[Gezocht] Tool om uitvraagscripts te maken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Voor mijn werk (servicedesk medewerker) ben ik op zoek naar een tool om een uitvraagscript of beslissingsboom te maken. Ik heb op internet al wat rond gekeken, kwam daar H2desk tegen en Kayako.
Op zich mooie tools en inderdaad met uitvraagscripts er in, maar ik zoek een programma met alléén uitvraagscripts. Voor onze meldingen gebruiken we namelijk al een ander pakket, een tweede pakket hebben we er dus niet voor nodig.

Als applicatie op de PC of als webbased applicatie draait, dat maakt niets uit, als het maar werkt wat we willen:
Uitvraagscripts maken, liefste met beslissingsbomen er in, die dynamisch zijn. Dynamisch in de zin van dat de vervolgstappen en antwoorden afhankelijk zijn van het gegeven antwoord of de gegeven antwoorden.

De output van het uitvraagscript moet dan middels copy-paste (plaintext will do) in ons meldingen systeem gezet worden.

H2Desk en Kayako vallen eigenlijk af, ze zijn te uitgebreid voor wat wij zoeken, het hoeft niet per se een gratis pakket te zijn, aangezien ik slechts nog oriënterend werk doe, heb ik nog geen kennis van budget oid, is ook nog niet nodig ook imo.

Nu kan ik hiervoor wel zelf gaan zitten programmeren en doen, op zich niet erg, maar als ik het wiel niet opnieuw hoef uit te vinden, dan doe ik dat liever niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-01 18:00
misschien te beperkt voor jullie maar google biedt deze functionaliteit in google forms

voorbeeld: https://spreadsheets.goog...2UyR3BCTjJ6ZXJfM0ppX2c6MA

[ Voor 70% gewijzigd door lazydave-II op 02-05-2012 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
En hoe krijgen de gebruikers van het formulier de resultaten van het formulier te zien, om dat makkelijk en snel in ons helpdesk systeem te zetten? Deze slaat alleen de resultaten op in een Google Doc.
Volgens mij heeft die tool ook niet echt een optie om een beslissingsboom te maken.
Maar ik zal mezelf eens verdiepen in Google Docs Spreadsheet, wellicht kijk ik nu ergens overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lazydave-II
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-01 18:00
besslissingsboom kan wel

google maar op: conditional branching google forms

De uiteindelijke resultaten gebruik ik alleen webbased... jij moet ze ex en importeren.. daar heb ik geen ervaring mee

succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Hmmm... Punt is dat de resultaten in een lijst komt te staan, die we in het informatie veld willen zetten van de melding. Eerst nog een en ander moeten exporteren en vervolgens importeren is dan alleen maar tijdrovend, iets waarom we juist dit willen, zodat het juist minder tijd kost. ;)

[ Voor 6% gewijzigd door CH4OS op 02-05-2012 11:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ValHallASW
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Is het niet een optie met Excel aan de gang te gaan? Je kunt van een cel de mogelijke waarden beperken en je kunt op basis van gegeven antwoorden relatief eenvoudig een tekst samenstellen. Qua onderhoud is het wellicht wel wat meer moeite.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Maar dan moet ik zoals aangegeven zelf aan de slag, op zich geen (groot) probleem, maar als ik het wiel niet opnieuw hoef uit te vinden, dan liever niet. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Kleine schop, heb inmiddels nog niet echt een andere oplossing gevonden.
De gegeven tips heb ik wel onderzocht, maar wordt veel zelf aan de slag, zoals gezegd is dat niet erg, maar als er al een wiel is, pak ik liever dat wiel dan dat ik een nieuwe ga bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Topicstarter
Kreeg via een collega de tip om eens te kijken naar Berkeley Publisher, heb daarvoor dan ook een proeflicentie gekregen, ben benieuwd. :)
Pagina: 1