Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vreemde laptop problematiek compaq cq60

Pagina: 1
Acties:

• flaskk
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 13:30
Beste tweakers,

Laat ik maar gelijk met de koe in het huis vallen.

Ik heb hier een compaq cq60 lappy. en doet nogal vreemd.

Ik heb het gevoel dat er wat met de bios/mobo aan de hand is. omdat ik de volgende stappen heb ondernomen elke keer komt hij door zijn P.O.S.T heen maar daarna doet ie niks meer en blijft gewoon geheel hangen.

Stappen:

Hdd er uit en opgestart via hirens werkt niet

Geheugen vervangen werkt niet

Zonder/met accu proberen te booten werkt niet

Bios gereset via batt en werk wel! hij boot gewoon geheel door zowel op hdd en usb stick, maar als je hem herstart is het bovengenoemde probleem weer aanwezig, (heb ook wifi kaart uit/aan gezet werkt) en cpu/gpu stress getest die waren ok

Bios batt vervangen werkt niet.

Iemand nog ideeën? Ik zit te denken dat ik bios ga flashen naar een ouder/nieuwere versie

Alvast bedankt

Gr

Lucas

Verwijderd

Een bios-flash lijkt me hier inderdaad een goede optie, echter is flashen naar een oude versie vaak moeilijk tot vrijwel onmogelijk.

Gezien hij het wel even doet nadat je de batterij eruit hebt gehad, zou het inderdaad ergens in de bios moeten zitten.

• flaskk
Even een update, de bios update heeft in't geheel niks geholpen heb hem zowel op usb als in windows zelf geflasht naar oude=>nieuwe, en weer terug naar nieuwe=>oude maar doet nog steeds het zelfde, Ik denk dat ik hem maar daud verklaard, Wel raar als ze eenmaal opgestart is 100% stabiel draait.......

EDIT: behalve als die in zijn slaapmodus komt in windows, dan is het ook raak ga toch het vermoede krijgen dat gewoon het moederbord gaar is

[ Voor 19% gewijzigd door flaskk op 20-05-2012 14:18 ]

• bonus
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 19-10 23:09

bonus

!.. .oO BoNuS Oo. ..!

Zit er nog wel genoeg power in het c-mos batterijtje ?
Meestal ruim 3 volt is goed genoeg, daaronder heb ik vaak gezien wordt het geheel instabiel.

Atari 4 ff'r 😊

Verwijderd

Mocht je 'm dood verklaren heb ik nog wel intresse voor de onderdelen, stuur dan maar even een pm-etje als je 'm wilt verkopen.

@hierboven: bios batterij is al vervangen.

• flaskk
Tja, verkopen gaat niet vanwege hij van mijn oom/tante is, bios batt is idd vervangen!, maar ook geheel zonder bios batt doet die precies het zelfde, 1x opstarten stabiel en daarna onstabiel totdat je hem geheel ontladen hebt

Naja bedankt iedereen!

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 18-11 18:43
Dit is een chipset issue. Reflowen en weer gaan met die banaan :)
Pagina: 1