Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

advies: aankoop printen van fotos via IPad/Iphone

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Advies gevraagd voor aankoop van een (foto)printer.

welke (foto)printer adviseren jullie mij, die minimaal aan de volgende eisen voldoen:

1) Afdrukken van hoge kwaliteit (uiteraard) in diverse formaten (A4 grootste formaat)
2) niet te grote unit
3) printen ook via WiFi (via mijn Iphone/Ipad/etc)

Kortom, de printer is puur voor het printen van foto's van af de ipad/iphone. Hij moet niet te duur zijn, maar wil wel goede kwaliteit.
Wat is het onderscheid/verschil nu echt tussen een fotoprinter of een "normale" pritner (scanner) raden jullie mij een printer aan of een fotoprinter?

Alvast bedankt voor de tips.

Grt

Leonard

• Bartjezz
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik zou zeggen: ga eens naar DEZE pagina en vink daar aan wat je allemaal wel en niet wilt.
Die pagina gebruik ik ook weleens als ik wat wil hebben ;)

Wat betreft verschil tussen printer en fotoprinter heeft met dpi te maken (dots per inch).

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-11 18:37
Bartjezz schreef op woensdag 02 mei 2012 @ 17:07:

Wat betreft verschil tussen printer en fotoprinter heeft met dpi te maken (dots per inch).
DPI van een printer heeft vrij weinig te maken met het wel of niet kunnen printen van 'fotokwaliteit'... het helpt uiteraard wel enorm, maar absoluut niet de belangrijkste factor. Het verschil tussen een normale printer en een 'echte' fotoprinter zit in de inkt en de papiersoorten welke je daarmee kan/mag gebruiken.

Als het de TS echt puur gaat om het afdrukken van foto's en kwaliteit is een belangrijke factor dan is het verstandig om je te richten op printers die daarvoor zijn bestemd... en niet de gemiddelde all-in-one waarmee je ook een foto zou kunnen printen ook al heeft het apparaat een hoog dpi. Een HP Photosmart produceert absoluut veel mooiere foto's dan een HP deskjet ondanks dat ze beide 4800dpi vertegenwoordigen. Daar staat dan uiteraard wel tegenover dat je ook betaald voor de kwaliteit, een goede photoprinter kost doorgaans het dubbele van zijn standaard broer en ook de cartridges zijn vaak stukken duurder.

[ Voor 38% gewijzigd door MicGlou op 02-05-2012 19:12 ]