Alternatieve cooler voor XFX 7900GS AGP???

Pagina: 1
Acties:

• V.Roelofs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 02-07-2025
Ik heb al meerdere coolers geprobeerd,die erop zat is vastgelopen,maar tot nu toe zonder resultaat,iemand enig idee of er een passende vervanging voor is,het is een AGP XFX 7900GS kaartje,oud ik weet het maar het draait nog!

• maks11223344
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 03-02-2023
ik zou er geen geld meer aan uitgeven en creatief doen met een kleine fan van nortbridge ofzo en met tiewraps vastzetten en klaar is kees word je kaartje weer gekoeld :)

• Fordox
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 12:59

Fordox

00101010

de fan is vastgelopen? haal de fan eens los en gooi er een druppel olie in. doet altijd wonderen.

Edit: Ik gebruik de edit-knop vaak.

• V.Roelofs
Ik heb idd op youtube gezien hoe je het fannetje smeren kan,dus voorzichtig eraf getrokken en gesmeerd,maar het probleem is dat-ie na ff draaien uit de lager zakt en vastloopt tegen het dekplaatje,nieuw lagertje?
Ik denk dat een north bridge fan niet genoeg koelt,ik heb 'em heel ff zonder fan geprobeerd,de HELE kaart werd zo heet dat ik 'em niet eens kon vasthouden,en er zit daarnaast op de printplaat nog een een of andere langwerpige chip die ook meegekoeld werd?

[ Voor 37% gewijzigd door V.Roelofs op 02-05-2012 13:39 ]

• LnC
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-01 18:12

LnC

The offending line...

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:23

Addicted to silent computing

• V.Roelofs
Bovenstaande passen allemaal NIET!
(Allemaal gekocht en weer retour..)

• thijsco19
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

thijsco19

KTM 990 SMT

En waarom niet dan?

Kan je gewoon niet een nieuwe fan erop modden?

The only thing you need; a jar of "Elbow Grease" (TM) ! Apply it liberally and it will make any job a breeze.

Verwijderd

zoek anders gewoon naar de zelfde kaart maar dan een defecte waar de fan wel van draait.
Misschien een oplossing?

Verwijderd

Ik zou zelf dat plaatje met het logo er af schroeven, de originele fan er uit schroeven en boven die plek op een paar punten een 80mm fan vastlijmen. Heb hetzelfde gedaan met een 7800gtx 256mb die voorheen in mijn hobby-pc plaats had, resultaten: koeler en stiller :) Je zou er mbv wat tiewraps ook een 120mm fan (of een ander formaat) op kunnen modden, kun je de kaart achteraf weer origineel maken mocht het nodig zijn.

• V.Roelofs
Het probleem is dat de tussenruimte tussen de bevestigingsgaatjes bij deze kaart niet evenwijdig aan elkaar zijn,tussenruimte is van links naar rechts 4 en van onder naar boven 5 cm.
Tja,ga zelf maar wat fabriceren denk ik,want behalve bovenstaand probleem zit er ook nog een andere chip op,die meegekoeld moet worden....

Verwijderd

Heb je een typenummer en een foto van je kaart? Ik heb zojuist op ebay een 7900gs fan met shroud gezien, misschien past dat... (geen reclame intended)

• V.Roelofs
Ik heb het opgelost;
De fan zakte uit de lager omdat de kunststof borgring(verborgen achter de sticker op de achterkant van de fan behuizing)uitgesleten was,waarschijnlijk door het vastlopen van de fan door stof,en het borgringetje vervangen door een andere van een oude vid kaart,probleem opgelost!
Kosten €0,00!
Pagina: 1