Toon posts:

msemyq.exe register waarde

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een rare waarde in het register die zich niet laat aanpassen, deze waarde staat als volgt in het register vermeld:
HKEY_USERS/S-1-5-21...../SOFTWARE/MICROSOFT/WINDOWS NT/WINDOWS:
-Load : C\users\*gebruiker*\locals~1\temp\msemyq.exe

Ik kan deze registerwaarde niet aanpassen, hernoemen of verwijderen. Op het moment ik dit probeer komt er de volgende foutmelding: Kan niet alle opgegeven waarden verwijderen/Kan Load niet bewerken. Er is een fout opgetreden......

Op het moment Windows (Vista) wordt opgestart in normale modus komt er meteen een foutmelding: 'Kan het bestand C\users\*gebruiker*\locals~1\temp\msemyq.exe, dat in het register staat vermeld niet laden', Vandaar dat ik deze registerwaarde wil verwijderen en/of hernoemen zodat deze foutmelding verdwijnt.
Het probleem is opgetreden na het draaien van 'Trojan Remover', deze vondt een treat genaamd (hoe kan het ook anders) 'msemyq.exe'

De register cleanup functie binnen Ccleaner haalt de waarde niet uit het register.
Ook heb ik via Hirens 14.0 (Mini Windows XP) geprobeerd de waarde te verwijderen maar hier wordt desbetreffende waarde niet eens geladen/weergegeven in het register.

Wie weet een trucje om de registerwaarde toch aan te passen en/of te verwijderen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2012 10:37 ]

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-01 23:54
Draai je regedit als Administrator (onder Vista danwel safe mode).

Daarbij heb je meerdere gebruikers op je computer, als dit niet het geval is de waarde opzoeken onder HKCU\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\

Behalve dat kan me niet herinneren dat Mini Windows XP de registry van de pc zelf kan laden aka als je daar regedit opstart dan krijg je het register van de WinPE (Mini Windows XP) voor je neus. Misschien dat Regedit PE dit voor elkaar krijgt maar daar heb ik niet mee geëxperimenteerd, als je deze gebruikt dan moet je in Mini-XP wel de user registry hyves aangeven (Users/Gebruikers\*Username*\NTUser.dat) daarbij als je dit voor de edit gebruikt eraan denken om een backup te maken van de NTUser.dat

Verwijderd

Topicstarter
@Starke

Ook de waarde binnen HKCU\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\ laat zich niet verwijderen en/of aanpassen.

Regedit PE heb ik gebruikt, echter wordt de registerwaarde die ik wil verwijderen niet geladen en dus kan ik deze niet aanpassen

• Starke
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-01 23:54
Herinnerd zich iets met userrights op register. Kan je op de HKCU\SOFTWARE\MICROSOFT\WINDOWS NT\

Op de WINDOWS NT map rechter muisknop en dan "Permissions" en kijken of je zelf nog toestemming hebt om de registry entries daar te veranderen.

Zo niet kan je jezelf toevoegen. Als je jezelf niet kan toevoegen (danwel bij permissions openen een error melding krijgt op weergeven van de permissies) kan je onder advanced ownership nemen van de key.

Als standaard opties horen er op de key te staan \RESTRICTED +Read \SYSTEM +Full Control +Read \USERNAME +Full Control + Read \Administrators +Full Control +Read

[ Voor 7% gewijzigd door Starke op 02-05-2012 13:14 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Tikje naar B&V

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
@Starke

Bedankt, probleem is hiermee opgelost! Was trouwensn niet de WINDOWS NT map waarvan ik de machtigingen moest aanpassen, maar de WINDOWS NT\CURRENT VERSION\WINDOWS map.

Bedankt voor je hulp!
Pagina: 1