat leuk maar niet noodzakelijk...
Maximaal budged ligt rond de € 200,-
Simlockvrij

Kan iemand mij hierbij helpen?

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

En wat heb je zelf gevonden... Duik de PriceWatch in, selecteer wat modellen en kom weer terug!!?

Tevens heb je het in je titel over werkgeheugen, maar in je eerste post over de ruimte om apps te installeren :+
Dat is verschillend... Werkgeheugen heb je nodig om applicaties naast elkaar te draaien, ruimte om apps te installeren heb je nodig om apps / games te installeren. Voor €200,00 vind je voor zo ver ik weet ook weinig telefoons die beter zijn dan de Desire, maar misschien zijn er anderen die in deze range de markt beter kennen...

Als ik filter op <€200,00 / Android / 5MP camera / 800x480 resolutie vind ik slechts drie brakke Acers

[ Voor 59% gewijzigd door CLB op 02-05-2012 13:37 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Sigis
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 16-04 21:07
Rond 200 euro is moeilijk met jouw wensen. De Motorola Defy komt het dichtst in de buurt. De LG Optimus Black of White is voor 230 euro mijns inziens een goede keuze. Hier heb ik goede ervaringen mee, het scherm is heel mooi helder en het is een compact en licht toestel. Daarnaast heeft LG voor zover ik weet een ICS upgrade aangekondigd.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zelf al gekeken naar de Samsung S5830i Galaxy Ace en de Sony Ericsson Xperia Neo V en de Sony Ericsson Xperia Mini.
Ik ben alleen bang dat er te weinig geheugen in zit om apps te kunnen installeren en gebruiken.

Verwijderd

Topicstarter
Eh, ik heb totaal geen verstand van upgraden enzo.

Verwijderd

Iets boven je budget, maar voor € 269 is de HTC Evo 3D te koop in de Duitse mediamarkt en deze heeft 1GB werkgeheugen.

Voor € 200 krijg je helaas niet veel, pas vanaf € 300 begint dat hier in Nederland, maar je krijgt voor tussen de € 300 en € 400 zeker een goed toestel, dus wellicht nog iets langer door sparen?

Wat wel binnen jou budget ligt is de HTC Flyer tablet, dat is geen smartphone, maar heeft wel 3G aan boord en kan dus met een custom rom als telefoon benut worden.

Dus wellicht die Flyer overwegen? Is wel geen smartphone, maar met een custom rom voeg je telefoon functionaliteit toe.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 14:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Tsja LCB, ik heb niet zoveel verstand van het geheugen van een telefoon, daarom vraag ik het aan jullie...

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-11 21:29

DarkSide

theres no place like ::1

Tja lastig. Oude telefoons, zeker de Desire, hebben inderdaad weinig ruimte voor apps en games.
Fotos heb je zelf in de hand die komen gewoon op je micro sim te staan.
Maar een budget van 200,- is niet veel om daar een nieuwere telefoon mee te kiezen.

Normalieter zal ik zeggen gooi er lekker een custom rom op. Ikzelf heb ook een Desire en draai nu Ice Scream Sandwich. En heb totaal geen last meer van te weinig geheugen.
Dan zie je dat zo'n oud beestje nog best een leuk toestelletje is.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Verwijderd

Topicstarter
Enne darkside, wat is een custom rom en hoe zet je die op de telefoon?

Verwijderd

Je kan ook erop Googleen, hier op tweakers.net word namelijk wat zelf onderzoek verwacht.

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 14:38 ]

• DarkSide

DarkSide

Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:20:
Niet lullig bedoeld. Maar als je dat niet weet zal ik dat eerst gewoon opzoeken op Google bv.
En hier op GoT bv zul je zien dat er zelfs een heel speciaal topic is hoe je je telefoon kunt rooten en er een custom rom op kunt zetten.

maar in het kort. En Rom is plat gezegd je OS. In dit geval Android 2.x met Sense van HTC.
Door je telefoon te rooten kan je er ook een andere versie opzetten. In mijn geval dus Android 4.0.
Met een script die er voor zorgt dat applicaties en games niet op het interne (en erg beperkte) geheugen van 147 MB wordt gezet. Maar op mijn 8GB SD kaartje.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• calvinturbo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11-11 17:36
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:20:
Een custom ROM is een soort aangepaste versie van Android door de community gemaakt
Hier kan je heelveel informatie en ook custom ROM's vinden: http://forum.xda-developers.com/index.php

Verwijderd

Topicstarter
Klinkt handig! Ben idd meteen gaan googelen en heb al wat info gevonden. Je moet het allemaal maar weten ;-)
Bedankt!

Verwijderd

Ik leg andere mensen die totaal niks van deze dingen weten ( Dus mensen die niet op tweakers.net zitten ) normaal uit dat een custom rom aangepaste software is of een onofficiële update die niet ondersteund word door de fabrikant.

Want vaak is een custom rom een port van een nieuwere HTC telefoon ( In het geval dat het een HTC telefoon betreft ), bijvoorbeeld met een nieuwere Android versie en eventuele update van de skin. Maar dat is de uit leg die ik gegeven heb aan de koper van mijn HTC Desire HD.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 14:43 ]

Verwijderd

galaxy s plus? niet rond de 200 idd

• Fotogravinnetje
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 29-08 16:50
Verwijderd schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 14:00:
Ik heb zelf al gekeken naar de Samsung S5830i Galaxy Ace en de Sony Ericsson Xperia Neo V en de Sony Ericsson Xperia Mini.
Ik ben alleen bang dat er te weinig geheugen in zit om apps te kunnen installeren en gebruiken.
De Neo V heeft ruimte zat (1 GB), de beide anderen zitten vrij krap in ruimte voor apps. Van die drie zou ik dus voor de Neo V gaan. Overigens kun je dat zelf ook bekijken door te kijken naar de Opslagruimte op de telefoon. Dat is de ruimte waar je apps op kunt zetten. 1 GB of meer is zat.

• exelletor
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-11 18:33
Kijk eens mensen:

pricewatch: Alcatel OT-995 Ultra Zwart

P.S. Galaxy Note noem ik groot, dit niet.

[ Voor 13% gewijzigd door exelletor op 03-05-2012 12:14 ]

• Sigis
De Alcatel OT-995 is zeker een van de toestellen waarbij je veel krijgt voor je geld, door mijzelf ook al verschillende keren geadviseerd. Hij heeft echter maar 1 GB geheugen en leek mij daarom in dit geval minder voor de hand liggend.

• BasPH
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-10 18:02
Ik zou toch eens uitzoeken of je werkgeheugen of opslagruimte te kort komt. Als je meer opslagruimte nodig hebt zou je beter een nieuw SD-kaartje kunnen kopen want voor 200€ koop je ongeveer hetzelfde of zelfs een minder toestel als wat je nu hebt.

• Sigis
Als ik het goed begrepen heb gaat het vooral om geheugen om apps op te installeren die niet op ad kunnen. Werkgeheugen is dan dus irrelevant.

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 01:10
BasPH schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 07:31:
Ik zou toch eens uitzoeken of je werkgeheugen of opslagruimte te kort komt. Als je meer opslagruimte nodig hebt zou je beter een nieuw SD-kaartje kunnen kopen want voor 200€ koop je ongeveer hetzelfde of zelfs een minder toestel als wat je nu hebt.
Op Android heb je veel applicaties die je niet op een SD kaartje kan installeren. De TS wil extra ruimte om meer applicaties te installeren. Een SD kaartje gaat in dit geval niet helpen omdat de applicaties die op de SD kaart willen draaien al op een SD kaartje staan.

Claude: "Domain patterns emerge from iteration, not generation." - Tweakers Time Machine Extension | Chrome : FF

• DarkSide

DarkSide

Android kan prima applicaties draaien op de SD kaart. DMV van custom roms. Doe ik ook.
Maar je hebt gelijk. Standaard zal Android het grootste gedeelte van een applicatie in het interne geheugen plaatsen. Dat geheugen is bij de desire (en meerdere oudere toestellen van die leeftijd) niet erg groot.
Haal daar nog de ruimte die android en sense nodig hebben vanaf. En je houd een magere 147mb over voor apps.

Als je een nieuwer toestel neemt met 1gb aan ruimte zal je daar effectief iets van 750mb (misschien iets meer) aan overhouden voor apps. In de meeste gevallen is dat meer dan genoeg.
Zeker met de standaard aanwezige voorziening van Apps2SD binnen android (als is die niet super).

Wil je echt heel veel apps gaan draaien. Zal je een toestel moeten vinden met meer standaard geheugen.
Of een custom rom moeten gebruiken die er voor zorgt dat de applicaties direct op de SD geinstalleerd worden (dit werkt overigens wel trager dan het standaard telefoon geheugen).

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 24-01-2022
Voor jouw budget denk ik dat de Lumia 710 misschien wel iets is. Heb je ook in het wit en voldoet verder ook en je eisen denk ik.

Edit: dit is de goedkoopste die ik kan vinden, 228 euro en in het wit (goedkoopste uit Pricewatch that is).

[ Voor 44% gewijzigd door Renegade! op 04-05-2012 14:26 ]

The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.

• DarkSide

DarkSide

Renegade! schreef op vrijdag 04 mei 2012 @ 14:23:
Voor jouw budget denk ik dat de Lumia 710 misschien wel iets is. Heb je ook in het wit en voldoet verder ook en je eisen denk ik.
Er vanuit gaande dat hij WP wil gaan draaien.
Denk dat er toch liever een Android telefoon gezocht word.

Pagina: 1